De NSPOH levert als non-profit organisatie een waardevolle bijdrage aan de verbetering van de volksgezondheid, de arbeidsomstandigheden en arbeidsparticipatie in Nederland. Dit doen wij door professionals op te leiden tot vakbekwame en inspirerende medewerkers voor de hedendaagse praktijk van public en occupational health. Ondernemende professionals die een toegevoegde waarde hebben voor de professionele onderneming waar zij werken.
Dat doen wij door onderwijs te bieden dat is gebouwd op vier pijlers. De pijlers vormen uiteraard ook een leidraad voor onszelf.
Pijler 1: Competent zijn
We beschouwen competent zijn als de basis van ons onderwijs en ook van ons eigen werk. Met de opleidingen en het onderwijs van de NSPOH dragen we eraan bij dat onze deelnemers niet alleen gediplomeerd, maar ook met vertrouwen hun werk uitoefenen. Pijler 3: Verbonden zijn We vinden dat je het werk in de public en occupational health alleen kunt doen in relatie tot anderen. Of het nu gaat om patiënten, cliënten, collega’s, organisatie, ketenpartners: je hebt elkaar nodig om maatschappelijke impact te kunnen hebben. |
Pijler 2: Leiderschap tonen
We vinden het belangrijk dat deelnemers maatschappelijke impact hebben. Dat vraagt om professionals die leiderschap tonen en die proactief durven zijn in hun werk. Pijler 4: Onderzoekend zijn We vinden het van groot belang dat onze deelnemers in staat zijn te reflecteren. Deze nieuwsgierigheid – naar jezelf, naar de ander en naar maatschappelijke ontwikkelingen – vormt de basis voor wetenschappelijk onderzoek en zelfinzicht. |
Bekijk onze medische vervolgopleidingen.
Lees meer over onze Master Public Health
Lees meer over de Opleiding praktijkondersteuner bedrijfsarts (POB) en de Opleiding arboverpleegkundige (AVK).
Bekijk onze opleidingen voor verpleegkundigen
Bekijk onze bij- en nascholing
Lees meer over ons incompany onderwijs.