Hoe ondersteun je mensen met een psychische kwetsbaarheid in het proces van arbeidsparticipatie? En hoe doe je dat zonder het bedrijfsbelang uit het oog te verliezen? In deze vierdaagse module leer je hoe je het gedachtegoed van ‘Mensen met Mogelijkheden’ (MMM) toepast in de praktijk.
Deze vierdaagse kerntraining is een onderdeel van het succesvolle landelijke project ‘Mensen Met Mogelijkheden’ (MMM). Met deze module kwalificeer je je tot erkend MMM-professional. Je kunt de module volgen als bij- of nascholing. Tevens is deze module incompany uit te voeren.
Deze vierdaagse module heeft een doorlooptijd van twee maanden. In die tijd leer je hoe je mensen met een psychische kwetsbaarheid ondersteunt in het proces van arbeidsparticipatie.
Tijdens de module oefen je actief om vanuit het ‘waarderend perspectief’ mensen met psychische kwetsbaarheid aan werk te helpen. Daarbij verlies je het bedrijfsbelang niet uit het oog. Het gaat hierbij niet alleen om het toepassen van een methodiek (acting), maar vooral ook om een aanzet tot het ‘zijn’ van een MMM- professional (being). Een digitale leeromgeving en relevante inspiratiebronnen bieden ondersteuning.
Na afronding van de module ben je een volwaardig specialist op het gebied van arbeidsparticipatie van psychisch kwetsbare mensen
Het onderwijs wordt verzorgd door drs. Marea de Bruijn, met medewerking van direct betrokkenen van het MMM-project.
Ben je een arbeidsdeskundige, loopbaancoach of re-integratieprofessional en ben je bekend met het gedachtegoed van MMM? Houd je je bezig met de vraag hoe mensen met een psychische kwetsbaarheid het beste uit zichzelf kunnen halen? En wil je je kwalificeren tot erkend MMM-professional? Doe dan deze vierdaagse module.
Je bent bekend met het MMM-gedachtengoed.
Aldus eerdere deelnemers.
Datum | Starttijd | Eindtijd | Onderwerp | Locatie |
---|
Het kan zijn dat je een volledige afdeling wilt laten bijscholen. Of je wilt heel specifieke vaardigheden aanleren. In die gevallen biedt incompany onderwijs uitkomst. Lees verder over onze scholing op maat.
Stoppen met roken in een groep heeft hoge slagingspercentages. Maar het begeleiden van een groep vraagt om andere vaardigheden dan individuele begeleiding. Wil jij aan de slag als groepstrainer? Zodat je mensen kunt helpen om te stoppen met roken en te kiezen voor een gezondere leefstijl? Doe dan deze tweedaagse, geaccrediteerde module.
De module is gebaseerd op de methode ‘Voel je vrij! Stoppen met roken & leefstijltraining’. De onderwerpen in deze module kwamen voorheen aan bod bij ‘Pakje Kans’. Je kunt de module volgen als bij- of nascholing.
De methode
De methode ‘Voel je Vrij! Stoppen met roken & leefstijltraining’ is een kortdurend, maar intensief traject dat bestaat uit gedragsmatige ondersteuning, in combinatie met een farmacologisch hulpmiddel.
In deze methode behandelen we alle facetten van het stoppen met roken. Daarnaast is er aandacht voor positieve leefstijlverandering. Iedere deelnemer krijgt een ‘maatje’ uit de groep, waardoor extra steun gegeven en gekregen kan worden. Er wordt gewerkt met het Voel je Vrij! werkboek. Hierin staan de oefeningen die gemaakt worden en opdrachten die men individueel of met het ‘maatje’ uitvoert. Ook is er achtergrondinformatie over roken, stoppen met roken, nicotinevervangers en leefstijl in beschreven.
Module-inhoud
Je leert praktische vaardigheden, die van pas komen wanneer je als groepstrainer werkt. Denk aan het meegaan met weerstand en het aan het werk zetten van deelnemers. Tijdens de bijeenkomsten maken wij gebruik van diverse werkvormen. Voorbeelden zijn visualisaties, ontspanningsoefeningen, muziek en ankers leggen. Daarbij wordt niet alleen het cognitieve niveau aangesproken.
Het onderwijs wordt verzorgd door Simone Königs, Momentum Training & Coaching.
Voor praktijkondersteuners, (long-)verpleegkundigen, coaches, leefstijlbegeleiders, bedrijfsartsen, of andere zorgprofessionals, die rokers in groepen willen begeleiden om van hun verslaving af te komen.
Hbo werk- en denkniveau.
Datum | Starttijd | Eindtijd | Onderwerp | Locatie |
---|
Het kan zijn dat je een volledige afdeling wilt laten bijscholen. Of je wilt heel specifieke vaardigheden aanleren. In die gevallen biedt incompany onderwijs uitkomst. Lees verder over onze scholing op maat.
Vaak praten we meer ‘tegen’ de puber dan ‘met’ hem. Dat leidt zelden tot samenspraak. Werk je als jeugdarts of jeugdverpleegkundige en wil je leren hoe je kunt omgaan met puberaal gedrag? Zodat je barrières leert doorbreken en echt contact kunt maken? Volg dan deze eendaagse module Communiceren met pubers.
De module Communiceren met jongeren is gebaseerd op de methode van Geweldloze communicatie, ontwikkeld door Marshall B. Rosenberg. Deze Amerikaanse psycholoog toonde aan dat de manier waarop we communiceren met onze kinderen vaak gewelddadiger is dan we beseffen. Volwassenen en opvoeders praten meer ‘tegen’ de puber dan ‘met’ hem en dat leidt niet tot samenspraak. Echt praten is contact maken en niet proberen je zin te krijgen. Als er echt contact ontstaat, komt zelfs de meest zwijgzame puber uit zijn schulp.
Tijdens deze module reiken we je handvatten aan voor effectieve communicatie. Daarnaast leggen we de verbinding met het begrip ‘vreedzame communicatie’ en leer je het gedachtegoed van Martine Delfos kennen.
We wisselen theorie af met veel praktische opdrachten. De trainingsacteur is de hele dag bij de scholing betrokken. Met haar kun je ‘ervaringsleren’, ofwel oefenen met het in praktijk brengen van de theorie.
Het onderwijs wordt verzorgd door Drs. C.M. (Katrien) Laane, pedagoog, trainer & docent bij Lunamare.
Jeugdartsen en jeugdverpleegkundigen. Behoor je tot een andere doelgroep? Neem dan contact met ons op, want in overleg ben je van harte welkom.
De module is niet geschikt voor AIOS JGZ aangezien dit onderwerp al in de opleiding aan bod komt.
Score in eerdere evaluatie: in 2022 kreeg deze module van de deelnemers een 8,8.
Datum | Starttijd | Eindtijd | Onderwerp | Locatie |
---|
Het kan zijn dat je een volledige afdeling wilt laten bijscholen. Of je wilt heel specifieke vaardigheden aanleren. In die gevallen biedt incompany onderwijs uitkomst. Lees verder over onze scholing op maat.
Veel rokers hebben de wens om ooit te stoppen. Ook mensen met psychiatrische problemen hebben deze wens, maar onder zorgprofessionals heerst terughoudendheid en behandelpessimisme. Wil jij je kennis en vaardigheden vergroten om deze doelgroep te kunnen steunen in hun wens te stoppen met roken? Doe dan deze eendaagse module.
Je kunt deze module volgen als bij- en nascholing. Tevens is hij incompany uit te voeren.
Stoppen met roken is voor iedere roker moeilijk. Maar rokers met psychiatrische problemen vinden het al helemaal moeilijk. Veel zorgprofessionals denken: “Roken? Moet je ze dat ook nog afnemen?”. Ook is er behandelpessimisme: “Deze rokers kunnen niet stoppen”.
Om begeleiding op maat te kunnen geven, is kennis nodig over de relatie tussen roken en psychiatrie. Daarom nemen we in deze module de ideeën en (voor-)oordelen over roken en psychiatrie onder de loep. Je leert welke specifieke aandachtsgebieden er zijn voor mensen met een psychiatrische aandoening die willen stopen met roken. Jouw coachende rol als zorgprofessional vraagt om andere vaardigheden dan bij rokers zonder deze problemen. Het is een proces van kleine stapjes, waarbij je rekening houdt met de draagkracht van je cliënten en met de psychische schommelingen die gepaard kunnen gaan met stoppen met roken. Je leert begeleidingstechnieken die het niet-cognitieve niveau aanspreken.
We wisselen theoretische inleidingen af met oefeningen, casuïstiekbespreking en rollenspellen. Je kunt ook eigen casussen en praktijkvoorbeelden inbrengen.
Het onderwijs wordt verzorgd door Simone Königs, Momentum Training & Coaching.
Huisartsen, (long-) verpleegkundigen, praktijkondersteuners, medisch specialisten, bedrijfsartsen, coaches, persoonlijk begeleiders GGZ en andere zorgprofessionals die rokers met psychiatrische problematiek willen adviseren en/of begeleiden bij het stoppen met roken.
Om deze module te volgen is basiskennis over tabaksverslaving nodig, bijvoorbeeld opgedaan via de module Stimedic Basis of de module Stoppen met roken: tabaksverslaving.
Score in evaluatie: in 2023 waardeerden deelnemers een eerdere uitvoering van deze module met een 8,4.
Uitspraak van een deelnemer aan een eerdere uitvoering van deze module: “Heel leerzame scholing, die zeer toepasbaar is in de praktijk. Een prettige docent die duidelijk ervaring heeft met de ‘stof’.”
Datum | Starttijd | Eindtijd | Onderwerp | Locatie |
---|
Het kan zijn dat je een volledige afdeling wilt laten bijscholen. Of je wilt heel specifieke vaardigheden aanleren. In die gevallen biedt incompany onderwijs uitkomst. Lees verder over onze scholing op maat.
Deze dag werd eerst aangeboden op 3 oktober 2018 maar is verplaatst naar 14 januari 2019.
Ben jij een gecertificeerde Van Wiechen-instructeur? Kom dan naar deze terugkomdag. In de ochtend houden we ons bezig met didactische vaardigheden. Hoe breng je een boodschap pakkend over. Ook bestaat de mogelijkheid om je op deze dag te her-certificeren. Je bent dan weer voor 5 jaar gecertificeerd.
De groep die nog niet hoeft te hercertificeren gaat in de middag zich bezighouden met pluis/niet pluis in motorische ontwikkeling.
Het programma wisselt jaarlijks.
Update je kennis en voldoe aan de registratie-eisen. Je kunt deze module volgen als bij- of nascholing.
Het programma wordt jaarlijks aangepast. Deze dag wordt samen met het NCJ vormgegeven.
Hiervoor ga je op deze dag actief aan de slag met eigen videobeelden. Je filmt (met eigen telefoon, tablet of camera) hoe je zelf het van Wiechen onderzoek uitvoert. De van Wiechen instructeurs geven elkaar feedback onder leiding van een landelijke Van Wiechen instructeur.
Kom je nog niet voor hercertificering in aanmerking, dan ga je met een kinderfysiotherapeut kijken naar wat nog normaal is in de motorische ontwikkeling van kinderen.
Het onderwijs wordt verzorgd door een of meer landelijke Van Wiechen-instructeurs en docenten.
Gecertificeerde Van Wiechen-instructeurs (artsen en verpleegkundigen).
In verband met je herregistratie dien je drie terugkomdagen per vijf jaar te volgen.
Je bent jeugdarts, arts M&G, jeugdverpleegkundige of verpleegkundig specialist én je bent gecertificeerd als Van Wiechen-instructeur binnen de eigen JGZ-organisatie.
Uitspraken van deelnemers aan een eerdere uitvoering van deze module:
Datum | Starttijd | Eindtijd | Onderwerp | Locatie |
---|
Het kan zijn dat je een volledige afdeling wilt laten bijscholen. Of je wilt heel specifieke vaardigheden aanleren. In die gevallen biedt incompany onderwijs uitkomst. Lees verder over onze scholing op maat.
Innovatieve communicatie wordt steeds belangrijker binnen de gezondheidszorg. Zo blijkt ‘storytelling’ een krachtig middel om kwetsbare groepen te betrekken bij gezondheidsthema’s. Wil jij laaggeletterde cliënten bereiken met jouw gezondheidsboodschap? Of mensen die niet spontaan zoeken naar medische informatie
Leer dan alles over Entertainment Education (EE) in deze boeiende, tweedaagse module.
Deze module wordt georganiseerd in samenwerking met het Centrum Media en Gezondheid. Je kunt de module volgen als bij- of nascholing. Tevens is hij incompany uit te voeren.
‘Klassieke’ voorlichting doet een sterk beroep op de cognitieve verwerking van informatie. Maar je gaat er dan van uit dat mensen bij voorbaat geïnteresseerd zijn in de informatie. Helaas: voor veel lager opgeleiden geldt dat niet, tenzij er een acute noodzaak is. Zij vinden het bovendien lastig om schriftelijke informatie te verwerken. Zeker als er complexe taal wordt gebruikt, of als het abstractieniveau hoog is. En dat is jammer, want daardoor worden zij slecht bereikt. Terwijl juist lager opgeleide mensen baat zouden kunnen hebben bij de voorlichting.
De oplossing? Een communicatiestrategie die gebruik maakt van populaire media, zoals webseries, serious games, apps, drama-/soapseries en interactieve beeldverhalen. Deze media worden Entertainment Education (EE) genoemd. Ze hebben een aantrekkingskracht die ze uitermate geschikt maakt om aandacht en bewustwording te creëren voor gezondheidsthema’s. Zeker als je affectieve principes toevoegt, waardoor je mensen wezenlijk weet te raken. Dan kun je de health-literacy van een breed publiek verbeteren.
Tijdens deze tweedaagse module leer je de belangrijkste pijlers, succesfactoren en uitdagingen van Entertainment Education kennen.
Via filmfragmenten, praktijkervaringen en wetenschappelijke bevindingen komen onder andere de volgende vragen aan bod:
Het onderwijs wordt verzorgd door de volgende docenten:
Hieronder vind je twee video’s, de een over storytelling en de andere over de Entertainment Education strategie.
SOUND trailer (English subtitles) from Center for Media & Health on Vimeo.
Gezondheid(communicatie) professionals, beleidmakers en onderzoekers die die aansluiting willen vinden bij hun doelgroep en Entertainment Education willen inzetten voor gezondheidsbevordering.
Stel: je bent een marsmannetje of -vrouwtje. Je UFO is neergestort in Oldenzaal en je bent al je bezittingen kwijt! Wat dan? Met dit verhaal op zak stuurde GGD Twente kinderen tussen de 7 en 8 jaar de straten op om de dingen te fotograferen die zij belangrijk vinden voor een fijn en gezond leven. Dit concept, bedacht door deelnemers van GGD Twente tijdens deze training, won de GGD innovatieprijs en kon daarmee gerealiseerd worden. Lees meer hierover op ”Kindje van Mars’ won GGD innovatieprijs.
Judith Waleczek, adviseur gezondheidsbevordering, GGD Twente
Een verrijking van mijn vak!
“Verleiden tot gezond gedrag zonder nadruk. Deze andere manier van gezondheidsbevordering leerde ik in “Aansluiting vinden bij je doelgroep: Entertainment Education voor gezondheidsbevordering”. Met de juiste communicatievorm en strategie kun je iedereen bereiken.
De training leidde tot “Kindje van Mars”: een project waarin kinderen op een leuke en laagdrempelige manier in beeld brengen wat je nodig hebt om gelukkig en gezond te zijn als je niets hebt (armoede).”
Score in eerdere evaluatie: in 2019 kreeg deze module van de deelnemers een 8,0.
Datum | Starttijd | Eindtijd | Onderwerp | Locatie |
---|
Het kan zijn dat je een volledige afdeling wilt laten bijscholen. Of je wilt heel specifieke vaardigheden aanleren. In die gevallen biedt incompany onderwijs uitkomst. Lees verder over onze scholing op maat.
Eye Movement Desensitization and Reprocessing (EMDR) is een relatief nieuwe therapie. Momenteel is EMDR de eerste keuze voor behandeling van psychotrauma. Ongeveer 95% van de Nederlandse psychologen die volgens evidence-based richtlijnen werkt, past de therapie toe. Werk jij als arts en wil je meer leren over EMDR in de sociaal geneeskundige praktijk? Doe dan deze module.
Je kunt deze module volgen als bij- of nascholing. Tevens is hij incompany uit te voeren.
Eye Movement Desensitization and Reprocessing (EMDR) is ontwikkeld om traumatische gebeurtenissen te verwerken. Inmiddels is er steeds meer wetenschappelijke ondersteuning dat EMDR ingezet kan worden bij andere problemen of klachten. Bijvoorbeeld bij angststoornissen, chronische pijn en bij behandeling van niet goed verwerkte, schokkende gebeurtenissen in het verleden.
Tijdens deze module nemen we je mee op ontdekkingsreis naar de ins en outs van EMDR. We kijken naar het ontstaan en de ontwikkeling ervan. We bespreken recent wetenschappelijk onderzoek naar de werkingsmechanismen en we verdiepen ons in de verschillende toepassingsgebieden.
Aan de hand van een video wordt de methode gedemonstreerd. Als het mogelijk is, geven we ter plekke een demonstratie van een korte sessie. Gezamenlijk speuren we naar mogelijke toepassingen in de sociaal geneeskundige praktijk.
Tijdens de module wisselen we interactieve colleges en discussies met elkaar af.
Barend van Tussenbroek.
Bedrijfsartsen en verzekeringsartsen en artsen Maatschappij & Gezondheid.
Diploma basisarts.
Score in evaluatie: in 2021 waardeerden deelnemers een eerdere uitvoering van deze module met een 8,6. Uitspraak van een deelnemer aan een eerdere uitvoering van deze module:
“Het onderdeel was zéér nuttig in het kader van schatten van de belastbaarheid van een cliënt en het geven van goede behandeladviezen; topdocent!”
Datum | Starttijd | Eindtijd | Onderwerp | Locatie |
---|
Het kan zijn dat je een volledige afdeling wilt laten bijscholen. Of je wilt heel specifieke vaardigheden aanleren. In die gevallen biedt incompany onderwijs uitkomst. Lees verder over onze scholing op maat.
Verschillende factoren spelen een rol bij de ontwikkeling van een ongezonde werk- en levenswijze. Werk jij als arbeid en gezondheidsprofessional in de bouw en wil je leren hoe je bouwvakkers motiveert tot gezond gedrag? Wil je de bouwsector omvormen tot een gezonde werkomgeving? Doe dan deze tweedaagse module Leefstijladviseur bouw.
Deze tweedaagse module wordt in opdracht van Volandis uitgevoerd en leidt op tot leefstijladviseur voor de bouw. De module is een vervolg en verdieping op de tweedaagse module Introductie Bouw. De module is tevens een onderdeel uit het complete leertraject Werkadviseur bouw.
In deze module staan gezond gedrag en een gezonde werkomgeving centraal. De nadruk ligt op professionele begeleiding met leefstijladviezen en interventieplannen. Hierbij komen aspecten aan bod als:
Tijdens de module vergroot je je kennis en inzichten in gezond eten en bewegen. Die inzichten behandelen we op basis van het ‘BRAVO’ concept en de energiebalans. Daarnaast besteden we ruimschoots aandacht aan het leren omgaan met ambivalentie en het toepassen van gedragsbeïnvloedingtechnieken. We werken met specifiek voor Volandis ontwikkelde procedures en hulpmiddelen.
De opzet van de module is praktisch en interactief, waarbij we korte inleidingen en praktische oefeningen met elkaar afwisselen. De leerstof is gebaseerd op casuïstiek uit de eigen bouwpraktijk.
Het onderwijs wordt verzorgd door:
Arbeid en gezondheidsprofessionals die werkzaam zijn in de bouwsector, of die daar speciale belangstelling voor hebben en zich willen registreren als Leefstijladviseur Bouw bij Volandis .
Je kunt pas tot deze module worden toegelaten na afronding van de tweedaagse module Introductie Bouw.
Datum | Starttijd | Eindtijd | Onderwerp | Locatie |
---|
Het kan zijn dat je een volledige afdeling wilt laten bijscholen. Of je wilt heel specifieke vaardigheden aanleren. In die gevallen biedt incompany onderwijs uitkomst. Lees verder over onze scholing op maat.
Wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat begeleiding bij het stoppen met roken door een ervaren coach de kans op succes tot wel tien keer vergroot. Begeleid jij mensen bij het stoppen met roken en wil je jouw vaardigheden als coach aanscherpen? Wil je leren hoe je omgaat met grote emoties en ‘lastige cliënten’? Volg dan deze kennisverrijkende module.
Je kunt deze module volgen als bij- of nascholing. Tevens is hij incompany uit te voeren.
De basiskennis en basisvaardigheden om mensen te begeleiden bij stoppen met roken leer je in de modules Stoppen met roken: tabaksverslaving en Stoppen met roken: motiveren kun je leren. Deze aanvullende module is speciaal ontwikkeld voor ervaren coaches die de klappen van de zweep hebben leren kennen in de eigen praktijk.
In deze module leer je omgaan met ’lastige cliënten’. Wat maakt voor jou iemand tot een ‘lastige cliënt’? Waar liggen je grenzen, welke invloed heb jij en welke handvatten kun je met motiverende gespreksvoering bieden? Zijn er meer mogelijkheden om te motiveren? Deze vragen komen aan de orde in deze module.
Daarnaast verdiepen we ons in emoties. Die blijken een belangrijke reden te zijn voor terugval bij roken. Waarom komen verdriet, boosheid, angst en chagrijn naar boven bij stoppen met roken? Hoe beïnvloeden roken en niet- roken deze emoties? En hoe ga je daar als professional mee om?
Tijdens de module ga je actief aan de slag met voorbeelden uit de eigen praktijk. Plenaire uitleg en theorie worden afgewisseld met oefeningen, casuïstiekbespreking en rollenspellen.
Het onderwijs wordt verzorgd door Simone Königs, Momentum Training & Coaching.
Voor professionals op het gebied van publieke gezondheid(bevordering), die ervaring hebben met de begeleiding bij stoppen met roken en die zich daarin verder willen specialiseren.
Bijvoorbeeld huisartsen, (long)verpleegkundigen, praktijkondersteuners coaches en persoonlijk begeleiders bij GGZ.
Om deze module te volgen, dien je vooraf een Stoppen met roken module of een gelijkwaardige module succesvol te hebben afgerond.
Score in evaluatie: in 2021 waardeerden deelnemers een eerdere uitvoering van deze module met een 8,3.
Uitspraken van deelnemers aan een eerdere uitvoering van deze module:
“Ik vond het een hele inspirerende dag met bekwame cursusbegeleidsters. Dank!”
“Zeer informatie en praktijkgericht. Geeft inspiratie om het verder uit te diepen.”
Datum | Starttijd | Eindtijd | Onderwerp | Locatie |
---|
Het kan zijn dat je een volledige afdeling wilt laten bijscholen. Of je wilt heel specifieke vaardigheden aanleren. In die gevallen biedt incompany onderwijs uitkomst. Lees verder over onze scholing op maat.
Als keuringsarts voor de scheepvaart draag je mede zorg voor veilig transport via het water. Het is dus belangrijk dat je gedegen kennis van zaken hebt. Wil je meer leren over de actuele keuringseisen en de gezondheidsrichtlijn in de scheepvaart? Zoek je een inhaalprogramma voor de verplichte nascholing voor keuringsartsen voor de scheepvaart? Kom dan naar deze nascholingsmiddag.
Je kunt deze module volgen als bij- of nascholing.
In 2015 is een start gemaakt met een speciaal opleidingstraject. Dat is ontwikkeld door een samenwerkingsverband van drie landen rondom de Noordzee: Noorwegen, Engeland en Nederland. Er is een nieuw handboek opgesteld met keuringseisen en er is een basiscursus ontwikkeld. De leerstof uit deze basiscursus is verplicht voor alle keuringsartsen voor de zeevaart. Op advies van de Inspectiedienst Leefomgeving en Transport ILT is voor de Nederlandse keuringsartsen scheepvaart de leerstof in de cursus verdeeld over vier blokken. Die zijn op hun beurt verdeeld over vier jaren.
Per jaar worden in de blokken de onderdelen en thema’s uit de basiscursus aangeboden als jaarlijkse bij- en nascholing. Zo houd je als keuringsarts voor de scheepvaart je kennis up-to-date en voldoe je gelijktijdig aan de eisen uit het handboek.
Ieder jaar wisselen de onderwerpen van deze nascholingsmiddag. Ze komen per jaar overeen met de twee workshops van het middagprogramma van het Minisymposium Transportgeneeskunde (eerder dit voorjaar) en bieden zodoende een herkansing voor diegenen die dat hebben gemist.
De leerstof wordt behandeld in workshops met interactieve colleges, afgewisseld met oefeningen op basis van casuïstiek en discussies over de diverse keuringseisen en keuringsmethoden.
Het programma en de docenten in 2018 wordt later bekend gemaakt.
Keuringsartsen voor de scheepvaart die aan hun registratieverplichting willen voldoen en andere geïnteresseerde artsen. Deze module biedt een extra mogelijkheid voor diegenen die het Minisymposium Transportgeneeskunde (eerder dit voorjaar) hebben gemist.
Deze nascholing is ook toegankelijk voor geïnteresseerde bedrijfsartsen, verzekeringsartsen, keuringsartsen of basisartsen die werkzaam zijn in een andere sector van transport (luchtvaart, wegvervoer of spoorverkeer).
Diploma basisarts BIG geregistreerd.
Datum | Starttijd | Eindtijd | Onderwerp | Locatie |
---|
Het kan zijn dat je een volledige afdeling wilt laten bijscholen. Of je wilt heel specifieke vaardigheden aanleren. In die gevallen biedt incompany onderwijs uitkomst. Lees verder over onze scholing op maat.