030 810 05 00

Of stuur ons een e-mail

Menu

E-learning Maternale kinkhoestvaccinatie

Datum: 29 okt '19

In het kort

Vaccineren tijdens de zwangerschap is een relatief nieuw begrip. Sommige mensen twijfelen of dit niet gevaarlijk is voor het ongeboren kind. Wil jij leren hoe je vragen van ouders inhoudelijk goed kunt beantwoorden? En wil jij weten hoe je deze vaccinatie moet toedienen en wie welke taak heeft? Doe dan deze gratis e-learning Maternale kinkhoestvaccinatie.

Wat je leert

Leer maternale kinkhoestvaccinatie toedienen en vragen van ouders beantwoorden

Deze gratis e-learning is een verdiepende scholing.

Na het volgen van de e-learning beschik je over de inhoudelijke kennis om de maternale kinkhoestvaccinatie toe te dienen en hierover het gesprek met zwangere vrouwen te voeren. Ook leer je over welke zorgprofessionals hierbij betrokken zijn en hoe deze vaccinatie in het RVP is gekomen.

Na het afronden van de e-learning maternale kinkhoestvaccinatie, kun je

  • Begrijpen wat kinkhoest is en hoe de maternale kinkhoestvaccinatie werkt
  • het proces van vaccinatie uitvoeren
  • de maternale kinkhoestvaccinatie toedienen en hierbij mogelijke contra-indicaties signaleren
  • het gesprek voeren met de zwangere vrouw over kinkhoest en de maternale kinkhoestvaccinatie
  • de context van maternale kinkhoestvaccinatie begrijpen.

Het doorlopen van de e-learning kost ongeveer 1 uur. Je hoeft de e-learning niet in een keer af te ronden, dit kan in meerdere sessies. Het systeem onthoudt waar je bent gebleven.

Voor wie

De e-learning is een verdiepende scholing voor professionals die betrokken zijn bij de maternale kinkhoestvaccinatie binnen het Rijksvaccinatieprogramma (RVP). Dit zijn met name jeugdartsen, jeugdverpleegkundigen, verloskundigen en gynaecologen. Maar de e-learning is ook te volgen door bijvoorbeeld huisartsen.

Accreditatie

De e-learning is geaccrediteerd voor 1 punt door de AbSg (sociaal geneeskundigen, jeugdartsen KNMG), het kwaliteitsregister V&VN (verpleegkundigen), het KNOV en de ABC1. Accreditatie is aangevraagd voor de gynaecologen en de verpleegkundig specialisten.

Docenten

Betrokken bij de e-learning:

  • Nicoline van der Maas, arts Maatschappij & Gezondheid, Medisch adviseur RIVM-DVP
  • Rolf Appels, arts Maatschappij & Gezondheid, Medisch adviseur RIVM-DVP
    Hans van Vliet, arts Maatschappij & gezondheid, Programmamanager rijksvaccinatieprogramma RIVM
  • Madelief Mollers, projectleider rijksvaccinatieprogramma, RIVM

Inschrijven

Toegang tot de e-learning krijg je na ongeveer een uur na inschrijving.

Contact

Ervaar je problemen met de e-learning? En kom je er niet uit? Stuur dan een e-mail naar info@nspoh.nl.
Heb je een vraag over onze opleidingen, bij- en nascholing of incompany trainingen? Neem dan contact met ons op. Wij helpen je graag verder!

Lijkschouw bij verbranding of verdrinking

Datum: 3 sep '19

In het kort

Werk je als forensisch arts en wil je je verdiepen in lijkschouw bij verbranding of verdrinking? Doe dan deze eendaagse module en leer waar je op moet letten bij het uitvoeren van een lijkschouw van verbranding of verdrinking, welke mogelijkheden er zijn als je een brand- of waterlijk identificeert, hoe ontbinding van deze lichamen verschilt van ‘normale ontbinding’ en hoe je het postmortaal interval inschat.

Wat je leert

Leer een lijkschouw uitvoeren op een brand- of waterlijk

Je kunt deze module volgen als bij- of nascholing. Tevens is hij incompany uit te voeren.

Jaarlijks overlijden ongeveer 70 mensen ten gevolge van brand en worden ongeveer 200 waterlijken gevonden. Het vinden van een brand- of waterlijk hoeft niet direct te betekenen dat er sprake is van dood door verbranding of verdrinking. Is het een ongeluk, suïcide of een misdrijf? Het is aan de forensisch arts om te achterhalen wat er zich heeft afgespeeld. Hierbij is de lijkschouw van groot belang. Lijkschouw is een vak apart, zeker als er sprake is van een bijzondere situatie, zoals verbranding of verdrinking.

In deze module behandelen we de lijkschouw van een brand- of waterlijk. Je leert wat de aandachtspunten zijn bij de lijkschouw van zowel een (deels) verband lichaam als bij een verdrinking of een lichaam dat in het water heeft gelegen. We gaan in op de mogelijkheden om een brand- of waterlijk te identificeren. Ook leer je vaststellen of iemand overleden is door brand of verdrinking, of dat hij al overleden was vóór vuur of water vat kreeg op het lichaam.

Daarnaast leer je adequaat het postmortaal interval inschatten bij brand- en waterlijken. Tot slot staan we stil bij wat er allemaal mogelijk is buiten het vakgebied van de forensisch arts.

Na afloop van deze eendaagse module:

  • weet je waar je op dient te letten bij het uitvoeren van een lijkschouw bij water- of brandlijk.
  • weet je welke mogelijkheden er zijn om een brand- of waterlijk te identificeren.
  • kun je de verschillen beschrijven waarin ontbinding van deze lichamen verschilt van “normale” ontbinding.
  • kun je adequaat het postmortaal interval inschatten bij zowel water- als brandlijken.

Docenten

Informatie volgt.

Voor wie

Voor forensisch artsen en huisartsen. De module is ook geschikt voor rechercheurs en forensisch verpleegkundigen.

Toelatingseisen

Diploma basisarts.

Ervaringen

Score in eerdere evaluatie: in 2020 kreeg deze module van de deelnemers een 8,3.

Rooster

Datum Starttijd Eindtijd Onderwerp Locatie

Incompany

Het kan zijn dat je een volledige afdeling wilt laten bijscholen. Of je wilt heel specifieke vaardigheden aanleren. In die gevallen biedt incompany onderwijs uitkomst. Lees verder over onze scholing op maat.

Rabiës en ziekten overgedragen door teken en knaagdieren

Datum: 30 aug '19

Voor wie

Nascholing voor reizigersverpleegkundigen, arboverpleegkundigen,  reizigersgeneeskundig (huis-)artsen en bedrijfsartsen werkzaam in de reizigersadvisering.

Rooster

Datum Starttijd Eindtijd Onderwerp Locatie

Incompany

Het kan zijn dat je een volledige afdeling wilt laten bijscholen. Of je wilt heel specifieke vaardigheden aanleren. In die gevallen biedt incompany onderwijs uitkomst. Lees verder over onze scholing op maat.

Reizigersadvies aan expats en over luchtverontreiniging

Datum: 30 aug '19

In het kort

De meeste mensen die voor een reizigersadvies komen, gaan op vakantie voor enkele weken of maanden. Expatriates verblijven vaak voor een langere periode in het buitenland met het hele gezin. Vaak is een standaardadvies met betrekking tot vaccinaties en malariaprofylaxe dan niet afdoende. Ook kan de reiziger of expat tijdens een verblijf in het buitenland blootgesteld worden aan ernstige luchtvervuiling. Welke adviezen geef je aan de reiziger die langere tijd in het buitenland verblijft?

Wat je leert

Je kunt deze module volgen als bij- en nascholing. Tevens is hij incompany uit te voeren.

Een reisadvies is van vele zaken afhankelijk. Denk bijvoorbeeld aan de wijze van reizen, de verblijfplaats(en), de reisduur en de omstandigheden. Maar ook de aanwezigheid en kwaliteit van de medische zorg ter plekke en de persoonlijke gezondheidstoestand van de expat of de long-stay traveler spelen een rol. In het geval van gezinnen met jonge kinderen dient bijvoorbeeld ook het RVP meegenomen te worden. Een advies aan personen die voor langere tijd gaan reizen of ergens gaan verblijven is complex en zal vaak meer dan één consult vergen.

Steeds vaker komen berichten in het nieuws over ernstige luchtvervuiling in bijvoorbeeld Indiase en Chinese steden. We bespreken de korte en lange termijn effecten van korte en langdurige blootstelling aan ernstige luchtverontreiniging. Welke preventieve maatregelen kun je adviseren? Zijn er omstandigheden of aandoeningen waarbij je de reis of een langer verblijf om deze reden zelfs dient af te raden?

Daarnaast bespreken we de aandachtspunten in de reizigersadvisering aan (jonge) gezinnen die in een endemisch malariagebied gaan wonen. Je leert over de afwegingen die spelen bij het langdurig gebruik van malariaprofylaxe. Ook de voor- en nadelen van het al dan niet meegeven van sneltests en noodbehandelingen komt aan de orde. Uiteraard staan we ook stil bij de gevaren van malaria voor bijzondere groepen. Wat is bijvoorbeeld je beleid als het gaat om een langdurig verblijf? Welke afwegingen maak je dan?

Na afloop van deze eendaagse module:

  • kun je in individuele gevallen specifieke risico’s inschatten van expats en long stay travellers bij een langdurig verblijf op een plek of tijdens een lange
  • kun je de keuze voor malariaprofylaxe, noodbehandeling en andere preventieve maatregelen tegen malaria voor deze doelgroepen beter onderbouwen.
  • weet je waar je informatie over de luchtkwaliteit in de wereld kunt vinden.
  • kun je in grote lijnen uitleggen welke gezondheidseffecten luchtverontreiniging op de korte en lange termijn kan hebben.
  • Kun je globaal beschrijven welke mechanismen hier achter zitten.
  • kun je benoemen bij welke activiteiten, verblijfsduur, of medische condities je deze adviezen moet benoemen in je consult
  • kun je de cliënt adviseren over preventieve maatregelen bij een kort en lang verblijf in gebieden met een slechte luchtkwaliteit.
  • kun je beoordelen wanneer je moet verwijzen naar een (behandelend) arts of specialistisch centrum.

Docenten

Het onderwijs wordt verzorgd door prof. dr. Michèle van Vugt, internist-infectioloog Amsterdam UMC en dr. Henk Jans, arts M&G, medische milieukunde.

Voor wie

Voor reizigersverpleegkundigen of reizigersgeneeskundig (huis)artsen. De module is ook interessant voor artsen en verpleegkundigen die te maken hebben met zorg voor werknemers in het buitenland.

Ervaringen

Score in evaluatie: in 2020 waardeerden deelnemers een eerdere uitvoering van deze module met een 8,1.

Rooster

Datum Starttijd Eindtijd Onderwerp Locatie

Incompany

Het kan zijn dat je een volledige afdeling wilt laten bijscholen. Of je wilt heel specifieke vaardigheden aanleren. In die gevallen biedt incompany onderwijs uitkomst. Lees verder over onze scholing op maat.

Update basisprincipes infectieziekten, immuunrespons en bijzondere reizigers

Datum: 30 aug '19

Voor wie

Nascholing voor reizigersverpleegkundigen, arboverpleegkundigen,  reizigersgeneeskundig (huis-)artsen en bedrijfsartsen werkzaam in de reizigersadvisering.

Rooster

Datum Starttijd Eindtijd Onderwerp Locatie

Incompany

Het kan zijn dat je een volledige afdeling wilt laten bijscholen. Of je wilt heel specifieke vaardigheden aanleren. In die gevallen biedt incompany onderwijs uitkomst. Lees verder over onze scholing op maat.

De vertrouwde adviseur

Datum: 29 aug '19

In het kort

Hoe komt het toch dat een zorgvuldig onderbouwd advies niet automatisch wordt overgenomen? Goed en vooral betrouwbaar adviseren vraagt om meer dan een inhoudelijk goed verhaal. Het vraagt om inzicht in het speelveld waarin je opereert. Zie je ergens spanning? Kun je inschatten welke ‘advies-rol’ het meest passend is, afhankelijk van de context en je eigen positie? Hoe voer je vanuit die rol het goede gesprek? Welke mindset en vaardigheden zijn dan vooral belangrijk? Je leert het in deze module De vertrouwde adviseur. 

Versterk je adviesrol

De vertrouwde adviseur

Adviseren wordt steeds belangrijker voor professionals in de publieke gezondheidszorg en de bedrijfsgezondheidszorg. Heb jij al enige jaren een adviserende rol en wil je jezelf versterken en meer impact hebben?

In deze module werk je niet alleen aan het versterken van jouw adviesrol maar verbind je de theorie en vaardigheden van een vertrouwde adviseur aan jouw eigen context. Zodat je meer impact hebt als adviseur.

Met behulp van de theorieën over adviseren en de formule van vertrouwen opbouwen krijg je praktische handvatten. Je krijgt inzicht in de wijze waarop je in stappen tot een adviesrelatie komt die gebaseerd is op vertrouwen. Hierbij worden onderwerpen als waarden (hoe jijzelf en de ander naar een onderwerp kijkt), rollen en de (politieke) context behandeld. De module van twee hele dagen bestaat uit interactieve sessies. De theorie bereid je gericht voor, deze theorie en eigen casuïstiek koppelen we steeds aan de praktijk.

Na afloop van deze module kan je

  • onderbouwen wat de aanleiding en kwestie is vanuit degene die jou om advies vraagt (of die jij ongevraagd van advies voorziet) en de wijze waarop jij hiernaar kijkt;
  • in je aanpak beter aansluiten op de ontvanger van je advies;
  • potentiële spanningsvelden (h)erkennen tussen professionele criteria, organisatie eisen en de wensen van degene die je adviseert;
  • je eigen adviesrol bepalen afhankelijk van de context waarin je adviseert;
  • de toegevoegde waarde zien van je eigen rol in relatie tot degene die je wilt adviseren;
  • praktische handvatten benutten die helpen om het goede gesprek te voeren en vertrouwen op te bouwen.

Voor wie

Professionals werkzaam in de publieke gezondheidszorg en bedrijfsgezondheidszorg, die al enige jaren een adviserende rol hebben, zoals beleidsadviseurs en projectleiders, artsen en onderzoekers. Ook andere professionals met ervaring in een adviserende rol in de publieke of bedrijfsgezondheidszorg zijn welkom. Je beschikt over een academisch werk- en denkniveau. Bij voorkeur heb je al eerder onderwijs gevolgd op het gebied van adviesvaardigheden.

Docent

Het onderwijs wordt verzorgd door drs. Myriam (M.S.) Gijsbers-van Pesch. Vanuit haar bedrijf Reflaction verzorgt zij bij de NSPOH diverse, niet-medisch inhoudelijke modules. Zoals haar bedrijfsnaam al verklapt staan zowel reflectie op het eigen handelen als actief daar verandering in aanbrengen in haar aanpak centraal. Het (verder) ontwikkelen van advieskwaliteit, leiderschap, veranderkunde en samenwerking (tussen individuen, teams en bijvoorbeeld ook met gemeenten) zijn zomaar wat van haar specialiteiten.

Ervaringen

Score in evaluatie: in 2023 waardeerden deelnemers deze module met een 8,0.

  • “ Theorie en praktijk mooi aan elkaar gekoppeld; heldere, simpele modellen waardoor je ze meteen goed kunt toepassen op de praktijk”
  • “ Mooie afwisseling van informatie en zelf oefenen en uitwerken. Plezierige docent met kennis van ons werkveld.”

Praktische informatie

Mocht je accrediterende instelling er niet tussen staan en wil je wel graag punten voor jouw specialisme, neem dan minstens 6 weken voor de startdatum contact op om de mogelijkheden te bespreken.

Rooster

Datum Starttijd Eindtijd Onderwerp Locatie

Incompany

Het kan zijn dat je een volledige afdeling wilt laten bijscholen. Of je wilt heel specifieke vaardigheden aanleren. In die gevallen biedt incompany onderwijs uitkomst. Lees verder over onze scholing op maat.

Opfrissen richtlijn psychische problemen

Datum: 29 aug '19

In het kort

In 2019 verscheen de herziene versie van de NVAB Richtlijn psychische problemen. Ben jij bedrijfs- of verzekeringsarts en wil je je kennis actualiseren van deze richtlijn opfrissen, zodat je patiënt en leidinggevende met behulp van de begrippen als positieve gezondheid en de capability-benadering kunt begeleiden naar beter functioneren? En wellicht naar een meer duurzame werkhervatting? Doe dan deze eendaagse module en spijker je kennis over de activerende benadering bij.

Wat je leert

De activerende benadering

Je kunt deze module volgen als bij- of nascholing. Tevens is hij incompany uit te voeren.

In deze module fris je je kennis op rond de systematiek van de NVAB Richtlijn psychische problemen. Deze richtlijn met de nieuwste inzichten is meer dan ooit gebaseerd op resultaten uit onderzoek en wetenschap. Je actualiseert je kennis over de activerende benadering en je maakt kennis met de nieuwe inzichten uit deze herziene richtlijn. De aanpak van de activerende benadering met daarbij de nieuwere begrippen positieve gezondheid en de capability-benadering zijn in deze richtlijn verder versterkt.

Het resultaat werkt versterkend op het probleemoplossend vermogen van zowel de patiënt/werknemer als van de leidinggevende/werkgever. De aanpak geeft bovendien een gunstige prognose voor duurzame en structurele werkhervatting.

In deze module is veel ruimte voor eigen casuïstiek en het bespreken van problemen die je in de praktijk ondervindt. Korte, interactieve presentaties worden afgewisseld met discussies en praktische oefeningen in kleine groepen. Ter voorbereiding op deze dag neem je uit eigen praktijk een casus mee als huiswerkopdracht.

Na afloop van deze eendaagse module:

  • kan je alle elementen uit de NVAB Richtlijn psychische problemen toelichten;
  • kan je uitleggen hoe je het herstelproces optimaal begeleidt en systematisch evalueert;
  • kan je toelichten hoe je stagnaties herkent en eenvoudige, cognitief-gedragsmatige eerstelijns interventies toepast;
  • kan je beschrijven hoe de begrippen capability en positieve gezondheid passen binnen deze richtlijn.

Docent

Het onderwijs wordt verzorgd door Dhr. G. (Ger) Kaldenberg – zelfstandig bedrijfsarts. Ger heeft ruim 30 jaar ervaring als bedrijfsarts en werkte onder andere lange tijd voor Arbo Unie. Ook is hij een bevlogen docent en trainer en was tot 2023 hoofd van de opleiding Bedrijfsgeneeskunde bij de NSPOH. Ger is gespecialiseerd in de thema’s keuringen, arbeidsconflicten en overspannenheid/burn-out.

Voor wie

Verzekeringsartsen, bedrijfsartsen en arboverpleegkundigen die mensen met psychische problemen begeleiden.

Ervaringen

Score in evaluatie: in 2023 waardeerden deelnemers een eerdere uitvoering van deze module met een 8,0.

Uitspraak van een deelnemer:
“Zat goed in elkaar en was aansprekend. De docent bracht overtuigend dat je deze richtlijn consequent moet toepassen en niet te passief moet zijn. … Kortom de opleider heeft me weer wat scherper gemaakt. Dat voelt goed.”

Rooster

Datum Starttijd Eindtijd Onderwerp Locatie

Incompany

Het kan zijn dat je een volledige afdeling wilt laten bijscholen. Of je wilt heel specifieke vaardigheden aanleren. In die gevallen biedt incompany onderwijs uitkomst. Lees verder over onze scholing op maat.

Inleiding in de publieke gezondheid

Datum: 29 aug '19

In het kort

De publieke gezondheid staat voor grote uitdagingen en de werkzaamheden van professionals  veranderen in rap tempo. Werk jij (of ga je werken) als public health professional en wil je beter zicht op de geschiedenis, het heden, de organisatie en nieuwe ontwikkelingen van de publieke gezondheidszorg?  Doe dan deze vierdaagse module.

Wat je leert

Complexiteit en actuele ontwikkelingen in de public health

Je kunt deze module volgen als bij- of nascholing.

De publieke gezondheid in Nederland ondergaat grote veranderingen. Denk bijvoorbeeld aan de te verwachten tekorten aan professionals, aan taakherschikking, transities en transformatie, zorgen over de betaalbaarheid van zorg en het grote aantal samenwerkingspartners. Als public health professional heb je naast kennis van het vak ook inzicht nodig in de complexiteit van de openbare gezondheidszorg.

Tijdens deze module leer je hoe de (publieke) gezondheidszorg in Nederland is georganiseerd en wordt gefinancierd. We bespreken de actuele ontwikkelingen van gezondheid en gezondheidsproblemen in Nederland. Ook leer je wat de verbinding is tussen preventie en curatie. Je hoort hoe de publieke gezondheidszorg is ontstaan en welke invloed de geschiedenis heeft op de wijze waarop de die nu is georganiseerd. We verdiepen ons in preventiewetgeving en wat die concreet voor jouw werk betekent. En we discussiëren over ethische dilemma’s.

Na afloop van deze vierdaagse module:

  • kun je de belangrijkste gezondheidsproblemen en een aantal ontwikkelingen hierin benoemen.
  • heb je inzicht in de bouw en werking van de Nederlandse public health en kun je dit plaatsen tegen de achtergrond van (historische) maatschappelijke en politieke ontwikkelingen.
  • Heb je inzicht in de ambtelijke en politieke processen en de besluitvoering binnen gemeenten en GGD’en.
  • ken je de belangrijkste wetten en regels op het gebied van openbare gezondheidszorg en de consequenties daarvan voor je eigen werk.
  • kun je reflecteren op je eigen rol als public health professional.

Docenten

Het onderwijs wordt verzorgd door docenten die onder meer werkzaam zijn bij het RIVM, de GGD, gemeenten en UMC.

Voor wie

Voor professionals die werkzaam zijn of worden in de public health, bijvoorbeeld als beleidsmedewerker, gezondheidsbevorderaar, epidemioloog, fysiotherapeut, verloskundige bij een gemeente, GGD, thuiszorgorganisatie of als zelfstandige.

Toelatingseisen

Je hebt een vooropleiding op hbo+ of academisch niveau.

Rooster

Datum Starttijd Eindtijd Onderwerp Locatie

Incompany

Het kan zijn dat je een volledige afdeling wilt laten bijscholen. Of je wilt heel specifieke vaardigheden aanleren. In die gevallen biedt incompany onderwijs uitkomst. Lees verder over onze scholing op maat.

E-learning assessment motiverende gespreksvoering (oefenmodule)

Datum: 28 aug '19

In het kort

Uniek in Nederland! Stel nu je kennis op het gebied van motiverende gespreksvoering vast. Doe de test.

Bekijk vóór inschrijving de gratis demo (log in met gebruikersnaam demomgv en wachtwoord: Demomgv2021!)

Wat je doet

Meerkeuzetoets

Het oefen assessment is gebaseerd op het derde boek van Miller en Rollnick over motiverende gespreksvoering en is getest en gevalideerd.

De meerkeuzetoets bestaat uit 60 vragen die zijn gekozen uit een verzameling van 220 gevalideerde items. Een deel van de vragen bevat videofragmenten.

Je hebt 2 weken onbeperkt toegang tot de meerkeuzetoets en je resultaten zijn direct zichtbaar.

Met dit oefen assessment bereid je je voor op de complete E-learning assessment motiverende gespreksvoering waarmee je – bij een voldoende eindbeoordeling – een certificaat van basisbekwaamheid ontvangt.

Praktische informatie

De kosten van deze e-learning betaal je direct via iDeal tijdens de inschrijving. Daarna ontvang je een e-mail. Daarin lees je hoe je de e-learning opent.

Ontwikkelteam

Het online assessment motiverende gespreksvoering is (met bijdragen van leden van het MINT-NL) ontwikkeld door de volgende specialisten:

  • Prof. dr. G. Schippers (grondlegger motiverende gespreksvoering in Nederland)
  • dr. J. de Jonge
  • drs. M. Merkx
  • drs. E. Baron
  • drs. F.J.M. Vlek.

Voor wie

Voor professionals die in hun werk motiverende gespreksvoering daadwerkelijk en aantoonbaar willen toepassen.

Incompany

Het kan zijn dat je een volledige afdeling wilt laten bijscholen. Of je wilt heel specifieke vaardigheden aanleren. In die gevallen biedt incompany onderwijs uitkomst. Lees verder over onze scholing op maat.

E-learning assessment motiverende gespreksvoering

Datum: 28 aug '19

In het kort

Uniek in Nederland! Stel nu je kennis en vaardigheden op het gebied van motiverende gespreksvoering vast. Doe de test, upload een eigen gespreksfragment en ontvang een certificaat van basisbekwaamheid.
Bekijk vóór inschrijving de gratis demo (log in met gebruikersnaam demomgv en wachtwoord: Demomgv2021!)

Wat je doet

Meerkeuzetoets en beoordeling van gespreksfragment

Het assessment is gebaseerd op het derde boek van Miller en Rollnick over motiverende gespreksvoering en is getest en gevalideerd.

De test bestaat uit twee delen die elk voor 50% meetellen in het resultaat:

  1. Het eerste deel bestaat uit een meerkeuzetoets van 60 vragen die zijn gekozen uit een verzameling van 220 gevalideerde items. Een deel van de vragen bevat videofragmenten.
  2. Voor het tweede deel upload je je eigen audiofragment. Dat wordt beoordeeld op basis van de MITI 4.2.1. (Motivational Interviewing Treatment Integrity), een instrument waarmee wordt vastgesteld hoe goed een professional motiverende gesprekstechnieken toepast.

De resultaten van de meerkeuzetoets zijn direct zichtbaar. Het duurt ongeveer 3 weken voor je de beoordeling van jouw gespreksfragment ontvangt. Bij een voldoende eindbeoordeling ontvang je een certificaat van basisbekwaamheid.

Wil je jouw motiverende gesprekstechnieken verder ontwikkelen? Kies dan voor de oefenmodule van de e-learning assessment motiverende gespreksvoering. Daarmee kun je 2 weken onbeperkt het eerste deel van het assessment oefenen.

Praktische informatie

De kosten van deze e-learning betaal je direct via iDeal tijdens de inschrijving. Daarna ontvang je een e-mail. Daarin lees je hoe je de e-learning opent.

Ontwikkelteam

Het online assessment motiverende gespreksvoering is (met bijdragen van leden van het MINT-NL) ontwikkeld door de volgende specialisten:

  • Prof. dr. G. Schippers (grondlegger motiverende gespreksvoering in Nederland)
  • dr. J. de Jonge
  • drs. M. Merkx
  • drs. E. Baron
  • drs. F.J.M. Vlek.

Voor wie

Voor professionals die in hun werk motiverende gespreksvoering daadwerkelijk en aantoonbaar willen toepassen.

Incompany

Het kan zijn dat je een volledige afdeling wilt laten bijscholen. Of je wilt heel specifieke vaardigheden aanleren. In die gevallen biedt incompany onderwijs uitkomst. Lees verder over onze scholing op maat.