Stoppen met roken in een groep heeft hoge slagingspercentages. Maar het begeleiden van een groep vraagt om andere vaardigheden dan individuele begeleiding. Wil jij aan de slag als groepstrainer? Zodat je mensen kunt helpen om te stoppen met roken en te kiezen voor een gezondere leefstijl? Doe dan deze tweedaagse, geaccrediteerde module.
De module is gebaseerd op de methode ‘Voel je vrij! Stoppen met roken & leefstijltraining’. De onderwerpen in deze module kwamen voorheen aan bod bij ‘Pakje Kans’. Je kunt de module volgen als bij- of nascholing.
De methode
De methode ‘Voel je Vrij! Stoppen met roken & leefstijltraining’ is een kortdurend, maar intensief traject dat bestaat uit gedragsmatige ondersteuning, in combinatie met een farmacologisch hulpmiddel.
In deze methode behandelen we alle facetten van het stoppen met roken. Daarnaast is er aandacht voor positieve leefstijlverandering. Iedere deelnemer krijgt een ‘maatje’ uit de groep, waardoor extra steun gegeven en gekregen kan worden. Er wordt gewerkt met het Voel je Vrij! werkboek. Hierin staan de oefeningen die gemaakt worden en opdrachten die men individueel of met het ‘maatje’ uitvoert. Ook is er achtergrondinformatie over roken, stoppen met roken, nicotinevervangers en leefstijl in beschreven.
Module-inhoud
Je leert praktische vaardigheden, die van pas komen wanneer je als groepstrainer werkt. Denk aan het meegaan met weerstand en het aan het werk zetten van deelnemers. Tijdens de bijeenkomsten maken wij gebruik van diverse werkvormen. Voorbeelden zijn visualisaties, ontspanningsoefeningen, muziek en ankers leggen. Daarbij wordt niet alleen het cognitieve niveau aangesproken.
Het onderwijs wordt verzorgd door Simone Königs, Momentum Training & Coaching.
Voor praktijkondersteuners, (long-)verpleegkundigen, coaches, leefstijlbegeleiders, bedrijfsartsen, of andere zorgprofessionals, die rokers in groepen willen begeleiden om van hun verslaving af te komen.
Hbo werk- en denkniveau.
Datum | Starttijd | Eindtijd | Onderwerp | Locatie |
---|
Het kan zijn dat je een volledige afdeling wilt laten bijscholen. Of je wilt heel specifieke vaardigheden aanleren. In die gevallen biedt incompany onderwijs uitkomst. Lees verder over onze scholing op maat.
Innovatieve communicatie wordt steeds belangrijker binnen de gezondheidszorg. Zo blijkt ‘storytelling’ een krachtig middel om kwetsbare groepen te betrekken bij gezondheidsthema’s. Wil jij laaggeletterde cliënten bereiken met jouw gezondheidsboodschap? Of mensen die niet spontaan zoeken naar medische informatie
Leer dan alles over Entertainment Education (EE) in deze boeiende, tweedaagse module.
Deze module wordt georganiseerd in samenwerking met het Centrum Media en Gezondheid. Je kunt de module volgen als bij- of nascholing. Tevens is hij incompany uit te voeren.
‘Klassieke’ voorlichting doet een sterk beroep op de cognitieve verwerking van informatie. Maar je gaat er dan van uit dat mensen bij voorbaat geïnteresseerd zijn in de informatie. Helaas: voor veel lager opgeleiden geldt dat niet, tenzij er een acute noodzaak is. Zij vinden het bovendien lastig om schriftelijke informatie te verwerken. Zeker als er complexe taal wordt gebruikt, of als het abstractieniveau hoog is. En dat is jammer, want daardoor worden zij slecht bereikt. Terwijl juist lager opgeleide mensen baat zouden kunnen hebben bij de voorlichting.
De oplossing? Een communicatiestrategie die gebruik maakt van populaire media, zoals webseries, serious games, apps, drama-/soapseries en interactieve beeldverhalen. Deze media worden Entertainment Education (EE) genoemd. Ze hebben een aantrekkingskracht die ze uitermate geschikt maakt om aandacht en bewustwording te creëren voor gezondheidsthema’s. Zeker als je affectieve principes toevoegt, waardoor je mensen wezenlijk weet te raken. Dan kun je de health-literacy van een breed publiek verbeteren.
Tijdens deze tweedaagse module leer je de belangrijkste pijlers, succesfactoren en uitdagingen van Entertainment Education kennen.
Via filmfragmenten, praktijkervaringen en wetenschappelijke bevindingen komen onder andere de volgende vragen aan bod:
Het onderwijs wordt verzorgd door de volgende docenten:
Hieronder vind je twee video’s, de een over storytelling en de andere over de Entertainment Education strategie.
SOUND trailer (English subtitles) from Center for Media & Health on Vimeo.
Gezondheid(communicatie) professionals, beleidmakers en onderzoekers die die aansluiting willen vinden bij hun doelgroep en Entertainment Education willen inzetten voor gezondheidsbevordering.
Stel: je bent een marsmannetje of -vrouwtje. Je UFO is neergestort in Oldenzaal en je bent al je bezittingen kwijt! Wat dan? Met dit verhaal op zak stuurde GGD Twente kinderen tussen de 7 en 8 jaar de straten op om de dingen te fotograferen die zij belangrijk vinden voor een fijn en gezond leven. Dit concept, bedacht door deelnemers van GGD Twente tijdens deze training, won de GGD innovatieprijs en kon daarmee gerealiseerd worden. Lees meer hierover op ”Kindje van Mars’ won GGD innovatieprijs.
Judith Waleczek, adviseur gezondheidsbevordering, GGD Twente
Een verrijking van mijn vak!
“Verleiden tot gezond gedrag zonder nadruk. Deze andere manier van gezondheidsbevordering leerde ik in “Aansluiting vinden bij je doelgroep: Entertainment Education voor gezondheidsbevordering”. Met de juiste communicatievorm en strategie kun je iedereen bereiken.
De training leidde tot “Kindje van Mars”: een project waarin kinderen op een leuke en laagdrempelige manier in beeld brengen wat je nodig hebt om gelukkig en gezond te zijn als je niets hebt (armoede).”
Score in eerdere evaluatie: in 2019 kreeg deze module van de deelnemers een 8,0.
Datum | Starttijd | Eindtijd | Onderwerp | Locatie |
---|
Het kan zijn dat je een volledige afdeling wilt laten bijscholen. Of je wilt heel specifieke vaardigheden aanleren. In die gevallen biedt incompany onderwijs uitkomst. Lees verder over onze scholing op maat.
Wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat begeleiding bij het stoppen met roken door een ervaren coach de kans op succes tot wel tien keer vergroot. Begeleid jij mensen bij het stoppen met roken en wil je jouw vaardigheden als coach aanscherpen? Wil je leren hoe je omgaat met grote emoties en ‘lastige cliënten’? Volg dan deze kennisverrijkende module.
Je kunt deze module volgen als bij- of nascholing. Tevens is hij incompany uit te voeren.
De basiskennis en basisvaardigheden om mensen te begeleiden bij stoppen met roken leer je in de modules Stoppen met roken: tabaksverslaving en Stoppen met roken: motiveren kun je leren. Deze aanvullende module is speciaal ontwikkeld voor ervaren coaches die de klappen van de zweep hebben leren kennen in de eigen praktijk.
In deze module leer je omgaan met ’lastige cliënten’. Wat maakt voor jou iemand tot een ‘lastige cliënt’? Waar liggen je grenzen, welke invloed heb jij en welke handvatten kun je met motiverende gespreksvoering bieden? Zijn er meer mogelijkheden om te motiveren? Deze vragen komen aan de orde in deze module.
Daarnaast verdiepen we ons in emoties. Die blijken een belangrijke reden te zijn voor terugval bij roken. Waarom komen verdriet, boosheid, angst en chagrijn naar boven bij stoppen met roken? Hoe beïnvloeden roken en niet- roken deze emoties? En hoe ga je daar als professional mee om?
Tijdens de module ga je actief aan de slag met voorbeelden uit de eigen praktijk. Plenaire uitleg en theorie worden afgewisseld met oefeningen, casuïstiekbespreking en rollenspellen.
Het onderwijs wordt verzorgd door Simone Königs, Momentum Training & Coaching.
Voor professionals op het gebied van publieke gezondheid(bevordering), die ervaring hebben met de begeleiding bij stoppen met roken en die zich daarin verder willen specialiseren.
Bijvoorbeeld huisartsen, (long)verpleegkundigen, praktijkondersteuners coaches en persoonlijk begeleiders bij GGZ.
Om deze module te volgen, dien je vooraf een Stoppen met roken module of een gelijkwaardige module succesvol te hebben afgerond.
Score in evaluatie: in 2021 waardeerden deelnemers een eerdere uitvoering van deze module met een 8,3.
Uitspraken van deelnemers aan een eerdere uitvoering van deze module:
“Ik vond het een hele inspirerende dag met bekwame cursusbegeleidsters. Dank!”
“Zeer informatie en praktijkgericht. Geeft inspiratie om het verder uit te diepen.”
Datum | Starttijd | Eindtijd | Onderwerp | Locatie |
---|
Het kan zijn dat je een volledige afdeling wilt laten bijscholen. Of je wilt heel specifieke vaardigheden aanleren. In die gevallen biedt incompany onderwijs uitkomst. Lees verder over onze scholing op maat.
De werkdruk is hoog. Er liggen 100 taken op je bord en je bent het overzicht kwijt. Als je nou gewoon even een paar avonden of weekenden extra werkt, dan heb je het wel weer op de rit. Toch?
Herken je dit? En streef je een betere balans tussen werk en privé na? Doe dan deze praktische time management module.
Je kunt deze module volgen als bij- of nascholing. Tevens is hij incompany uit te voeren.
Door de hoge werkdruk zijn agenda’s altijd volgepland. Vaak al weken van tevoren en zonder dat je er grip op hebt. Er moet van alles, maar de tijd lijkt ontoereikend om de werkzaamheden volgens planning af te ronden. Hierdoor dreigen belangrijke activiteiten steeds te worden doorgeschoven. Je komt niet verder dan het wegwerken van korte termijn vragen. Herken je dit? Dan biedt deze module uitkomst.
In twee ochtenden maak je uitgebreid kennis met het leren omgaan met (beschikbare) tijd. De focus is gericht op beheersbare werkdruk en verantwoorde keuzes. Je krijgt praktische tools waarmee je ontdekt dat je meer grip op je tijd krijgt, als je beter zicht hebt op wat je belangrijk vindt. Je leert dus doelgerichter werken, nee zeggen en bent tevredener over wat je bereikt.
Tijdens de module bespreken we plenair een aantal dilemma’s. Deze zullen herkenbaar zijn: vaak zijn dit de triggers die het gevoel van de hoge werkdruk veroorzaken. Na deze plenaire bespreking ga je zelf, individueel of in groepjes, aan de slag met een opdracht.
Deze opdracht is gestoeld op je eigen werkomgeving. Je maakt een analyse van de doelen die je nastreeft en hoe de tijdsfactor de haalbaarheid daarvan bepaalt. Je probeert zo effectief en efficiënt mogelijk je weg te vinden. Welke keuzes maak je? Wat is je eigen stijl? En welke factoren bevorderen of belemmeren een zinvolle tijdsindeling? De inbreng van eigen casuïstiek maakt deze training persoonlijk en effectief. De module wordt afgesloten met de formulering van jouw goede voornemens.
Puck Winnubst, MSc. Puck is gedragswetenschapper en trainer op het gebied van professionele vaardigheden en verschillende pedagogische onderwerpen.
Professionals werkzaam in de public en occupational health.
Hbo werk- en denkniveau.
Score in evaluatie: in 2022 waardeerden deelnemers een eerdere uitvoering van deze module met een 8,3.
Uitspraken van deelnemers:
Datum | Starttijd | Eindtijd | Onderwerp | Locatie |
---|
Het kan zijn dat je een volledige afdeling wilt laten bijscholen. Of je wilt heel specifieke vaardigheden aanleren. In die gevallen biedt incompany onderwijs uitkomst. Lees verder over onze scholing op maat.
Werken in het complexe krachtenveld van de publieke gezondheidszorg vereist vakkennis. Maar ook inzicht in de (openbare) gezondheidszorg. Wil jij de organisatie, ontwikkelingen, wetgeving en ethische dilemma’s leren kennen? Wil je leren hoe je reflecteert op je eigen rol als professional? En wat deze sector onderscheidt van individuele of curatieve gezondheidszorg? Doe dan deze Introductie publieke gezondheidszorg.
De module is onderdeel van de Opleiding Jeugdverpleegkundige maatschappij & gezondheid en de opleiding Verpleegkundige M&G, profiel AGZ. Je kunt de module ook volgen als bij- of nascholing. Tevens is deze module incompany uit te voeren.
Tijdens de driedaagse module maak je kennis met basisbegrippen in en specifieke kenmerken van de publieke gezondheid. Hierbij leer je wat de belangrijkste volksgezondheidsproblemen zijn. Je krijgt inzicht in de structuur en werking van de Nederlandse gezondheidszorg en in de ontstaansgeschiedenis. Je ontdekt hoe in de loop van de jaren de rol van verpleegkundige is veranderd. Verder maak je kennis met belangrijke wetten en regels. Bovendien leer je wat die betekenen op de werkvloer. Ten slotte krijg je de ingrediënten om serieus te reflecteren op de positie en functie van een verpleegkundige in de publieke gezondheidszorg.
Tijdens de bijeenkomsten en bij de voorbereidingen oefen je met toepassingen van kennis en vaardigheden in eigen werksituaties.
Het onderwijs wordt verzorgd door:
Afgestudeerde verpleegkundigen op hbo- of vergelijkbaar niveau en andere professionals die zich verder willen verdiepen in de (publieke) gezondheidszorg. Bijvoorbeeld gezondheidsbevorderaars, beleidsadviseurs en epidemiologen die werkzaam zijn bij GGD, zorginstelling, universiteit, zorgverzekeraar of kennisinstituut.
Hbo werk- en denkniveau of vergelijkbaar niveau.
Score in evaluatie: in 2017 waardeerden deelnemers een eerdere uitvoering van deze module met een 8,3.
Uitspraken van deelnemers:
Datum | Starttijd | Eindtijd | Onderwerp | Locatie |
---|
Het kan zijn dat je een volledige afdeling wilt laten bijscholen. Of je wilt heel specifieke vaardigheden aanleren. In die gevallen biedt incompany onderwijs uitkomst. Lees verder over onze scholing op maat.
Adviseren wordt steeds belangrijkere plaats voor professionals in de publieke gezondheidszorg en de bedrijfsgezondheidszorg. Heb jij in de publieke of bedrijfsgezondheidszorg een adviserende taak en wil je bekend raken met het proces van adviseren? Zodat jouw adviezen worden opgevolgd? Doe dan deze driedaagse training adviesvaardigheden.
Je kunt deze module volgen als bij- of nascholing. Tevens is hij incompany uit te voeren.
Adviseren neemt een steeds belangrijkere plaats in binnen organisaties in de publieke gezondheidszorg en de bedrijfsgezondheidszorg. In deze module staat het geven van adviezen die hout snijden centraal. De nadruk ligt echter niet op de inhoud van het advies, maar op het proces.
In deze module komen verschillende aspecten van het adviesproces aan bod. Bijvoorbeeld de analyse van de opdracht, de verdeling in fasen, de keuze van adviesstrategie en de ontwikkeling van jouw persoonlijke stijl.
Je krijgt inzicht in de verschillende adviessituaties en bijpassende rol als adviseur. Als adviseur kun je in het proces verschillende rollen aannemen. Bijvoorbeeld die van sparringpartner, probleemoplosser, luis in de pels, of projectleider.
Je leert aan de hand van theorie en praktische oefeningen adviezen formuleren en adviesprocessen opzetten. De praktische oefeningen zijn zoveel mogelijk gebaseerd op casuïstiek die je zelf inbrengt. Onder begeleiding van jouw docent versterk je jouw praktische adviesvaardigheden.
Het onderwijs wordt verzorgd door drs. Myriam (M.S.) Gijsbers-van Pesch. Vanuit haar bedrijf Reflaction verzorgt zij bij de NSPOH diverse, niet-medisch inhoudelijke modules. Zoals haar bedrijfsnaam al verklapt staan zowel reflectie op het eigen handelen als actief daar verandering in aanbrengen in haar aanpak centraal. Het (verder) ontwikkelen van advieskwaliteit, leiderschap, veranderkunde en samenwerking (tussen individuen, teams en bijvoorbeeld ook met gemeenten) zijn zomaar wat van haar specialiteiten.
Bedrijfsartsen, verzekeringsartsen en artsen werkzaam in de public health. Ook andere professionals met een adviserende taak in de publieke gezondheidszorg of bedrijfsgezondheidszorg kunnen deelnemen.
Voor arbeidsdeskundigen is deze module opgenomen in het overzicht met geaccrediteerde activiteiten van de NvvA die er 12 PE punten aan heeft toegekend. Wil je voor deze module graag accreditatiepunten ontvangen van de NVvA? Stuur dan uiterlijk 6 weken voor aanvang van de module een mail naar de contactpersoon van deze module.
Hbo werk en denkniveau.
Mocht je accrediterende instelling er niet tussen staan en wil je wel graag punten voor jouw specialisme, neem dan minstens 6 weken voor de startdatum contact op om de mogelijkheden te bespreken.
Score in eerdere evaluatie: in 2023 waardeerden deelnemers deze module met een 8,8.
Uitspraak van Marcel Vervoort, Nationaal instituut voor subatomaire Fysica (Nikhef) in Amsterdam, Stralingsdeskundigs en hoger veiligheidskundige. Hij was een deelnemer aan een eerdere uitvoering van deze module:
“De NSPOH training ‘Adviesvaardigheden’ gaf mij de juiste handvatten om management en externe klanten doelgerichter te adviseren. Het bevordert effectievere besluitvorming.
Hoewel ik eerder aan dit soort trainingen heb deelgenomen, werd me pas bij de NSPOH duidelijk welk proces ten grondslag ligt aan vakkundig adviseren. Door de casus zag ik waar ik weerstand bij het management en de klant opriep. Ik kreeg inzicht in mijn persoonlijke gedrag en valkuilen tijdens adviestrajecten. Het proces van mijn adviestraject kan ik nu succesvoller laten verlopen. Ik stel me beter op als adviseur. Ook bij het inschakelen van een externe adviseur, kan ik beter formuleren welke rol ik van hem verwacht.”
Datum | Starttijd | Eindtijd | Onderwerp | Locatie |
---|
Het kan zijn dat je een volledige afdeling wilt laten bijscholen. Of je wilt heel specifieke vaardigheden aanleren. In die gevallen biedt incompany onderwijs uitkomst. Lees verder over onze scholing op maat.
Werk je als verpleegkundige en wil je je verdiepen in de ondersteuning bij opvoeding van (probleem-)kinderen? Wil je daarnaast pedagogische technieken leren om kinderen en ouders hierover te adviseren? Doe dan deze module.
De module is een onderdeel van de Opleiding jeugdverpleegkundige maatschappij en gezondheid. Je kunt de module ook volgen als bij- of nascholing. Tevens is de module incompany uit te voeren.
In deze module staat de kerntaak van de JGZ centraal: opvoedingsondersteuning en pedagogische advisering. Naast verschillende theorieën over opvoeding behandelen we de functies en stappen van opvoedingsondersteuning en pedagogisch advisering. Je traint deze technieken en krijgt handvatten aangereikt om kinderen en ouders te adviseren en te begeleiden.
Als voorbereiding op de bijeenkomsten lees je relevante literatuur en voer je specifieke opdrachten uit. Tijdens de contactdagen delen experts hun gespecialiseerde kennis met je. Op deze dagen oefen je tevens met het toepassen van kennis en vaardigheden op situaties uit je eigen werkpraktijk. Zo heb je optimaal profijt van de geleerde kennis en vaardigheden.
De module wordt afgesloten met een schriftelijke opdracht.
Het onderwijs wordt verzorgd door:
Verpleegkundigen (hbo of vergelijkbaar niveau) in de publieke gezondheid, die zich willen bekwamen in het complexe werkveld van de JGZ.
Hbo werk- en denkniveau of vergelijkbaar.
Score in eerdere evaluatie: in 2021 kreeg deze module van de deelnemers een 8,5.
Waar hielden de deelnemers zich in 2017 mee bezig? Lees hier het bericht: Afgerond: opvoedingsondersteuning en pedagogische advisering.
Datum | Starttijd | Eindtijd | Onderwerp | Locatie |
---|
Het kan zijn dat je een volledige afdeling wilt laten bijscholen. Of je wilt heel specifieke vaardigheden aanleren. In die gevallen biedt incompany onderwijs uitkomst. Lees verder over onze scholing op maat.
Werk je als verpleegkundige, gezondheidsbevorderaar of preventiemedewerker en wil je leren hoe je gezondheidsgedrag beïnvloedt en verandert? En hoe je met jouw gezondheidsboodschap optimaal aansluit bij de beleving van jongeren en volwassenen? Wil je daarbij niet alleen gebruikmaken van theorieën over gedragsverandering, maar ook van actuele inzichten over interventies en benaderingstechnieken? Doe dan deze driedaagse module.
Deze basismodule is onderdeel van de opleiding Jeugdverpleegkundige maatschappij & gezondheid en de opleiding Verpleegkundige M&G, profiel AGZ. Je kunt de module ook volgen als bij- of nascholing. Tevens is hij incompany uit te voeren.
In deze driedaagse module leer je de meest recente modellen en concepten kennen waarmee je gedrag kunt beïnvloeden en veranderen. Bovendien leer je hoe je die kunt gebruiken in de wijk of in de spreekkamer. Ook de principes van social marketing, motiverende gespreksvoering en health counseling komen aan bod. Je leert hoe je aansluit bij de beleving van je cliënt en hem of haar stimuleert om gezonder te leven. Of het nu gaat om persoonlijke begeleiding in het veranderen van gezondheidsgedrag, beïnvloeding van groepen mensen (lokaal, wijk of regio) of om strategieën waarmee je op landelijk niveau het gezondheidsbewustzijn kunt verbeteren.
Tijdens deze module wisselen we interactieve lezingen af met veel oefeningen, discussies en reflecties. Je maakt een plan voor een gezondheid bevorderende activiteit, zoals een voorlichtingsbijeenkomst, een training of een filmpje.
Het onderwijs wordt verzorgd door de volgende docenten:
Je bent jeugdverpleegkundige, verpleegkundige infectieziektebestrijding, tuberculosebestrijding, Soa-Sense, reizigersadvisering of OGGZ of wijkverpleegkundige. Of je bent werkzaam als gezondheidsbevorderaar of preventiemedewerker of als andere professional bij een organisatie in de publieke gezondheid. En je wilt meer leren over het beïnvloeden en veranderen van gedrag.
Hbo verpleegkundige of werkzaam op vergelijkbaar niveau.
Score in eerdere evaluatie: in 2020 kreeg deze module van de deelnemers een 8,3.
Uitspraken van deelnemers aan een eerdere uitvoering van deze module:
Datum | Starttijd | Eindtijd | Onderwerp | Locatie |
---|
Het kan zijn dat je een volledige afdeling wilt laten bijscholen. Of je wilt heel specifieke vaardigheden aanleren. In die gevallen biedt incompany onderwijs uitkomst. Lees verder over onze scholing op maat.
Je haalt meer uit artikelen en onderzoeken als je kennis van epidemiologie en biostatistiek op peil is. Daarom organiseert de NSPOH in samenwerking met STIP voor de 10e keer de Summer course epidemiologie: wat kan ik ermee? Wil jij jouw kennis van epidemiologie en biostatistiek opfrissen en bijspijkeren? Volg dan dit intensieve, driedaagse programma op een prachtige locatie in Drenthe.
Deze module is (keuze-)onderdeel van de medische vervolgopleidingen Maatschappij & gezondheid (M&G), Bedrijfsgeneeskunde, Verzekeringsgeneeskunde en van de Master public health. Je kunt deze module ook volgen als bij- en nascholing.
Als professional in de openbare gezondheidszorg is het belangrijk dat je je kennis op peil houdt. Dat kan door het lezen van wetenschappelijke artikelen, door je te verdiepen in de achtergronden van de nieuwste ontwikkelingen en door (zijdelingse) betrokkenheid bij onderzoek.
Maar je wilt de opzet en uitkomsten van onderzoek goed kunnen beoordelen, interpreteren en toepassen. Daarom is het belangrijk dat je jouw kennis van epidemiologie en biostatistiek regelmatig bijspijkert. Deze Summer course is de gelegenheid bij uitstek om je (opnieuw) te verdiepen in het gebruik en de mogelijkheden van epidemiologisch en kwantitatief onderzoek.
Tijdens deze module betrekken we je actief bij plenaire sessies, oefeningen, casuïstiek en groepsdiscussies.
Het onderwijs wordt verzorgd door dr. Willy-Anne van Stiphout, arts M&G, epidemioloog B, trainer in praktijk en theorie van epidemiologie, STIP, Zweeloo.
Voor professionals die zich bezighouden met epidemiologie
Sociaal geneeskundigen (artsen maatschappij en gezondheid, bedrijfsartsen en verzekeringsartsen), beleidsmedewerkers, gezondheidswetenschappers, professionals en projectcoördinatoren, die werken in het brede veld van de volksgezondheid. Bijvoorbeeld bij GGD, gemeente, universiteit, ministerie, (koepel van) zorgverzekeraar(s), zorginstelling of een ander soort instituut dat zich bezighoudt met epidemiologie.
Academisch werk en denkniveau
Score in evaluatie: in 2017 waardeerden deelnemers een eerdere uitvoering van deze module met een 8,3.
Uitspraken van eerdere deelnemers:
Datum | Starttijd | Eindtijd | Onderwerp | Locatie |
---|
De prijs is exclusief hotelovernachting. Indien gewenst kan de NSPOH je adviseren over de hotelovernachting.
Het kan zijn dat je een volledige afdeling wilt laten bijscholen. Of je wilt heel specifieke vaardigheden aanleren. In die gevallen biedt incompany onderwijs uitkomst. Lees verder over onze scholing op maat.