Boeiend en overtuigend presenteren kun je leren. Werk jij in de publieke of bedrijfsgezondheid en wil je leren hoe je een aansprekende, interactieve presentatie geeft? Zonder dat je nog last hebt van plankenkoorts? Doe dan deze module.
Je kunt deze module volgen als bij- of nascholing, of als keuzeonderwijs binnen je NSPOH opleiding. Tevens is hij incompany uit te voeren.
In deze praktijkgerichte module behandelen we alle aspecten van het maken en presenteren van een interactieve voordracht voor een groep. We kijken naar de opzet van een presentatie, maar ook naar de stijl van presenteren die het best bij jou past. Daarnaast leer je hoe je je gehoor blijvend boeit met een gebalanceerde mix van woord en beeld. Er is aandacht voor goed en effectief gebruik van hulpmiddelen. Ten slotte oefenen we in het beheersen van de zenuwen, het pareren van lastige vragen en het anticiperen op moeilijke situaties.
Voorafgaand aan de training bereid je een presentatie voor van maximaal 10 minuten. Dat doe je aan de hand van een checklist. Na inventarisatie van alle persoonlijke ervaringen draagt ieder zijn voorbereide presentatie voor. Hierop geven docent en mede-deelnemers feedback. Van je presentatie wordt een opname gemaakt zodat je daar later nog een keer naar kunt kijken. Door de interactieve opzet van de training leren deelnemers van en met elkaar professioneel presenteren.
Let op: heb je eerder de module Impact in de eerste tien seconden gevolgd? Wij adviseren een tussentijd van minimaal zes maanden tussen beide modules om de opgedane kennis optimaal te laten beklijven.
Sarah Dellar van Dellar Direct is een ervaren docent en coach op het gebied van communicatievaardigheden.
Professionals werkzaam in de public en occupational health die zich (verder) willen bekwamen in het geven van presentaties voor groepen.
Score in eerdere evaluatie: in 2023 waardeerden deelnemers deze module met een 9,0.
Quotes van eerdere deelnemers:
Wij stelden een paar vragen aan de docent. Lees het interview met Sarah Dellar.
Datum | Starttijd | Eindtijd | Onderwerp | Locatie |
---|
Het kan zijn dat je een volledige afdeling wilt laten bijscholen. Of je wilt heel specifieke vaardigheden aanleren. In die gevallen biedt incompany onderwijs uitkomst. Lees verder over onze scholing op maat.
De NSPOH Summer schools zijn een begrip: ze zijn elk jaar snel volgeboekt! Ook dit jaar stellen we weer een praktisch toepasbaar, actueel en relevant programma samen. Wil jij je kennis en vaardigheden bijspijkeren met gevarieerde en inhoudelijke onderwerpen? Wil je je in drie dagen in een aangename omgeving intensief verdiepen in de hele breedte van de publieke gezondheidszorg? Doe dan deze zomerschool public health.
Je kunt deze module volgen als bij- en nascholing.
De summer school biedt een rijk palet van actuele thema’s in het vakgebied van maatschappij & gezondheid. Verscheidene vakinhoudelijke onderwerpen worden vanuit verschillende invalshoeken belicht. De onderwerpen en thema’s wordt jaarlijks vernieuwd en geactualiseerd. Door nieuwe kennis, ideeën en perspectieven raak je geïnspireerd om het nieuwe werkseizoen gemotiveerd te starten.
Het onderwijs is actief en intensief. Het programma biedt daarnaast ook ruimte voor ‘netwerken’ en ontspannen. In drie dagen verwerf je het maximum van 18 accreditatiepunten. Daarna is jouw (kennis)accu weer volledig opgeladen.
Het precieze programma voor dit jaar wordt later bekend gemaakt.
Voor professionals in de public health, artsen M&G (die de 1e fase van de medische vervolgopleiding Maatschappij en gezondheid hebben afgerond), deelnemers aan de Master of public health en andere ervaren professionals in de publieke gezondheid.
Academisch werk- en denkniveau.
Score in evaluatie: in 2021 waardeerden deelnemers een eerdere uitvoering van deze module met een 8,6.
“Zo houden! Was echt top”, aldus een deelnemer.
Twitteruitspraak van deelnemer: “Spreuk op landgoed tijdens Summer school van @NSPOH: Ontwikkel je #wijsheid, niet alleen je #kennis. Dat was denk ik de kern van de dagen!”
Datum | Starttijd | Eindtijd | Onderwerp | Locatie |
---|
Het kan zijn dat je een volledige afdeling wilt laten bijscholen. Of je wilt heel specifieke vaardigheden aanleren. In die gevallen biedt incompany onderwijs uitkomst. Lees verder over onze scholing op maat.
Action Learning is een vorm van leren die helpt bij het organiseren van de eigen werkzaamheden en deze te verbinden met persoonlijke en professionele groei. Action learning is een continu cyclisch proces van theorie, praktijk en reflectie binnen een Action Learning groep. Daarmee krijg je inzicht in je eigen je kernwaarden en kwaliteiten maar ook in de knelpunten van en dilemma’s rondom je functioneren. Wil je leren om bewuster en gerichter acties in te zetten, zodat je je persoonlijke effectiviteit vergroot? Doe dan deze uitdagende module.
Deze module is onderdeel van de Master Public Health. Je kunt de module ook volgen als bij- of nascholing. Scholing volgens de action learning methodiek kan de NSPOH ook incompany uitvoeren.
Het Action Learning traject bestaat uit negen maandelijkse bijeenkomsten. Daarbij investeer je intensief in je persoonlijke ontwikkeling door bewust te worden van je kernwaarden en kwaliteiten en deze actief in te zetten. Je brengt een project in uit je eigen werk en stelt persoonlijke leerdoelen op. Samen met de groep bepaal je stappen in het project en kijkt hier op terug. Zo leer je van elkaars ervaringen en reflecteer je op je eigen leerproces. Relevante thema’s worden tijdens het traject uitgediept en besproken.
(Aankomende) leidinggevenden, beleidsadviseurs, projectleiders en artsen die werken in de publieke gezondheidzorg: bij GGD’en, bij zorgverzekeraars, in thuiszorginstellingen, ROS’en, universiteiten, onderzoeks- of kennisinstituten, in het bedrijfsleven, etc. Je hebt een academisch werk- en denkniveau en tenminste 3 jaar werkervaring. In je afgeronde initiële opleiding heb je al kennis gemaakt met wetenschappelijk onderzoek.
Academische vooropleiding en tenminste vier jaar werkervaring.
Deze module is geaccrediteerd voor 40 punten. Dit is minder punten dan de daadwerkelijke contacturen, maar de accrediterende instellingen hebben bepaald dat een module niet meer dan 40 accreditatiepunten mag ontvangen.
Score in evaluatie: in 2023 waardeerden deelnemers deze module met een 10,0.
Datum | Starttijd | Eindtijd | Onderwerp | Locatie |
---|
Het kan zijn dat je een volledige afdeling wilt laten bijscholen. Of je wilt heel specifieke vaardigheden aanleren. In die gevallen biedt incompany onderwijs uitkomst. Lees verder over onze scholing op maat.
De Positive Deviance strategie is een innovatieve en onorthodoxe onderzoeksbenadering. Uitgangspunt is dat er in alle gemeenschappen bijzondere individuen of organisaties zijn, die op een positieve manier afwijken van het gemiddelde. Wil je leren welke kansen en mogelijkheden voor gezondheidsbevordering de strategie biedt? Doe dan deze inspirerende module.
Je kunt deze module volgen als bij- of nascholing. Tevens is hij incompany uit te voeren.
Normaliter kijk je bij een onderzoek naar wat er niet goed loopt en bij een populatie hoe je dit kunt oplossen. Er zijn echter ook andere – innovatieve – onderzoekbenaderingen. Die gaan uit van de wijsheid van een gemeenschap en van mensen die zélf al oplossingen voor problemen hebben gevonden. Deze mensen of gemeenschappen zijn de positieve uitzonderingen (Positive Deviants). Hun gedrag is ‘positive’ omdat ze handelingen verrichten die positief uitpakken. En ze zijn ‘deviant’ omdat ze gedrag vertonen dat afwijkt van de norm.
De Positive Deviance (PD) strategie staat wereldwijd in de belangstelling. Deze onderzoeksaanpak zorgt voor verrassende inzichten en resultaten die gemakkelijk repliceerbaar zijn. In deze module maak je kennis met de strategie. We stimuleren je om op een andere manier te denken over onderzoek en praktijk: een asset based benadering in plaats van een problem based benadering.
Tijdens deze dag presenteren we de belangrijkste uitgangspunten van de PD-benadering aan de hand van inspirerende voorbeelden. Je oefent de leerstof via interactieve werkvormen.
ben je bekend met de concepten van Positive Deviance (PD)
• heb je inzicht in de kansen en mogelijkheden van de PD-strategie voor gezondheidsbevordering.
• weet je hoe je in je eigen werkomgeving aan de slag kunt met deze aanpak.
Het onderwijs wordt verzorgd door de volgende docenten:
Hieronder vind je twee video’s over Positive Deviance. Ze zijn afkomstig van het Center for Health and Media.
Interview with Martine Bouman, Center for Media and Health
Interview with Arvid Singhal, University of Texas at El Paso, Center for Media and Health
Gezondheid(communicatie) professionals, onderzoekers en beleidmakers, die hun onderzoekvaardigheden willen verbeteren.
Score in eerdere evaluatie: in 2018 kreeg een incompany uitvoering van deze module een 8,3.
Datum | Starttijd | Eindtijd | Onderwerp | Locatie |
---|
Het kan zijn dat je een volledige afdeling wilt laten bijscholen. Of je wilt heel specifieke vaardigheden aanleren. In die gevallen biedt incompany onderwijs uitkomst. Lees verder over onze scholing op maat.
Ben je erkend als praktijkopleider en zoek je didactische scholing voor praktijkopleiders van aios sociale geneeskunde? Doe dan mee aan deze module. In één dag scherp je samen met andere praktijkopleiders je didactische vaardigheden aan. We behandelen twee onderwerpen: ‘Hoe ga je als praktijkopleider om met diversiteit?’ en ‘Breinleren’.
Je kunt de eendaagse module ‘Didactische scholing voor praktijkopleiders van aios sociale geneeskunde’ volgen als bij- of nascholing.
Als praktijkopleider kun je in de omgang met je aios op meerdere vlakken met diversiteit te maken krijgen. Er zijn bijvoorbeeld verschillen tussen mannen en vrouwen, verschillen in leeftijd, werkervaring, karakter of cultuur. Als je meerdere aios begeleidt, zijn er verschillen tussen deze aios. Daarnaast is er vaak ook sprake van persoonlijke verschillen tussen praktijkopleider en aios. In het dagdeel Omgaan met diversiteit bespreken we strategieën om hier goed mee om te gaan.
In het andere dagdeel richten we ons op ‘Breinleren’. Daarmee bundelen we een aantal belangrijke inzichten over de werking van de hersenen. Door die inzichten toe te passen kun je als praktijkopleider het actieve leren bij je aios bevorderen.
Na het volgen van deze module heb je vaardigheden verworven in het beoordelen van je aios. Deze vaardigheden zijn specifiek voor jouw profiel of specialisme.
Het onderwijs wordt verzorgd door:
Voor praktijkopleiders van aios Sociale Geneeskunde die de driedaagse basistraining hebben gevolgd en andere professionals die betrokken zijn bij de begeleiding van een aios SG onder verantwoordelijkheid van een praktijkopleider.
De module ‘Didactische scholing voor praktijkopleiders van aios sociale geneeskunde’ is geschikt voor:
Datum | Starttijd | Eindtijd | Onderwerp | Locatie |
---|
Het kan zijn dat je een volledige afdeling wilt laten bijscholen. Of je wilt heel specifieke vaardigheden aanleren. In die gevallen biedt incompany onderwijs uitkomst. Lees verder over onze scholing op maat.
Wil je praktijkopleider van aios Sociale Geneeskunde worden? Dan is dit driedaags startprogramma een verplicht onderdeel om voor erkenning in aanmerking te komen. Het is tevens een uitgekiende voorbereiding voor je werk als praktijkopleider. Schrijf je in voor deze boeiende module en ga aan de slag met opgefriste kennis en aangescherpte vaardigheden!
Wat je leert –Didactische vaardigheden binnen het domein van sociale geneeskunde
Je kunt deze module volgen als bij- of nascholing. Tevens is deze module incompany uit te voeren.
In deze driedaagse module krijg je een algemeen overzicht van de opzet en inhoud van de medische vervolgopleiding Sociale Geneeskunde. Vervolgens maak je kennis met specifieke elementen, waaronder de CanMeds-competenties, het individueel ontwikkelingsplan, praktijkopdrachten, korte praktijkbeoordelingen en multi-source feedback. Ook het opleidingsbeleid, inclusief de organisatie van de praktijkopleiding, komen aan de orde. Tenslotte word je getraind in het geven van feedback en het begeleiden en toetsen van de voortgang.
Deze module is opgezet als een competentiegerichte training. Een kritische blik op hoe je als praktijkopleider functioneert is vereist. Je sluit de module af door een individueel ontwikkelingsplan op te stellen voor je functioneren als praktijkopleider.
Het onderwijs wordt verzorgd door de volgende docenten:
Voor beoogde praktijkopleiders van aios Sociale Geneeskunde, sociaalgeneeskundigen die als praktijkopleider van aios willen fungeren. Om erkenning als praktijkopleider te krijgen, dien je deze module met succes af te ronden.
Je start deze module voordat de aios in opleiding gaat. Als je deze module nog niet afgerond hebt op zijn of haar startdatum van de opleiding, kun je een voorwaardelijke erkenning als praktijkopleider aanvragen bij de RGS. Je dient dan het certificaat binnen drie maanden na afloop van de training aan de RGS te overleggen. Hiermee wordt de voorwaardelijke erkenning omgezet in een definitieve erkenning als praktijkopleider.
Om praktijkopleider van aios Sociale geneeskunde te worden, dien je aan de volgende eisen te voldoen:
(Bron Kaderbesluit CSG: A.1.aa; C.2)
In 2016 en in 2017 zou 100% , resp. 87% van de deelnemers deze module aanbevelen aan anderen.
Datum | Starttijd | Eindtijd | Onderwerp | Locatie |
---|
Het kan zijn dat je een volledige afdeling wilt laten bijscholen. Of je wilt heel specifieke vaardigheden aanleren. In die gevallen biedt incompany onderwijs uitkomst. Lees verder over onze scholing op maat.
De werkdruk is hoog. Er liggen 100 taken op je bord en je bent het overzicht kwijt. Als je nou gewoon even een paar avonden of weekenden extra werkt, dan heb je het wel weer op de rit. Toch?
Herken je dit? En streef je een betere balans tussen werk en privé na? Doe dan deze praktische time management module.
Je kunt deze module volgen als bij- of nascholing. Tevens is hij incompany uit te voeren.
Door de hoge werkdruk zijn agenda’s altijd volgepland. Vaak al weken van tevoren en zonder dat je er grip op hebt. Er moet van alles, maar de tijd lijkt ontoereikend om de werkzaamheden volgens planning af te ronden. Hierdoor dreigen belangrijke activiteiten steeds te worden doorgeschoven. Je komt niet verder dan het wegwerken van korte termijn vragen. Herken je dit? Dan biedt deze module uitkomst.
In twee ochtenden maak je uitgebreid kennis met het leren omgaan met (beschikbare) tijd. De focus is gericht op beheersbare werkdruk en verantwoorde keuzes. Je krijgt praktische tools waarmee je ontdekt dat je meer grip op je tijd krijgt, als je beter zicht hebt op wat je belangrijk vindt. Je leert dus doelgerichter werken, nee zeggen en bent tevredener over wat je bereikt.
Tijdens de module bespreken we plenair een aantal dilemma’s. Deze zullen herkenbaar zijn: vaak zijn dit de triggers die het gevoel van de hoge werkdruk veroorzaken. Na deze plenaire bespreking ga je zelf, individueel of in groepjes, aan de slag met een opdracht.
Deze opdracht is gestoeld op je eigen werkomgeving. Je maakt een analyse van de doelen die je nastreeft en hoe de tijdsfactor de haalbaarheid daarvan bepaalt. Je probeert zo effectief en efficiënt mogelijk je weg te vinden. Welke keuzes maak je? Wat is je eigen stijl? En welke factoren bevorderen of belemmeren een zinvolle tijdsindeling? De inbreng van eigen casuïstiek maakt deze training persoonlijk en effectief. De module wordt afgesloten met de formulering van jouw goede voornemens.
Puck Winnubst, MSc. Puck is gedragswetenschapper en trainer op het gebied van professionele vaardigheden en verschillende pedagogische onderwerpen.
Professionals werkzaam in de public en occupational health.
Hbo werk- en denkniveau.
Score in evaluatie: in 2022 waardeerden deelnemers een eerdere uitvoering van deze module met een 8,3.
Uitspraken van deelnemers:
Datum | Starttijd | Eindtijd | Onderwerp | Locatie |
---|
Het kan zijn dat je een volledige afdeling wilt laten bijscholen. Of je wilt heel specifieke vaardigheden aanleren. In die gevallen biedt incompany onderwijs uitkomst. Lees verder over onze scholing op maat.
Als zorgprofessional werk je veel met mensen. Dan is het heel prettig als je inzicht hebt in jouw communicatiestijl en die van anderen. Zoek je een opleiding persoonlijke ontwikkeling? En wil je leren hoe je de samenwerking en communicatie met cliënten en collega’s kunt verbeteren? Doe dan deze tweedaagse module ‘Persoonlijke ontwikkeling met de MBTI als uitgangspunt’.
Je kunt deze module volgen als bij- of nascholing. Tevens is hij incompany uit te voeren.
Tijdens deze tweedaagse module maak je kennis met de Myers-Briggs Type Indicator (MBTI). Deze manier van kijken is gebaseerd op de karaktertypologieën volgens Jung. De Indicator beoordeelt niet maar ordent je voorkeursstijl en geeft een richting voor je vanzelfsprekende kwaliteiten en valkuilen. Het geeft inzicht in jezelf en geeft mensen de ruimte hun onderlinge verschillen beter te begrijpen.
De MBTI wordt ook veel gebruikt in teambuilding-sessies om te snappen hoe het komt dat samenwerken soms zo lastig is. Artsen en arboprofessionals kunnen de methodiek toepassen bij teamtrainingen, persoonlijke ontwikkeltrajecten en in cliëntcontacten. Meer dan 50 jaar onderzoek en ontwikkeling hebben de betrouwbaarheid en validiteit van het instrument aangetoond.
Tijdens deze tweedaagse module leer je de methodiek kennen en op de juiste manier toe te passen. Je vult de MBTI-vragenlijst in, dit is de indicator. De uitkomst van het vragenformulier is de start van het onderzoek. Zo krijg je inzicht in jouw persoonlijke kwaliteiten en valkuilen. Dat maakt functioneren als professional in de zorg gemakkelijker. Je leert tevens een inschatting te maken van de voorkeursstijlen van anderen.
Daarnaast leer je hoe onvoldoende zelfkennis en onvoldoende begrip voor anderen kan leiden tot conflicten en communicatieverwarring. Je krijgt handvatten aangereikt om jouw kwaliteiten te profileren en je eigen stijl te ontwikkelen voor effectieve communicatie. In feite is dit dus een persoonlijke effectiviteit training.
Het onderwijs wordt verzorgd door Kathinka Fortuin, facilitator in organisatie- en persoonlijke ontwikkeling en sinds 1989 oprichter/ eigenaar van Bureau Liedeweijde. In haar achtergrond vind je zowel bedrijfskunde als een kunstopleiding. De afgelopen 15 jaar is zij o.a. geschoold in systemisch werk, zowel voor individuen als voor organisaties.
Artsen in de public health en Arbeid & Gezondheid en arboprofessionals die een opleiding persoonlijke ontwikkeling zoeken, (meer) zelfkennis nastreven of hun contactuele vermogen willen verbeteren.
Mocht je accrediterende instelling er niet tussen staan en wil je wel graag punten voor jouw specialisme, neem dan minstens 6 weken voor de startdatum contact op om de mogelijkheden te bespreken.
Score in eerdere evaluatie: in 2023 kreeg deze module van de deelnemers een 9,0.
Uitspraak van een deelnemer aan een eerdere uitvoering van deze module:
Uitspraken via Twitter:
Datum | Starttijd | Eindtijd | Onderwerp | Locatie |
---|
Het kan zijn dat je een volledige afdeling wilt laten bijscholen. Of je wilt heel specifieke vaardigheden aanleren. In die gevallen biedt incompany onderwijs uitkomst. Lees verder over onze scholing op maat.
Werk jij als arts en wil je kennismaken met de principes van rationeel-emotieve training (RET) en Mindfulness? Volg dan deze tweedaagse module en ontdek het effect van deze vormen van gedragstherapie.
Je kunt deze module volgen als bij- of nascholing. Tevens is hij incompany uit te voeren.
Rationeel-emotieve therapie (RET) en mindfulness hebben hun oorsprong in de cognitief-gedragstherapeutische traditie. Het uitgangspunt van RET is dat gedachten het gevoel beïnvloeden. Soms zijn dat irrationele gedachten, die problematische gevoelens opwekken. RET voorziet in een techniek om zulke irrationele gevoelens uit te dagen en om te vormen. Mindfulness traint mensen om hun gedachten en gevoelens te zien als beleving van de werkelijkheid en niet als de werkelijkheid zelf. Hierdoor maakt vermijding plaats voor acceptatie en grotere psychische flexibiliteit.
Tijdens deze tweedaagse module maak je kennis met beide interventietechnieken. De RET methode oefen je op elkaar. Daarbij ervaar je zelf de invloed van deze interventie. De beginselen en werking van de mindfulness methode krijg je aangeboden in de vorm van presentaties en praktische oefeningen.
We wisselen interactief college, discussie en oefeningen met elkaar af.
Het onderwijs wordt verzorgd door de volgende docenten:
Artsen Maatschappij & Gezondheid, bedrijfsartsen en verzekeringsartsen die emotioneel lijden bij hun cliënten willen verminderen.
Academisch werk- en denkniveau
Datum | Starttijd | Eindtijd | Onderwerp | Locatie |
---|
Het kan zijn dat je een volledige afdeling wilt laten bijscholen. Of je wilt heel specifieke vaardigheden aanleren. In die gevallen biedt incompany onderwijs uitkomst. Lees verder over onze scholing op maat.
Als forensisch arts heb je te maken met speciale regels en richtlijnen om te voorkomen dat de kwaliteit van je beroepsuitoefening ter discussie staat. Wil jij leren werken volgens deze regels en richtlijnen? Wil je leren hoe je onderzoek doet, een expertiserapportage schrijft en optreedt als gerechtelijk deskundige? Doe dan deze vierdaagse module.
De module is een verplicht onderdeel van de opleiding forensische geneeskunde. Je kunt de module ook volgen als bij- of nascholing. Tevens is hij incompany uit te voeren.
Forensische geneeskunde ontwikkelt zich als een apart vakgebied met eigen normen, richtlijnen en protocollen. Amper tien jaar geleden was er weinig meer dan een leerboek en een 20-daagse cursus. Inmiddels zijn er dankzij inspanningen van de Vakgroep Forensische geneeskunde van GGD Nederland, het FMG en de KNMG tal van richtlijnen voor eerstelijns forensisch artsen.
Deze richtlijnen voorkomen dat de kwaliteit van jouw beroepsuitoefening als forensisch arts ter discussie komt te staan. Tijdens de module komen richtlijnen en de regelgeving dan ook uitgebreid aan de orde: met name hoe het strafrechtelijke deel van justitie werkt. Daarnaast bespreken we hoe de forensische geneeskunde in Nederland is georganiseerd. Welke registers voor forensisch medisch deskundigen zijn er? Wie mag als gerechtelijk deskundige optreden? En aan welke voorwaarden moet een expertiserapport voldoen? Veel forensisch artsen zien het optreden als deskundige voor een rechtbank als de ultieme vuurproef. Daarom wordt daar in deze module ruim aandacht aan geschonken. De leerstof wordt aangeboden via theoretische inleidingen, oefeningen en casuïstiekbespreking. De module wordt afgerond met een rechtbankexamen.
Het onderwijs wordt onder meer verzorgd door forensisch artsen met ruime ervaring als gerechtelijk deskundige en door diverse sleutelfiguren in de rechtsgang.
Voor eerstelijns forensisch artsen (al of niet in opleiding). Ook voor ervaren forensisch artsen die nog geen ervaring hebben als deskundige in strafzaken is deze module zeer geschikt.
Het hebben doorlopen van de (meeste van) de andere forensische modules.
In 2017 kreeg deze module het cijfer 8,0.
100% van de deelnemers zou hem aanbevelen aan anderen.
Datum | Starttijd | Eindtijd | Onderwerp | Locatie |
---|
Het kan zijn dat je een volledige afdeling wilt laten bijscholen. Of je wilt heel specifieke vaardigheden aanleren. In die gevallen biedt incompany onderwijs uitkomst. Lees verder over onze scholing op maat.