030 810 05 00

Of stuur ons een e-mail

Menu

Schouw en beroepsgeheim

Datum: 21 jan '22

In het kort

Deze dag neemt de docent je mee in de wondere wereld van het schouwverslag. Wat is het doel, wat moet erin staan, waarover adviseer je de officier en wat kan de officier allemaal doen met je verslag (wees gewaarschuwd!). Ook het onderwerp beroepsgeheim wordt in dit onderwijs besproken. Als forensisch arts hoor en zie je veel, wat mag je wanneer met wie delen? En hoe zit het met het beroepsgeheim na de dood? Ook wordt ingegaan op de AVG in de forensische geneeskunde en hoe om te gaan met de foto’s die gemaakt worden in het kader van letselonderzoek en/of lijkschouw onderzoek. Hoe bewaar je die foto’s zorgvuldig?

Wat je leert

Leer hoe je een goed schouwverslag opstelt en waar je rekening mee moet houden als het gaat om beroepsgeheim na de dood.

Na afloop van deze module Schouwverslag en beroepsgeheim:

  • kun je uitleggen wat het beroepsgeheim inhoudt en wanneer deze doorbroken kan worden.
  • weet je hoe om te gaan met het beroepsgeheim binnen de context van je werkzaamheden.
  • kun je benoemen wat het verschil is tussen beroepsgeheim en verschoningsrecht.
  • kun je uitleggen waar een schouwverslag moet voldoen.
  • kun je  een gedegen schouwverslag opstellen.
  • ken je de richtlijn rondom schouwverslag.
  • weet je welke informatie wel en niet thuishoren in het schouwverslag.

Docenten:

  • Cécile Woudenberg, forensisch arts en instituutsopleider forensische geneeskunde
  • Mr. Dr. Wilma Duijst, forensisch arts en bijzonder hoogleraar strafrecht en criminologie.

Voor wie

Forensisch artsen.

Rooster

Datum Starttijd Eindtijd Onderwerp Locatie

Incompany

Het kan zijn dat je een volledige afdeling wilt laten bijscholen. Of je wilt heel specifieke vaardigheden aanleren. In die gevallen biedt incompany onderwijs uitkomst. Lees verder over onze scholing op maat.

CBRN

Datum: 4 jan '22

In het kort

Deze module wordt georganiseerd in samenwerking met het Defensie CBRN Centrum (DCBRNC) te Vught.  Daarnaast zijn bij de ontwikkeling en uitvoering de volgende organisaties betrokken:

  • Coördinatiecentrum Expertise Arbeidsomstandigheden en Gezondheid (CEAG),
  • Defensie Gezondheidszorg Organisatie, te Doorn

Wat je leert

Bij incidenten met chemische, radiologische en biologische middelen kan de de arts M&G een liaisonfunctie vervullen tussen de Crisisbeheersingsorganisatie en GHOR enerzijds en de inhoudelijk deskundigen op decentraal en centraal niveau anderzijds. Om de liaisonfunctie goed te kunnen vervullen moet de arts M&G eerstelijns expertise bezitten over de chemische, radiologische en biologische middelen waarmee hij/zij te maken kan krijgen.

In deze intensieve driedaagse cursus leer je daarom meer over de achtergronden, eigenschappen en medische aspecten van de belangrijkste agentia op het gebied van CBRNe. Je krijgt inzicht in de belangrijkste agentia op gebied van CBRNe. Typen van mogelijke scenario´s en incidentverloop worden besproken. Bedreigingen en effecten voor gezondheid en veiligheid komen hierbij aan bod. Je leert over de meetmethoden en de rol van responseenheid. Daarnaast besteden we aandacht aan de afwijkende aspecten van de organisatiestructuren (w.o. politie en defensie) en kennisinfrastructuur voor beoordeling en afhandeling van CBRNe-incidenten in Nederland bij intentionele incidenten t.o.v. accidentele incidenten. Je verkrijgt de kennis en vaardigheden om effectief te kunnen optreden bij incidenten met CBRNe.

Voor wie

Deze CBRN module is in overleg met bovengenoemde partijen door het DCBRNC aangepast aan de algemene Nederlandse situatie. De cursus richt zich hiermee specifiek op de civiele praktijk van de arts M&G, profielen  IZB/MMK/TBC.

Rooster

Datum Starttijd Eindtijd Onderwerp Locatie

Incompany

Het kan zijn dat je een volledige afdeling wilt laten bijscholen. Of je wilt heel specifieke vaardigheden aanleren. In die gevallen biedt incompany onderwijs uitkomst. Lees verder over onze scholing op maat.

Letselonderzoek in het kader van de FMEK

Datum: 24 nov '21

In het kort

Jaarlijks worden bijna 120.000 gevallen van kindermishandeling gemeld. Gelukkig kunnen we met behulp van forensisch medische expertise een grondige bijdrage leveren aan het vaststellen van letsels bij kinderen en het bepalen van de eventuele toedracht. Tijdens deze module Letselonderzoek in het kader van de FMEK staan verschillende typen letsels centraal.

Wat je leert

Letselonderzoek binnen forensisch medische expertise bij kinderen (FMEK)

Toegebracht schedelhersenletsel (TSHL, abusive head trauma), het onderscheid tussen accidenteel en toegebracht letsel, seksueel misbruik, radiologisch onderzoek, verwaarlozing en pediatric condition falsification staan centraal in dit onderwijs. Je leert onder andere onderscheid te maken tussen kinderziekten en letsel, tussen accidenteel en toegebracht letsel en je weet welk netwerk je in kan zetten om tot je conclusies te komen. Je weet welke medische onderzoeken uitgevoerd moeten worden om tot een diagnose en mechanisme te komen.

Na het onderwijs kun je normale bevindingen, bevindingen die mogelijk het gevolg zijn van een trauma en/of seksueel contact en voor trauma en/ of seksueel contact bewijzende bevindingen herkennen. Ook kun je de aandachtspunten benoemen bij het FMO van kinderen bij een vermoeden op seksueel misbruik en kan je de bewijswaarde van enkele soa’s is in het kader van seksueel misbruik bij kinderen beoordelen.

Tijdens het onderwijs zal dieper worden ingegaan op de (on)mogelijkheden van radiologisch onderzoek bij het vermoeden van kindermishandeling. De volgende onderwerpen passeren de revue:

  • Fracturen bij kinderen.
  • Fracturen door ongevallen en toegebracht letsel.
  • De bewijswaarde van radiologische bevindingen in een forensisch – juridisch perspectief.

We werken interactief aan de hand van theoretische kaders aangevuld met casuïstiek vanuit de deelnemers en docenten.

Voor wie

De scholing is voor forensisch artsen.

Docenten

De docenten worden zo spoedig mogelijk bekend gemaakt.

Ervaringen

Score in eerdere evaluatie: in 2022 kreeg deze module van de deelnemers een 8,5.

Rooster

Datum Starttijd Eindtijd Onderwerp Locatie

Incompany

Het kan zijn dat je een volledige afdeling wilt laten bijscholen. Of je wilt heel specifieke vaardigheden aanleren. In die gevallen biedt incompany onderwijs uitkomst. Lees verder over onze scholing op maat.

Forensisch onderzoek in het kader van de FMEK

Datum: 24 nov '21

In het kort

Jaarlijks worden bijna 120.000 gevallen van kindermishandeling gemeld. Gelukkig kunnen we met behulp van forensisch medische expertise een grondige bijdrage leveren aan het vaststellen van letsels bij kinderen en het bepalen van de eventuele toedracht. Tijdens dit onderwijs wordt er ingegaan op alle onderzoekselementen die aan bod komen rond de FMEK.

Wat je leert

Forensisch onderzoek binnen forensisch medische expertise bij kinderen (FMEK)

We starten en eindigen met een dagdeel over fotografie. Tijdens de letselbeschrijving legt de forensisch arts de bevindingen fotografisch vast. Hiermee wordt het werk van de forensisch arts transparant en overdraagbaar en wordt herbeoordeling mogelijk. Optimale letselfoto’s vereisen specifieke vakkennis en -vaardigheden van de fotograaf.

Het dagdeel over de ontwikkeling van het kind en het herkennen van kindermishandeling is bedoeld als opfrisser en verdieping van de kennis en vaardigheden die je hebt opgedaan in je opleiding tot basisarts en je werk tot nu toe. Hoe herken je kindermishandeling? Centraal staat het medisch aspect: hoe verloopt de ‘normale’ ontwikkeling van een kind, welke ziektes en letsels zijn ‘gebruikelijk’, wat is ‘opvallend’ en ook: hoe verloopt de anamnese en het lichamelijk (top-teen) onderzoek?

Daarnaast wordt er een dagdeel specifiek aandacht besteed aan het communiceren met minderjarigen waarbij er gewerkt wordt met een trainingsacteur.

We werken interactief aan de hand van theoretische kaders aangevuld met casuïstiek vanuit de deelnemers en docenten.

Voor wie

De scholing is voor forensisch artsen.

Docenten

  • Prof. Elise van de Putte, kinderarts sociale pediatrie en voorzitter van het Landelijk Expertise Centrum Kindermishandeling (LECK).
  • André van den Bos, fotograaf en docent visualisatie bij de politieacademie.
  • Patricia Ohlsen, communicatietrainer met expertise in huiselijk geweld en kindermishandeling.

Ervaringen

Score in eerdere evaluatie: in 2023 kreeg deze module van de deelnemers een 9,0.

Rooster

Datum Starttijd Eindtijd Onderwerp Locatie

Incompany

Het kan zijn dat je een volledige afdeling wilt laten bijscholen. Of je wilt heel specifieke vaardigheden aanleren. In die gevallen biedt incompany onderwijs uitkomst. Lees verder over onze scholing op maat.

Haal meer uit je vergaderingen

Datum: 27 okt '21

In het kort

Wil jij praktische handvatten hoe effectiever te vergaderen binnen jouw organisatie? Naast praktische tips van de docenten ga je met de andere deelnemers in groepjes zelf aan de slag. Je ontdekt meer over valkuilen en jouw eigen rol in de vergadering. Schrijf je snel in voor deze nieuwe nascholing.

Wat je leert

 Doe je voordeel met tips en handvatten bij vergaderen

We vergaderen wat af in Nederland. Dat kost veel tijd en energie. Stel jij jezelf wel eens de vraag ‘Wat doe ik bij dit overleg?’ Dan is het overleg waarschijnlijk zijn doel voorbij geschoten. Wanneer vergaderen goed gebeurt, heeft het een functionele meerwaarde en is het ook nog eens leuk! Organisaties kunnen veel winst behalen door ‘beter’ te vergaderen.

Tijdens dit dagdeel ga je met volgende onderwerpen aan de slag:

  • Ervaringen met vergaderen.
  • Wat zijn vergadervalkuilen?
  • Welke rol heb je zelf bij vergaderingen?
  • Effectieve vergadermethoden
  • Besluitvorming
  • Tips en handvatten
  • Goed voorzitterschap
  • Online vergaderen.

Het start eigenlijk allemaal met de vraag ‘Is dit overleg écht nodig?’ Dit en meer tips komen aan bod in de bij- en nascholing ‘Haal meer uit je vergaderingen’.

Na afloop van deze module:

  • kun je benoemen wat de valkuilen zijn rondom vergaderen en heb je handvatten om deze valkuilen te vermijden.
  • ben je in staat om actief en constructief aan een vergadering of overleg in je werksituatie bij te dragen.
  • kun je uitleggen wat belangrijke punten zijn in je rol als voorzitter.

Voor wie

Voor professionals in de public of occupational health die handvatten zoeken hoe je binnen de organisatie efficiënter en leuker kunt vergaderen.

Toelatingseis

Hbo-werk en denkniveau.

Docenten

Puck Winnubst, MSc. Puck is gedragswetenschapper en trainer op het gebied van professionele vaardigheden en verschillende pedagogische onderwerpen.

Ervaringen

Score in evaluatie: in 2022 waardeerden deelnemers een eerdere uitvoering van deze module met een 8,3.

“De docenten wisten het onderwerp op een leuke manier te presenteren en de groep interactief te betrekken. Het ‘saaie’ onderwerp vergaderen werd echt interessant gemaakt”.

Rooster

Datum Starttijd Eindtijd Onderwerp Locatie

Incompany

Het kan zijn dat je een volledige afdeling wilt laten bijscholen. Of je wilt heel specifieke vaardigheden aanleren. In die gevallen biedt incompany onderwijs uitkomst. Lees verder over onze scholing op maat.

Stress als bondgenoot

Datum: 20 okt '21

In het kort

Stress- en burn-out zijn beroepsziekte nummer één. Daarom wordt steeds meer gedaan aan stressreductie en preventie. Maar is het echt zo slecht om stress te hebben? Stress kan soms ook heel nuttig zijn. Wil jij leren hoe je stress juist vóór je kunt laten werken zonder de nadelige gezondheidseffecten? Geef je dan op voor deze training!

Wat je leert

Ziekte en uitval door stress- en burn-out kost bedrijven duizenden euro’s per jaar. En met COVID-19 en de veranderingen die die pandemie met zich meebrengt, wordt de veerkracht van werknemers nog meer op de proef gesteld. Daarom wordt er steeds meer gedaan aan stressreductie en preventie. Het is echter een misvatting dat mensen geen stress zouden mogen hebben.

Het hebben van stress is namelijk niet ongezond, het helpt je juist bij het behalen van prachtige uitdagende prestaties! Zoals het binnen de deadline afkrijgen van dat rapport. Of door die extra dienst te draaien. Echter, langdurige stress is daarentegen wél slecht voor je.

Wat als je stress voor je kunt laten werken? Dat je meer over stress leert, zodat je stress kunt inzetten om juist beter om te gaan met jouw energiemanagement? Dat is wat je in deze training leert. Je gaat aan de slag met een persoonlijk actieplan om je eigen energieniveau op pijl te houden, zodat je energiek en vitaal aan het werk blijft.

Na afloop van deze module

  • kun je uitleggen wat stress is en hoe het je lichaam beïnvloedt.
  • kun je benoemen wat de eigen energievreters en -gevers zijn.
  • heb je zelfkennis over kwaliteiten die je kunt inzetten om meer energie te krijgen uit werk.
  • weet je hoe je kunt omgaan met je mindset en het gevoel van invloed kunt vergroten.

Voor wie

Professionals in de public & occupational health

Docenten

  • Marieke Verhoeven, Werkgeluk trainer en loopbaancoach bij Verhoeven Coaching en PlanHR.
  • Ismahane Ben Smail, training developer & trainer soft skills bij Verdi B.V.

Praktische informatie

Mocht je accrediterende instelling er niet tussen staan en wil je wel graag punten voor jouw specialisme, neem dan minstens 6 weken voor de startdatum contact op om de mogelijkheden te bespreken.

Ervaringen

Score in evaluatie: in 2023 waardeerden deelnemers deze module met een 8,0.

Wij vroegen waarom eerdere deelnemers voor deze module kozen. Dat was omdat zij meer wilden weten over:

  • Wat is het verschil tussen stress, burn-outklachten en een echte burn-out?
  • Hoe ga ik om met grenzen stellen met behoud van de relaties?
  • Hoe ga ik om met het spanningsveld tussen kwaliteit leveren en hoge productiedruk?
  • Hoe bewaak ik een goede werk/privébalans?
  • Hoe herken ik dat ik teveel hooi op mijn vork neem en hoe doe ik een stapje terug?
  • Tevel ballen in de lucht: laat ik ze vallen of delegeer ik ze?
  • Delegeren: wel of niet doen, en zo ja hoe?
  • Wat doe je als er misbruik wordt gemaakt van jouw empathie en compassie?
  • Hoe ga ik om met een veranderende functie?
  • Wat zijn gouden tips om stress in goede banen te leiden?

Rooster

Datum Starttijd Eindtijd Onderwerp Locatie

Incompany

Het kan zijn dat je een volledige afdeling wilt laten bijscholen. Of je wilt heel specifieke vaardigheden aanleren. In die gevallen biedt incompany onderwijs uitkomst. Lees verder over onze scholing op maat.

Rapporteren in het kader van de FMEK

Datum: 6 okt '21

In het kort

Jaarlijks worden bijna 120.000 gevallen van kindermishandeling gemeld. Gelukkig kunnen we met behulp van forensisch medische expertise een grondige bijdrage leveren aan het vaststellen van letsels bij kinderen en het bepalen van de eventuele toedracht.

Wat je leert

Bij dit onderwijs staan we stil bij het beschrijven en rapporteren van letsel

Het verzamelen en beschrijven van bewijs van het al dan niet aanwezig zijn van letsel is een belangrijke taak van de forensisch arts in de aanpak van kindermishandeling. Om dit goed te kunnen doen is het essentieel feitelijke letselbeschrijvingen te kunnen doen, vrij van interpretatie en duiding. Vervolgens is het aan de forensisch arts om een letselrapportage te schrijven, voortbouwend op letselbeschrijving(en). Het letsel wordt in de rapportage geïnterpreteerd, geduid en daar waar mogelijk gerelateerd aan de toedracht. Aan bod komt het opfrissen van de kennis en vaardigheden benodigd voor het maken van letselrapportages die ook stand houden in eventuele rechtsgang en het oefenen met letselbeschrijvingen aan de hand van foto’s en medische informatie van letsels bij minderjarigen.

Na afloop van deze module:

  • weet je hoe geweld kan inwerken op het lichaam van kinderen.
  • weet je een letsel te herkennen en aan te geven door welk mechanisme dit letsel is ontstaan.
  • kun je letsels objectief beschrijven, typeren en algemeen duiden.
  • kun je de ernst van het letsel inschatten binnen de juridische context.
  • kun je een goede letselrapportage opstellen in het kader van FMEK.

Docent

Wilma Duijst, hoogleraar forensische geneeskunde & gezondheidsstrafrecht Maastricht.

Rooster

Datum Starttijd Eindtijd Onderwerp Locatie

Incompany

Het kan zijn dat je een volledige afdeling wilt laten bijscholen. Of je wilt heel specifieke vaardigheden aanleren. In die gevallen biedt incompany onderwijs uitkomst. Lees verder over onze scholing op maat.

Juridische aspecten in de forensische zorg door mr. Richard Korver

Datum: 3 aug '21

In het kort

Strafrechtadvocaat mr. Richard Korver spreekt via Zoom over de juridische aspecten in de forensische verpleeg- en geneeskunde.

Wat je leert

Actualiteitencollege door mr. Richard Korver

Hoe kun jij te maken krijgen met het tuchtrecht? Wat houdt het tuchtrecht in en wat zijn mogelijke sancties? Mr. Richard Korver gaat in op het medisch beroepsgeheim, inzage in het medisch dossier en de eisen waaraan de stukken van artsen en verpleegkundigen moeten voldoen in het kader van het tuchtrecht.

Na afloop van dit actualiteitencollege

  • ken je je juridische kaders van het forensisch veld.
  • weet je wat het tuchtrecht inhoudt.
  • ken je de sancties die het tuchtcollege kan opleggen.
  • weet je waaraan je medische rapportage moet voldoen.

Docent

Mr. Richard Korver, strafrechtadvocaat, is vooral bekend vanwege de ‘Amsterdamse zedenzaak’, waarbij hij een groot deel van de ouders bijstond als advocaat tijdens het proces tegen Robert. M.

Mr. Korver is medeoprichter en voorzitter van het Landelijk Advocaten Netwerk Gewelds- en Zeden Slachtoffers (LANGZS). Hij staat slachtoffers van zware (zeden)misdrijven bij zowel in de strafprocedure, maar ook civiel in het verhalen van schade of in het familierecht om de gevolgen van het misbruik zoveel als mogelijk te beperken. Daarnaast staat hij ook verdachten van zware (zeden)misdrijven bij.

Mr. Korver behandelt ook zaken met een internationaal karakter. Zo stond hij cliënten bij in Londen, Madrid en Brussel en is hij aangesloten bij The International Criminal Bar (ICB), International Criminal Law Network (ICLN), The International Criminal Defense Attorneys Association en National Association of Criminal Defense Lawyers (NACDL). Ook bij internationale kinderontvoeringszaken wordt mr. Korver met regelmaat ingeschakeld.

Mr. Richard Korver is bovendien docent aan de Opleiding forensische verpleegkunde.
Met Iva Bicanic schreef hij het boek; ‘Dichtbij huis’, hoe steun je een kind na seksueel misbruik?

Voor wie

(Aankomend) forensisch artsen en forensische verpleegkundigen.

Rooster

Datum Starttijd Eindtijd Onderwerp Locatie

Incompany

Het kan zijn dat je een volledige afdeling wilt laten bijscholen. Of je wilt heel specifieke vaardigheden aanleren. In die gevallen biedt incompany onderwijs uitkomst. Lees verder over onze scholing op maat.

Conflicthantering door geweldloze communicatie

Datum: 31 mei '21

In het kort

Tegenstrijdige belangen en/of botsende karakters leiden gemakkelijk tot conflicten. Ook professionals in de public en occupational health komen hiermee in aanraking. Wil jij je vaardigheden versterken om in deze situaties adequaat op te treden? Volg dan deze tweedaagse geaccrediteerde module.

Wat je leert

Omgaan met conflicten door geweldloze communicatie en het creëren van een win-win oplossing

Je kunt deze module volgen als bij- of nascholing. Tevens is hij incompany uit te voeren. Deze module werd voorheen aangeboden onder de titel: Omgaan met conflicten en succesvol onderhandelen.

Conflicthantering is een belangrijke vaardigheid, ook voor medische professionals. Tijdig en effectief ingrijpen voorkomt dat de vlam in de pan slaat. In deze training krijg je een introductie in geweldloze communicatie en leer je dit gedachtengoed toe te passen in conflicten en momenten van spannende communicatie. Geweldloze communicatie, ontwikkeld door Marshall Rosenberg, is een manier van communiceren die helpt om op een verbindende manier een win-win oplossing te bereiken.

Je krijgt zicht op het gedrag waar jij toe geneigd bent in communicatie en conflicten. Daarnaast krijg je handvatten hoe om te gaan met het gedrag van de ander. Aan de hand van casuïstiek uit je eigen praktijk oefenen we met gesprekstechnieken om te komen tot een win-win oplossing.

Na afloop van deze tweedaagse module:

  • ken je de beginselen van geweldloze communicatie en leer je deze in te zetten tijdens spannende momenten en conflicten.
  • ken je jouw eigen communicatievoorkeur in tijden van conflicten en weet je wat het effect van deze stijl is.
  • heb je je repertoire verbreed en kun je verschillende manieren van communiceren al naar gelang de situatie inzetten.
  • leer je van (schijnbaar) tegengestelde belangen te komen tot oplossingen waarin alle betrokkenen zich kunnen vinden.

Docenten

Het onderwijs wordt verzorgd door Almer Toby. Almer is sinds 2008 werkzaam als trainer en coach. Daarvoor heeft hij ervaring opgedaan als organisatieadviseur in het bedrijfsleven en de non-profit sector. Denk hierbij aan thema’s als communicatie, samenwerken, persoonlijk leiderschap en teamontwikkeling.

Voor wie

Sociaal geneeskundigen en andere professionals werkzaam in de public en occupational health.

Toelatingseisen

Hbo werk- en denkniveau.

Ervaringen

Score in evaluatie: in 2023 waardeerden deelnemers een eerdere uitvoering van deze module met een 9,5.

Rooster

Datum Starttijd Eindtijd Onderwerp Locatie

Incompany

Het kan zijn dat je een volledige afdeling wilt laten bijscholen. Of je wilt heel specifieke vaardigheden aanleren. In die gevallen biedt incompany onderwijs uitkomst. Lees verder over onze scholing op maat.

Jobcrafting: zelfsturing in je werk

Datum: 5 mei '21

In het kort

Een leukere baan zonder weg te gaan. Vergroot je werkplezier door te jobcraften. Medewerkers die jobcraften zijn gelukkiger en meer bevlogen, doordat ze de regie pakken in het werk. Klinkt je dat als muziek in de oren? Doe dan mee met de training Jobcrafing: zelfsturing in je werk.

Wat je leert

Richt je functie zo in dat je je talenten optimaal inzet en ontwikkelt

Het optimaal benutten van talenten staat centraal bij jobcraften. Je kunt jobcraften ook omschrijven als ‘sleutelen aan je baan’, of zoals ze het in België mooi noemen: baanboetseren’. Tijdens deze module gaan we kritisch kijken naar de manier waarop je je baan invult met als doel de functie zo in te richten dat je talenten optimaal worden ingezet en ontwikkeld. Daarbij leer je over de vier verschillende niveaus van jobcraften. Aan het einde van de workshop heb je meer inzicht in jouw talenten en ga je naar huis met een “persoonlijk crafting plan” om direct toe te kunnen passen op het werk.

Na afloop van deze module:

  • kun je benoemen hoe je meer plezier uit het werk kan halen.
  • kun je werken aan een persoonlijk craftingplan.
  • kun je benoemen wat jouw talenten, energievreters en gevers zijn.
  • kun je benoemen hoe je meer energie uit je werk kunt halen.

Voor wie

Professionals in occupational en public health.

Docent

Marieke Verhoeven is gecertificeerd life- en loopbaancoach en eigenaresse van Verhoeven Coaching. Haar expertisegebieden zijn omgaan met stress, vergroten van werkgeluk en veerkracht.

Toelatingseis

HBO werk- en denkniveau.

Ervaringen

Score in eerdere evaluatie: in 2023 kreeg deze module van de deelnemers een 8,3.

Rooster

Datum Starttijd Eindtijd Onderwerp Locatie

Incompany

Het kan zijn dat je een volledige afdeling wilt laten bijscholen. Of je wilt heel specifieke vaardigheden aanleren. In die gevallen biedt incompany onderwijs uitkomst. Lees verder over onze scholing op maat.