Kennis van het Sociaal zekerheidsrecht is essentieel wanneer je adviseert over re-integratie en inzetbaarheid. Wil jij leren wat de gevolgen van deze wetgeving zijn voor jouw praktijk? Wat er gewijzigd is in de WW? En wat er veranderd is op het gebied van arbeidsongeschiktheidsregelgeving?
Welke actuele ontwikkelingen spelen er in het sociaal zekerheidsrecht die van invloed zijn op je praktijk? Update je kennis in één dag tijdens de module Sociaal zekerheidsrecht.
Deze dag is onderdeel van de module Juridische aspecten van Arbeid en gezondheid. Je kunt de module ook volgen als bij- of nascholing. Tevens is deze module incompany uit te voeren.
Tijdens deze eendaagse module wordt gebruik gemaakt van het boek Arbeidsrecht in de praktijk (13e druk, D.M. van Genderen et al.). Je dient dit boek zelf aan te schaffen.
In deze module staat de Sociale zekerheidswetgeving centraal. We gaan uitgebreid in op de praktische gevolgen van deze wetgeving voor jouw praktijk. Daarnaast behandelen we de invloed van de Wet Werk en Zekerheid (WWZ) op het Sociaal Zekerheidsrecht. Daarbij hebben we bijzondere aandacht voor de wijzigingen in de WW. Ook de nieuwe Participatiewet, de Wet beperking ziekteverzuim en arbeidsongeschiktheid vangnetters (BEZAVA) en de Quotumwet worden besproken ‒ inclusief de gevolgen daarvan voor re-integratie.
In de ochtend richten we ons op de verplichtingen van werkgever en werknemer bij re-integratie. Ook de consequenties van deze verplichtingen voor alle belanghebbenden komen aan bod. In de middag ligt de focus op arbeidsongeschiktheidsregelgeving. Dan is er aandacht voor de wet Werk en Inkomen naar Arbeidsvermogen (WIA), de regeling Inkomensvoorziening Volledige Arbeidsongeschiktheid (IVA), de regeling Werkhervatting Gedeeltelijk Arbeidsongeschikten (WGA) en de BEZAVA, die per 1 januari 2014 is ingevoerd.
Als een rode draad door de module lopen de consequenties van wet- en regelgeving op gebied van Sociale zekerheid. Voor jou, voor werkgevers en voor werknemers.
In de vorm van interactieve colleges brengen we je op de hoogte van de laatste wetswijzigingen, actuele regelgeving, nieuwe ontwikkelingen en recente jurisprudentie. Er is veel ruimte voor discussie en de inbreng van eigen casuïstiek.
Het onderwijs wordt verzorgd door advocaten en juristen die zijn gespecialiseerd op het gebied van arbeid & gezondheid. Zij zijn onder meer werkzaam bij de Universiteit van Amsterdam, advocatenkantoren en TNO Arbeid.
Professionals met adviserende taken op het gebied van arbeid en gezondheid. In aanvulling op de accreditatie hiernaast: voor arbeidsdeskundigen is deze module opgenomen in het overzicht met geaccrediteerde activiteiten van de NvvA die er 3 PE punten aan heeft toegekend.
Hbo+ / Academisch werk- en denkniveau.
Score in evaluatie: in 2021 waardeerden deelnemers een eerdere uitvoering van deze module met een 8,5.
Datum | Starttijd | Eindtijd | Onderwerp | Locatie |
---|
Het kan zijn dat je een volledige afdeling wilt laten bijscholen. Of je wilt heel specifieke vaardigheden aanleren. In die gevallen biedt incompany onderwijs uitkomst. Lees verder over onze scholing op maat.
Kennis en interpretatie van het arbeidsrecht is essentieel wanneer je adviseert over arbeid, inzetbaarheid en re-integratie. Wil je inzicht krijgen in de vraagstukken en wetgeving met betrekking tot het arbeidsrecht? Wil je leren wat de juridische consequenties van je advies zijn voor werkgever, werknemer en jezelf? Doe dan deze module Arbeidsrecht. Dan ben je in één dag klaar voor het komende jaar
Deze eendaagse module is een onderdeel van de module Juridische aspecten van arbeid en gezondheid. Je kunt de module ook volgen als bij- of nascholing. Tevens is hij incompany uit te voeren.
Tijdens deze dag krijg je een compleet en actueel overzicht van de belangrijkste onderwerpen die (gaan) spelen gedurende de eerste twee ziektejaren. Daaronder vallen:
Je krijgt inzicht in de structuur en uitgangspunten van het arbeidsrecht. Daarnaast wordt je op de hoogte gebracht van de actuele stand van wetgeving en jurisprudentie. Hierdoor kun je bijvoorbeeld beoordelen of arbeidsovereenkomsten voor oproep- en uitzendkrachten, freelancers of payrol-medewerkers voldoen aan de wettelijke eisen. Ook doorgrond je het systeem van het ontslagrecht. Je leert de wettelijke mogelijkheden om een dienstverband te beëindigen en past die toe op eigen casuïstiek. Tevens krijg je inzicht in de regelgeving rond de loondoorbetalingverplichting, de uitsluiting- en opschortingsgronden en de bijbehorende procedures.
Tijdens de module wordt gebruik gemaakt van het boek ’Arbeidsrecht in de praktijk” (13e druk, D.M. van Genderen et al.) en ‘Arbeidswetgeving’ (laatste druk, W.L. Roozendaal). Je dient deze boeken zelf aan te schaffen.
In de vorm van interactieve colleges brengen we je op de hoogte van de laatste wetswijzigingen, actuele regelgeving, nieuwe ontwikkelingen en recente jurisprudentie. Er is veel ruimte is voor discussie en de inbreng van eigen casuïstiek.
Het onderwijs wordt verzorgd door advocaten en juristen die zijn gespecialiseerd op het gebied van arbeidsrecht. Zij zijn onder meer werkzaam bij de Universiteit van Amsterdam en advocatenkantoren.
Voor professionals met een adviserende functie op het gebied van arbeid en gezondheid: bedrijfsartsen, verzekeringsartsen, arbeidsdeskundigen en andere professionals met adviserende taken op het gebied van arbeid en gezondheid.
Hbo+ / Academisch werk- en denkniveau.
Score in eerdere evaluatie: in 2021 kreeg deze module van de deelnemers een 8,5.
Datum | Starttijd | Eindtijd | Onderwerp | Locatie |
---|
Het kan zijn dat je een volledige afdeling wilt laten bijscholen. Of je wilt heel specifieke vaardigheden aanleren. In die gevallen biedt incompany onderwijs uitkomst. Lees verder over onze scholing op maat.
Wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat begeleiding bij het stoppen met roken door een ervaren coach de kans op succes tot wel tien keer vergroot. Begeleid jij mensen bij het stoppen met roken en wil je jouw vaardigheden als coach aanscherpen? Wil je leren hoe je omgaat met grote emoties en ‘lastige cliënten’? Volg dan deze kennisverrijkende module.
Je kunt deze module volgen als bij- of nascholing. Tevens is hij incompany uit te voeren.
De basiskennis en basisvaardigheden om mensen te begeleiden bij stoppen met roken leer je in de modules Stoppen met roken: tabaksverslaving en Stoppen met roken: motiveren kun je leren. Deze aanvullende module is speciaal ontwikkeld voor ervaren coaches die de klappen van de zweep hebben leren kennen in de eigen praktijk.
In deze module leer je omgaan met ’lastige cliënten’. Wat maakt voor jou iemand tot een ‘lastige cliënt’? Waar liggen je grenzen, welke invloed heb jij en welke handvatten kun je met motiverende gespreksvoering bieden? Zijn er meer mogelijkheden om te motiveren? Deze vragen komen aan de orde in deze module.
Daarnaast verdiepen we ons in emoties. Die blijken een belangrijke reden te zijn voor terugval bij roken. Waarom komen verdriet, boosheid, angst en chagrijn naar boven bij stoppen met roken? Hoe beïnvloeden roken en niet- roken deze emoties? En hoe ga je daar als professional mee om?
Tijdens de module ga je actief aan de slag met voorbeelden uit de eigen praktijk. Plenaire uitleg en theorie worden afgewisseld met oefeningen, casuïstiekbespreking en rollenspellen.
Het onderwijs wordt verzorgd door Bertie Happel en Simone Königs, Momentum Training & Coaching.
Voor professionals op het gebied van publieke gezondheid(bevordering), die ervaring hebben met de begeleiding bij stoppen met roken en die zich daarin verder willen specialiseren.
Bijvoorbeeld huisartsen, (long)verpleegkundigen, praktijkondersteuners coaches en persoonlijk begeleiders bij GGZ.
Om deze module te volgen, dien je vooraf een Stoppen met roken module of een gelijkwaardige module succesvol te hebben afgerond.
Score in eerdere evaluatie: in 2022 waardeerden deelnemers deze module met een 8,6.
Uitspraken van deelnemers aan een eerdere uitvoering van deze module:
“Ik vond het een hele inspirerende dag met bekwame cursusbegeleidsters. Dank!”
“Zeer informatie en praktijkgericht. Geeft inspiratie om het verder uit te diepen.”
Datum | Starttijd | Eindtijd | Onderwerp | Locatie |
---|
Het kan zijn dat je een volledige afdeling wilt laten bijscholen. Of je wilt heel specifieke vaardigheden aanleren. In die gevallen biedt incompany onderwijs uitkomst. Lees verder over onze scholing op maat.
Dit is éen avond uit een serie van drie nascholingen over actuele thema’s in de bedrijfsgezondheidszorg. De avonden worden geleid door prof. dr. Hulshof. Wil jij je verdiepen in het triageproces van de spoedeisende geneeskunde? En zien hoe we dit kunnen vertalen naar onze eigen zorg? Lees dan meer over deze geaccrediteerde module.
Download hier het programma in pfd.
Deze module wordt georganiseerd in samenwerking met het Coronel Instituut voor Arbeid en Gezondheid. Je kunt de module volgen als bij- of nascholing.
In de Topclasses staat de arbocuratieve zorg centraal. Hoe krijgt het thema ‘arbeid’ meer aandacht in de zorgketen? Hoe stimuleren wij een betere samenwerking tussen de specialist en de bedrijfsarts in therapie en begeleiding van patiënten en werknemers? We doen dit door elke keer een topspecialist uit te nodigen. Hij of zij geeft ons inzicht in de nieuwste ontwikkelingen in een bepaald klinisch onderwerp, met vernieuwde aanpak, therapie en begeleiding in de zorg. Daarbij dagen we de specialist uit om de relatie te leggen naar arbeid en reïntegratie in werk.
Een bedrijfsarts of klinisch arbeidsgeneeskundige presenteert interventies en aanpak vanuit de bedrijfsgezondheidszorg, of een verzekeringsarts vertelt over claimbeoordeling. Tot slot belicht prof. dr. Carel Hulshof welke (multidisciplinaire) richtlijnen of andere kennis- en handelingsinstrumenten hierbij beschikbaar zijn. Prof. dr. Hulshof is mede vanuit het Kwaliteitsbureau NVAB aanwezig. Op deze avonden krijg je dus een compleet beeld over het onderwerp naar de stand der wetenschap en praktijk.
Tijdens een interactief hoorcollege bespreken we casuïstiek en interventies. Er is ruimschoots tijd voor discussie. Vragen die aan de orde komen, zijn onder meer: hoe geef je als bedrijfsarts hulp bij acute vragen, klachten, of ongevallen in de praktijk? Hoe stel je dan een (werk)diagnose? Hoe beoordeel jij acute situaties in verschillende medische contexten? Wat kunnen wij leren van het triageproces in de spoedeisende geneeskunde en hoe vertalen we dit naar onze eigen zorg?
Lutfullah Nabizadah, medisch hulpverlener SEH BovenIJ Ziekenhuis & Triagist Spaarne Gasthuis:
Lucas Viruly, huisarts en arts Radio Medische Dienst
René Naber, bedrijfsarts arbodienst AMC
Flip Kaster, bedrijfsarts en manager Port Health Centre
Voor bedrijfsartsen, verzekeringsartsen (geregistreerd en in opleiding) en arboprofessionals die hun vakkennis “up-to-date” willen houden en graag meedenken en discussiëren over de toekomst van ons vak.
Diploma basisarts BIG geregistreerd. Voorafgaand aan de module neem je de studiehandleiding en de literatuur op de Digitale Leeromgeving (DLO) door.
Datum | Starttijd | Eindtijd | Onderwerp | Locatie |
---|
Voor een overzicht van andere Topclasses, zoek op Topclass Arbeid en gezondheid.
Het kan zijn dat je een volledige afdeling wilt laten bijscholen. Of je wilt heel specifieke vaardigheden aanleren. In die gevallen biedt incompany onderwijs uitkomst. Lees verder over onze scholing op maat.
Steeds meer jongeren lopen permanente gehoorschade op, zoals oorsuizen (tinnitus) en doofheid. Dat komt onder meer door het geluidsniveau op koptelefoons en in het uitgaansleven. Werk jij als jeugdarts of –verpleegkundige, beleidsmedewerker of evenementorganisator? Wil je leren hoe je gehoorschade voorkomt? En wat de richtlijnen zijn voor het geluidsniveau op evenementen en in discotheken? Doe dan deze eendaagse module.
De NSPOH organiseert deze dag in samenwerking met de Nationale Hoorstichting en het Centrum Media en Gezondheid. Je kunt deze module volgen als bij- of nascholing. Tevens is deze module incompany uit te voeren.
Tijdens deze module krijg je concrete handreikingen voor de preventie van gehoorschade binnen de uitgaanssector. Jeugdartsen en – verpleegkundigen en gemeentelijke beleidsmedewerkers kunnen die gebruiken in hun werkpraktijk. Daarnaast gaan we in op de richtlijnen voor het geluidsniveau op evenementen en in discotheken. Die informatie is van belang voor het vergunningenbeleid van gemeenten.
Ten slotte presenteren we verschillende communicatiestrategieën voor effectieve gehoorschadepreventie. De laatste inzichten, richtlijnen en ervaringen komen aan bod. Tevens wordt ingegaan op mogelijke strategieën en kansen voor samenwerking.
Het onderwijs wordt verzorgd door:
Voor jeugdartsen en jeugdverpleegkundigen, beleidsmedewerkers en organisatoren van festivals/evenementen.
Score in evaluatie: in 2018 waardeerden deelnemers een eerdere uitvoering van deze module met een 8,0.
Datum | Starttijd | Eindtijd | Onderwerp | Locatie |
---|
Het kan zijn dat je een volledige afdeling wilt laten bijscholen. Of je wilt heel specifieke vaardigheden aanleren. In die gevallen biedt incompany onderwijs uitkomst. Lees verder over onze scholing op maat.
Het is tegenwoordig heel normaal dat ouderen en mensen met een chronische aandoening op reis gaan. Zij gebruiken vaak medicatie. Interferentie met malariaprofylaxe ligt dan op de loer. Wil jij je kennis over de farmacologische werking van malariaprofylaxe opfrissen? Wil je leren wanneer interactie kan optreden? En hoe je reizigers adviseert die biologicals gebruiken? Doe dan deze eendaagse module.
Je kunt deze module volgen als bij- of nascholing. Tevens is hij incompany uit te voeren.
Voor het zevende jaar op rij organiseert de NSPOH in samenwerking met de afdeling Viroscience van het Erasmus MC nascholingen reizigersadvisering voor diverse doelgroepen. Viroscience doet onderzoek naar tropische infectieziekten en de vaccinatie van bijzondere patiëntenpopulaties, waaronder immuungecompromitteerden.
We hebben de dag opgedeeld in twee delen. In de ochtend staan we stil bij de interactie tussen patiënt en geneesmiddel. Je frist je kennis op over de algemene principes van farmacotherapie, farmacokinetiek en farmacodynamiek. Met deze basis lopen we de verschillende soorten malariaprofylaxe langs. Volgens welke principes schakelen deze middelen de malariaparasiet uit? Welke (on-)bedoelde effecten hebben zij op het lichaam? En wat doet het lichaam met deze middelen? Aan de hand van casuïstiek bespreken we met welke soorten medicatie interactie kan optreden. Hierdoor leer je de keuze voor het soort malariaprofylaxe beter onderbouwen.
In het tweede deel van deze nascholing bespreken we aan de hand van casuïstiek de aandachtspunten bij het vaccineren en adviseren van patiënten die biologicals gebruiken. Zij hebben daardoor namelijk een afwijkende immuunrespons. Je leert hoe biologicals werken en wat dit betekent voor het vaccinatiebeleid.
Het onderwijs vindt plaats in de vorm van interactieve presentaties, afgewisseld met casuïstiekbesprekingen.
Het onderwijs wordt verzorgd door docenten die werkzaam zijn bij het Erasmus MC.
Voor reizigersgeneeskundig (huis-)artsen.
Deelnemers aan deze module zijn arts en hebben affiniteit met vaccinaties en reizigersadvisering.
Datum | Starttijd | Eindtijd | Onderwerp | Locatie |
---|
Score in eerdere evaluatie: in 2018 kreeg deze module van de deelnemers een 8,0.
Het kan zijn dat je een volledige afdeling wilt laten bijscholen. Of je wilt heel specifieke vaardigheden aanleren. In die gevallen biedt incompany onderwijs uitkomst. Lees verder over onze scholing op maat.
Het beleid van elk ministerie en elke bedrijfssector heeft effect op de volksgezondheid. Als directeur of manager in de publieke gezondheid heb je te maken met een complexe context die met de nieuwe akkoorden zoals IZA en GALA nog dichterbij komt. Daarnaast dien je over een breed werkveld een inhoudelijke koers te realiseren die congruent is met de beginselen van de public health. Onder tijdsdruk en in een bestuurlijke arena. Wil je de inhoud én de breedte van de (samenwerkings-) partijen in korte tijd leren doorgronden? Doe dan deze module.
Bijna vijftien procent van ons Bruto Binnenlands Product (BBP) besteden we aan zorg. Ongemerkt werkt elke Nederlander één hele dag per week voor ‘de kosten van de zorg’. Die zorg zal steeds meer preventieve elementen in zich moeten hebben om ook voor de toekomst betaalbaar te blijven. Als directeur of manager in de (publieke) gezondheidszorg ben je één van de cruciale factoren die de noodzakelijke veranderingen teweeg moet brengen.
Deze module brengt je de inhoudelijke kennis om daarmee aan de slag te gaan. Het is een stoomcursus die zicht geeft op welke onderwerpen en ontwikkelingen nu actueel zijn. In acht avonden leer je de complexiteit daarvan te doorgronden. Na afloop weet je wat er speelt, welke valkuilen en kansen er liggen en welke contacten je daarbij vooruit kunnen helpen.
Als voorbereiding lees je de aanbevolen literatuur. Zo ben je in staat om met een goed gevoel te participeren in de discussie.
Tijdens de module wordt gebruik gemaakt van het boek: Stronks K., Burdorf A. (red.) Volksgezondheid en Gezondheidszorg, 9e druk, 2021, Bohn, Stafleu, van Loghum, ISBN 978 90 368 2623 5.
De avonden vinden plaats tussen 17.00 en 21.00 uur. De avonden zijn volledig verzorgd met buffet. Er is ook mogelijkheid om deze avonden online te volgen.
Het onderwijs wordt verzorgd door de volgende landelijke opinieleiders en experts, zoals:
Bestuurders, directeuren en managers met een nieuwe functie in de public health die hun kennis over public health op strategisch niveau op peil willen brengen of willen opfrissen.
Academisch werk- en denkniveau.
Score in eerdere evaluatie: in 2023 waardeerden deelnemers deze module met een 8,7.
Prof. dr. Lex Burdorf
hoogleraar determinanten van volksgezondheid, Erasmus MC Rotterdam
“Sociaaleconomische gezondheidsverschillen (SEGV) zijn weerbarstig. Eén van de belangrijkste factoren is betaalde arbeid. Gezondheid bepaalt deels of mensen werk vinden en werk behouden. Verlies van werk leidt tot gezondheidsproblemen en het starten met betaalde arbeid na langdurige werkloosheid leidt tot betere gezondheid. Voor mensen met chronische ziekten of een arbeidsbeperking is een integrale aanpak van re-integratie en zorg nodig. De publieke gezondheid moet (arbeids)participatie centraal stellen wil zij haar doelstellingen ten aanzien van het terugdringen van SEGV serieus nemen. Dat vraagt intersectoraal beleid, waarin de huidige kunstmatige verschillen tussen werk, zorg en preventie verdwijnen.”
Jaap Koopman
directeur GGD Groningen
“In een tijdsbestek van enkele weken word je langs belangrijke onderdelen van publieke gezondheid geleid. Het gaat daarbij om de rol van de GGD, maar ook om andere partijen die actief zijn op het terrein van (publieke) gezondheid en zorg. Inspirerende sprekers namen ons mee en legden daarbij ook dwarsverbanden tussen de uiteenlopende onderwerpen. De presentaties, de literatuur en boeiende gesprekken in de gemêleerde groep deelnemers maakten een levendige stoomcursus!”
Anja
Koornstra
Opleider bij NSPOH en begeleider van deze module
Op de vraag waarom managers die nieuw zijn in de publieke gezondheid, deze scholing moeten volgen, zegt zij: “De breedte van ons werkveld is fascinerend, van de eerste 1000 dagen tot vitaal ouder worden en van zedenzaken tot financiering van de zorg. Het is heel fijn om in 8 avonden alles op een rij te krijgen. De inspirerende docenten en de groep van mede-managers met elk een eigen invalshoek geven ook een mooie verrijking van je netwerk.”
Datum | Starttijd | Eindtijd | Onderwerp | Locatie |
---|
Het kan zijn dat je een volledige afdeling wilt laten bijscholen. Of je wilt heel specifieke vaardigheden aanleren. In die gevallen biedt incompany onderwijs uitkomst. Lees verder over onze scholing op maat.
Een aios en of JGZ-verpleegkundige dient vaardig te zijn in het opsporen van oogafwijkingen en het uitvoeren van het visusoogonderzoek bij jonge kinderen. Werk jij als arts, orthoptist of verpleegkundig specialist en wil je leren hoe je deze vaardigheden aan hen overdraagt en de uitvoering kunt beoordelen? Volg dan deze workshop.
Je gaat de rol van visusinstructeur vervullen binnen je eigen organisatie. Hierbij is het van belang dat je boven de stof staat, zodat je vanuit jouw kennis over de achtergronden van de oogonderzoeken bij kinderen onder en boven de 36 maanden instructie kunt geven en vragen van je collega’s kunt beantwoorden. Vooraf maak je daarom een entreetoets, zodat je weet waar je eventuele lacunes in je kennis zitten, zodat je deze voorafgaand aan de workshop kunt bijspijkeren.
Goed voorbeeld doet goed volgen. Je eigen uitvoering van de onderzoeken moet natuurlijk tip top in orde zijn en gestructureerd verlopen volgens de NCJ richtlijn Opsporen van oogafwijkingen (2019).
Tijdens deze driedaagse ga je aan de hand van de theoretische achtergronden kritisch kijken naar je eigen uitvoering van de oogonderzoeken.
Als voorbereiding op de workshop maak je een aantal filmopnamen waarop je zelf het onderzoek uitvoert en waarop je feedback geeft aan een collega op de uitvoering van het onderzoek. Tijdens de workshop oefenen je samen met de andere deelnemers het beoordelen van de uitvoering van het onderzoek aan de hand van dit filmmateriaal. Ook besteden we aandacht aan de finesses van feedback en instructie geven. Je bereidt hiervoor een mini-les over een oogheelkundig onderwerp voor. Je gaat met elkaar in gesprek over hoe de praktijklessen die je gaat geven aan gaat pakken en welke vragen en knelpunten je kunt verwachten.
Je kunt deze workshop volgen als bij- of nascholing. Tevens is hij incompany uit te voeren.
N.B. Ben je nog niet bekwaam in de uitvoering van het oogonderzoek of heb je nog onvoldoende achtergrondkennis dan kun je niet deelnemen aan deze workshop.
Het onderwijs wordt verzorgd door drs. Trijntje Sjoerdsma, orthoptist en/of mevrouw drs. Ellen van Minderhout, orthoptist.
Artsen, orthoptisten en verpleegkundig specialisten in de JGZ.
Voor deze scholing vragen wij niet standaard accreditatie aan bij het verpleegkundig specialisten register (VSR). Neem je als verpleegkundig specialist wel deel aan deze module, neem dan vooraf even contact met ons op.
Voorwaarde voor deelname is dat je reeds bekwaam bent in het gestandaardiseerd uitvoeren van oogonderzoeken bij kinderen onder en boven de 36 maanden volgens de NCJ-richtlijn Opsporen oogafwijkingen (2019). Daarnaast beschik je voor deelname over voldoende theoretische kennis over de achtergronden van deze screening.
Heb je deze workshop met goed gevolg afgerond? Dan kun je je registreren in het NCJ register voor gecertificeerde VisusInstructeurs. De docent stelt aan het eind van de training vast of je hiervoor in aanmerking komt. De kwaliteit van de ingeleverde opdrachten weegt mee in de beoordeling.
Score in eerdere evaluatie: in 2023 kreeg deze module van de deelnemers een 10,0!
Datum | Starttijd | Eindtijd | Onderwerp | Locatie |
---|
Het kan zijn dat je een volledige afdeling wilt laten bijscholen. Of je wilt heel specifieke vaardigheden aanleren. In die gevallen biedt incompany onderwijs uitkomst. Lees verder over onze scholing op maat.
E-health en e-mental health maken razendsnelle ontwikkelingen door. Ook organisaties in de public en occupational health hebben te maken met deze innovatie. Maar wat houdt e-health precies in? Welke (on-)mogelijkheden zijn er en hoe kun je de toepassingen benutten in de praktijk? Wil jij antwoorden op deze en andere vragen? Doe dan deze geaccrediteerde, tweedaagse module.
Je kunt deze module volgen als bij- of nascholing. Tevens is hij incompany uit te voeren.
E-health biedt geweldige kansen in de gezondheidszorg. Bijvoorbeeld als vervanging van direct contact met cliënten of in de voorlichting voor specifieke groepen. Maar ook ter ondersteuning van cliënten bij zelfmanagement en ter verhoging van de kwaliteit van de zorgverlening. Ook biedt het nieuwe mogelijkheden in de communicatie met jongeren of laaggeletterden. In deze module krijg je een update van de ontwikkelingen, de praktische toepassingen en de consequenties voor je eigen rol als professional.
De leerstof wordt behandeld in de vorm van interactieve presentaties en discussies over wat je in jouw dagelijkse praktijk wel of niet kunt met deze nieuwe digitale hulpmiddelen.
Professionals in de publieke en bedrijfsgezondheid.
Datum | Starttijd | Eindtijd | Onderwerp | Locatie |
---|
Het kan zijn dat je een volledige afdeling wilt laten bijscholen. Of je wilt heel specifieke vaardigheden aanleren. In die gevallen biedt incompany onderwijs uitkomst. Lees verder over onze scholing op maat.
Werk je op het gebied van veiligheid en gezondheid? Effectief communiceren met de media is belangrijk voor beleidsmakers en professionals. Vooral als zij te maken krijgen met lastige omstandigheden als ongevallen, (dreigende) rampen en risicovolle situaties. Alles ligt dan onder het vergrootglas dat media hanteren. De wijze waarop je over en tijdens de ‘crisis’ communiceert, beïnvloedt in belangrijke mate het oordeel van het publiek over de wijze waarop jij als professional (en daarmee jouw organisatie) met die situatie of crisis bent omgegaan. Wil jij leren hoe je doeltreffend communiceert in crisissituaties? Wat de werkwijze is van media en hoe je een kernboodschap formuleert? Doe dan deze tweedaagse mediatraining.
Bekijk in de video wat het belang is van mediatraining en wat eerdere deelnemers geleerd hebben.
Tijdens de introductiebijeenkomst leer je van een ervaren mediatrainer hoe je je boodschap helder en doeltreffend voor het voetlicht kunt brengen. We besteden aandacht aan de rol van de media tijdens een crisis. Hoe werken media en waarom? En wat betekent dat in geval van gevoelige issues, rampen en crises?
Tijdens de tweede dag van de module breng je de theorie van de introductiebijeenkomst in de praktijk. Je begint met het afleggen van een nul-(pers)verklaring op basis van je eigen casus. Daarna word je op basis van deze verklaring geïnterviewd op camera. Hierbij worden diverse interviewstijlen gehanteerd. De filmbeelden worden gezamenlijk teruggekeken waarbij je elkaar feedback geeft.
De module is opgezet als een vaardigheidstraining. Via casuïstiek oefen je in het formuleren van kernboodschappen. Dag 1 volgen alle deelnemers gezamenlijk. Tijdens de tweede dag oefen je voor de camera in verschillende settings. De praktijktraining op dag 2 volg je in een kleine groep, zodat iedereen meerdere keren kan oefenen voor de camera. Noteer in het opmerkingenveld welke van de data voor dag 2 je voorkeur heeft.
Beleidsmakers en professionals in de public health en Arbeid & Gezondheid, die voor hun beroep in aanraking kunnen komen met de media en hun communicatievaardigheden in geval van crisissituatie willen vergroten.
Het onderwijs wordt verzorgd door Arian Kuil, Interim woordvoerder, sr. communicatieadviseur, mediatrainer, speechschrijver bij Kuil & Van Woerkom communicatie.
Score in evaluatie: in 2023 waardeerden deelnemers deze module met een 10,0.
Uitspraak van een deelnemer: “Ik vond het een voorrecht om les te krijgen van deze docent. De lessen waren enorm leerzaam door de goede opbouw en het vakmanschap van de docent. De docent straalt daarbij enthousiasme uit om ons iets te leren en kan allerlei situaties nabootsen op een natuurlijke manier. Dit was een heel waardevol kijkje in de wereld van de media.”
Datum | Starttijd | Eindtijd | Onderwerp | Locatie |
---|
Het kan zijn dat je een volledige afdeling wilt laten bijscholen. Of je wilt heel specifieke vaardigheden aanleren. In die gevallen biedt incompany onderwijs uitkomst. Lees verder over onze scholing op maat.