Sommige ziekteverwekkers kunnen van dier op mens overgaan. Dat verschijnsel heet zoönose. Uitbraken van bijvoorbeeld vogelpest, Q-koorts en campylobacter houden veelal verband met de veterinaire sector. Echter ook op het gebied van recreatie en het houden van gezelschapsdieren liggen de nodige gevaren. Wil jij meer leren over de epidemiologie, transmissie en preventie van zoönosen? Wil je leren wie je samenwerkingspartners zijn, hoe je kunt ingrijpen om uitbraken mogelijk te voorkomen? Doe dan deze module.
Deze module is een verplicht onderdeel in de Profielopleiding infectieziektebestrijding van de medische vervolgopleiding Maatschappij & gezondheid (M&G). Je kunt de module ook volgen als bij- of nascholing. Tevens is hij incompany uit te voeren.
In deze module passeert een aantal zoönosen de revue, zoönosen die vanuit het volksgezondheidsperspectief van belang zijn. Belangrijke aspecten vanuit dit perspectief zijn: epidemiologie, kliniek, transmissie en preventie. Daarnaast besteden we aandacht aan de zoönosen in de veterinaire sector. Je leert over de werkwijze van de NVWA en de wet- en regelgeving die daarmee samenhangt. Ook leer je wanneer en hoe je kunt samenwerken met de NVWA. Als onderdeel van het programma zijn we de 1e moduledag te gast bij de Faculteit dierengeneeskunde te Utrecht en de 2e dag bij de varkensslachterij van de VION te Boxtel. Diverse rondleidingen maken dan ook onderdeel uit van het programma. Hierdoor krijg je een reëel beeld van de veterinaire werkwijze. Dit is nodig om mogelijke risico’s goed te kunnen duiden. Qua opzet gaat de module dus uit van een zogenaamde One Health benadering.
We behandelen de leerstof in de vorm van interactieve colleges over de theorie, afgewisseld met oefeningen in de praktijk.
Het onderwijs wordt verzorgd door de volgende docenten:
Voor artsen in de infectieziektebestrijding en artsen (bijvoorbeeld bedrijfsartsen of veterinaire artsen) die geïnteresseerd zijn in dit domein.
Score in evaluatie: in 2018 waardeerden deelnemers een eerdere uitvoering van deze module met een 8,2.
Datum | Starttijd | Eindtijd | Onderwerp | Locatie |
---|
Het kan zijn dat je een volledige afdeling wilt laten bijscholen. Of je wilt heel specifieke vaardigheden aanleren. In die gevallen biedt incompany onderwijs uitkomst. Lees verder over onze scholing op maat.
Of innovatie in de publieke gezondheidszorg een succes wordt, hangt af van veel factoren. Wil je leren hoe je vernieuwende programma’s, interventies, richtlijnen of werkwijzen succesvol initieert, regisseert, doorvoert en evalueert? Zodat de kwaliteit van de publieke gezondheidszorg verbetert en je bijvoorbeeld antwoord krijgt op de vraag: Hoe stimuleren we een gezonde leefstijl en een gezonde leefomgeving? Doe dan deze pittige en prikkelende module.
Deze achtdaagse basismodule is een onderdeel van de Master Public Health en van de medische vervolgopleiding Maatschappij en gezondheid (M&G). Je kunt de module ook volgen als bij- of nascholing. Tevens is deze module incompany uit te voeren.
Het is belangrijk dat je weet hoe een innovatie in de publieke gezondheid wordt ontwikkeld, onderzocht, effectief wordt bevonden en al dan niet geïmplementeerd in de praktijk. Alleen dan kun je inwoners, patiënten, cliënten en opdrachtgevers als gemeenten optimaal van dienst zijn. Onze maatschappij verandert voortdurend en innovatie van de praktijk van de publieke gezondheidszorg is daarom een continue proces.
In deze module ga je in op de basisbeginselen van kansrijk vernieuwen in de publieke gezondheid. Je maakt kennis met de succes- en faalfactoren bij het doorvoeren van vernieuwingen. Daarnaast leer je hoe je de principes van procesmanagement in de publieke gezondheid toepast bij het doorvoeren van complexe interventies. Je leert ook hoe je deze veranderprocessen monitort en borgt.
De leerstof oefen je op situaties uit je eigen praktijk. Je sluit de module af met het ontwerpen van een vernieuwingsplan. Dat doe je aan de hand van een casus uit je eigen werksituatie.
Het onderwijs wordt verzorgd door onder meer:
Deze bij- en nascholing is bedoeld voor professionals, beleidsmakers, projectleiders, afdelingsmanagers en onderzoekers in het brede veld van de volksgezondheid. Zij zijn werkzaam bij GGD, gemeente, universiteit, ministerie, (koepel) van zorgverzekeraar(s), zorginstelling of een ander soort instituut dat zich bezighoudt met volksgezondheid en beleid.
Academisch werk- en denkniveau.
Deze module is geaccrediteerd voor 40 punten. Dit is minder punten dan de daadwerkelijke contacturen, maar de accrediterende instellingen hebben bepaald dat een module niet meer dan 40 accreditatiepunten mag ontvangen.
Score in evaluatie: in 2022 waardeerden deelnemers een eerdere uitvoering van deze module met een 8,0.
Marleen Luning-Koster
arts Infectieziektenbestrijding
“Het is zeker mijn ambitie om in de toekomst vaker een innovatieplan te schrijven. Het proces om tot een verandering of nieuwe ontwikkeling te komen is de leukste en belangrijkste kant van mijn werk. Ik ben er immers niet om de publieke gezondheid te handhaven, maar juist om deze te verbeteren.”
programma adviseur van dit traject
“De publieke gezondheid opereert in een wisselend politiek-maatschappelijk krachtenveld. Professionals die de module Integraal Vernieuwen van de Master of Public Health hebben gevolgd, hebben geleerd de juiste beleidsadviezen en handelingsopties te formuleren op basis van onderzoek, kennis en ervaringen. Steeds stellen zij de vraag: doen we de goede dingen en doen we de dingen goed. Hiermee dragen zij bij aan een effectieve en innovatieve aanpak van de complexe problemen in de publieke gezondheid.”
Datum | Starttijd | Eindtijd | Onderwerp | Locatie |
---|
Het kan zijn dat je een volledige afdeling wilt laten bijscholen. Of je wilt heel specifieke vaardigheden aanleren. In die gevallen biedt incompany onderwijs uitkomst. Lees verder over onze scholing op maat.
In verschillende Europese landen functioneren verschillende gezondheidszorgsystemen. Ieder land organiseert zijn zorgsysteem op eigen manier. Zo wordt gezondheidszorgsysteem onder andere beïnvloedt door politieke, economische en culturele aspecten. Hoe functioneren deze zorgsystemen? Vergelijk de landen en systemen en ontdek op welke wijze het functioneren van zorgsystemen bijdraagt aan de kwaliteit van de gezondheidszorg. Hoe is kwaliteitszorg in elk land geregeld? En hoe zorgen we voor kruisbestuiving op de kwaliteit van de gezondheidszorg? Dit en meer leer je in deze vierdaagse module Health System Research.
Deze verdiepende module ‘Health System Research’ is onderdeel van de Master Public Health en van de medische vervolgopleiding Maatschappij & Gezondheid (M&G). Je kunt de module ook volgen als bij- of nascholing. Tevens is deze module incompany uit te voeren.
In deze vierdaagse module maak je kennis met verschillende gezondheidszorgsystemen en hun functioneren. Je kijkt op welke peilers een gezondheidszorgsysteem is gebouwd en welke spelers hier een belangrijke rol bij spelen. Naast het Nederlandse gezondheidszorgsysteem kijk je ook naar de gezondheidszorgsystemen in andere landen.
Om het functioneren van gezondheidssystemen (internationaal) met elkaar te vergelijken, bestudeer je internationaal wetenschappelijke literatuur over health system research. Daarbij kijk je naar evaluatieonderzoek van (hervormingen in) beleid, structuur, organisatie en interventies van de nulde, eerste- en tweedelijnsgezondheidszorg. Er wordt met name gekeken naar de vraag hoe de resultaten van dit onderzoek bijdragen aan de kwaliteit van de gezondheidszorg. Hoe kunnen we van elkaar leren, zodat de gezondheidszorg beter wordt? Tenslotte besteden we aandacht aan de vergelijking van zorgzorgsystemen tussen landen, kijken we welke verschillen er zijn en proberen een verklaringen voor deze verschillen te vinden.
Presentaties en inhoudelijke discussies worden afgewisseld. De leerstof wordt toegepast in de vorm van een specifieke moduleopdracht die je in subgroepen uitvoert. In deze moduleopdracht vergelijk je het functioneren van het gezondheidssysteem in Nederland met een land naar keuze.
Het onderwijs wordt verzorgd door:
Beleidsmakers, projectleiders, afdelingsmanagers, artsen en onderzoekers met een academisch denk- en werkniveau en werkzaam in het brede veld van de volksgezondheid. Bijvoorbeeld bij GGD, gemeente, universiteit, ministerie, (koepel) van zorgverzekeraar(s), zorginstelling of een ander soort instituut dat zich bezighoudt met volksgezondheid en beleid.
Academisch werk en denkniveau.
Score in evaluatie: in 2022 waardeerden deelnemers een eerdere uitvoering van deze module met een 8,3.
Datum | Starttijd | Eindtijd | Onderwerp | Locatie |
---|
Het kan zijn dat je een volledige afdeling wilt laten bijscholen. Of je wilt heel specifieke vaardigheden aanleren. In die gevallen biedt incompany onderwijs uitkomst. Lees verder over onze scholing op maat.
Bent je beleidsmaker of beleidsadviseur, projectleider, afdelingsmanager, arts of onderzoeker? Wil je leren hoe je kunt bijdragen aan verbetering, borging en beheer van de publieke gezondheid? Welke partijen daarbij betrokken zijn en wat hun, en jouw, rol is in dit proces? Doe dan deze zevendaagse module en krijg meer grip op de publieke gezondheidszorg.
Deze basismodule is onderdeel van de Master Public Health en van de medische vervolgopleiding Maatschappij & gezondheid (M&G). Je kunt de module ook volgen als bij- of nascholing.
De publieke gezondheid is bij uitstek een dynamisch werkterrein, dat veel verschillende maatschappelijke activiteiten verbindt. Die zijn allemaal zijn gericht op gezondheidsbescherming, gezondheidsbevordering en ziektepreventie. Gezondheid is het leidend principe in het volksgezondheidsbeleid. In deze module staat het complexe proces van sturing, beheer en verbetering in de publieke gezondheid centraal. Welke partijen zijn daarbij betrokken en wat is hun rol? En wat is jouw eigen rol in dit proces?
Het volksgezondheidbeleid stoelt op drie pijlers:
Elke pijler heeft een eigen visie op het te voeren beleid, de op te stellen doelen en het te gebruiken instrumentarium. In deze module ga je dieper in op de achtergrond en de doelstellingen. Daarnaast leer je omgaan met deze spanningsvelden. Op die manier ontdek je de kracht van competentie-ontwikkeling op je eigen werkterrein.
De verbinding tussen je eigen werk en de inhoud van het programma staat centraal in deze module. Je bereidt een casus voor vanuit je eigen werkpraktijk. Tijdens de bijeenkomsten oefen je met het toepassen van kennis en vaardigheden uit die casus. Je sluit de module af met een essay daarover. Daarin beschrijf je welke verbeteringen er mogelijk zijn en hoe die kunnen worden gerealiseerd en geborgd.
Het onderwijs wordt onder andere verzorgd door:
(Aankomend) leidinggevenden, beleidsadviseurs, projectleiders en artsen die werken in de publieke gezondheid: bij GGD’s, bij zorgverzekeraars, in thuiszorginstellingen, ROS’en, universiteiten, onderzoeks- of kennisinstituten, in het bedrijfsleven, etc.
Je hebt een academisch werk- en denkniveau en tenminste 3 jaar werkervaring
Deze module is geaccrediteerd voor 40 punten. Dit is minder punten dan de daadwerkelijke contacturen maar de accrediterende instellingen hebben bepaald dat modules niet meer dan 40 accreditatiepunten mogen ontvangen.
Score in eerdere evaluatie: in 2022 waardeerden deelnemers deze module met een 8,5.
Datum | Starttijd | Eindtijd | Onderwerp | Locatie |
---|
Het kan zijn dat je een volledige afdeling wilt laten bijscholen. Of je wilt heel specifieke vaardigheden aanleren. In die gevallen biedt incompany onderwijs uitkomst. Lees verder over onze scholing op maat.
Werk jij als professional in de public health? Dan kom je vast geregeld situatie tegen waarin morele vraagstukken spelen. Wil jij meer leren over zorgethiek? Wil je praktische handvatten om morele afwegingen te kunnen maken? Wil je leren hoe je beleid en ethiek in de publieke gezondheidszorg combineert? Volg dan deze tweedaagse module.
De module is een onderdeel van de profielopleidingen Beleid en advies & Sociaal medische indicatiestelling en advisering. Je kunt de module ook volgen als open bij- of nascholing. Tevens is hij incompany uit te voeren.
Ethiek speelt een belangrijke rol binnen de publieke gezondheidszorg. Bijvoorbeeld bij het ontwikkelen van (gezondheids-)beleid en bij keuzes voor specifieke interventies. Door je te verdiepen in ethiek in de publieke gezondheidszorg, ontwikkel je je eigen moreel perspectief. Dat helpt je om jouw professioneel handelen moreel te verantwoorden.
In deze tweedaagse module krijg je inzicht in de (inter-)nationale debatten over ethiek en public health. Na een verkenning van ethiek in de gezondheidszorg, focussen we op de directe werkomgeving. Je leert om aan de hand van de methode morele oordeelsvorming morele vraagstukken te bekijken en bespreken. Daarnaast komen morele ontwikkelingen van jezelf en je vakgebied aan bod. De leerstof wordt besproken via interactieve presentaties en inhoudelijke discussies, daarnaast ga je oefenen met de aangeboden theorie. Je kunt eigen praktijkervaringen inbrengen en oefenen aan de hand van opdrachten uit je eigen praktijk.
Het onderwijs wordt verzorgd door
Peter van Hengel, longarts en afdelingshoofd, Flevoziekenhuis Almere. In het Leyenburgziekenhuis was Peter lid van de commissie ethisch beraad en werkte hij 12 jaar in een longartsenmaatschap in Assen. Daarnaast is hij trainer bij G&I Nederland.
Deelnemers aan de medische vervolgopleiding Maatschappij en gezondheid en professionals in de public health, beleidsmedewerkers en leidinggevenden die meer willen weten over ethiek in de publieke gezondheidszorg.
Academische opleiding en enige werkervaring.
Mocht je accrediterende instelling er niet tussen staan en wil je wel graag punten voor jouw specialisme, neem dan minstens 6 weken voor de startdatum contact op om de mogelijkheden te bespreken.
Wat deelnemers zeggen over deze module:
Datum | Starttijd | Eindtijd | Onderwerp | Locatie |
---|
Het kan zijn dat je een volledige afdeling wilt laten bijscholen. Of je wilt heel specifieke vaardigheden aanleren. In die gevallen biedt incompany onderwijs uitkomst. Lees verder over onze scholing op maat.
Wil jij je kennis van de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo) updaten? In deze tweedaagse module leer je wat de effecten van de wmo op de ondersteuning van mensen met een beperking of psychosociaal probleem zijn. Ook leer je wat de wet betekent voor jouw rol als medisch adviseur.
Vanuit de wmo kunnen gemeenten mensen met een beperking of psychosociale problematiek op individueel niveau ondersteunen. De overheid heeft als uitgangspunt dat mensen eigen verantwoordelijkheid nemen om bij problemen zelf oplossingen te vinden, al dan niet gebruik makend van het sociale netwerk. Pas daarna wordt gezocht naar individuele maatwerkvoorzieningen. Om een juiste verdeling van (schaarse) middelen te maken, is medisch advies nodig.
Voor het geven van een goed medisch advies is het nodig om, naast je medische achtergrond, ook kennis te hebben van de doelstellingen, mogelijkheden en grenzen van deze wet en van aanpalende wetgeving.
De leerstof wordt behandeld door middel van presentaties, discussies, oefeningen en opdrachten.
Artsen werkzaam binnen het sociaal medisch domein en artsen en andere zorgprofessionals (bijv. huisartsen, specialisten ouderengeneeskunde e.d.) die zich willen verdiepen in het sociaal medisch domein.
Het onderwijs wordt verzorgd door Lisette Kwast, arts Indicatie en Advies KNMG.
Datum | Starttijd | Eindtijd | Onderwerp | Locatie |
---|
Het kan zijn dat je een volledige afdeling wilt laten bijscholen. Of je wilt heel specifieke vaardigheden aanleren. In die gevallen biedt incompany onderwijs uitkomst. Lees verder over onze scholing op maat.
Werk je met veel verschillende partners in complexe samenwerkingsverbanden? Dan loop je vast wel eens aan tegen weerstand of een gebrek aan motivatie. Wil jij de valkuilen in het samenwerkingsproces ontdekken? Wil je daarnaast leren hoe je jouw persoonlijke effectiviteit vergroot, zodat je jouw doelen leert bereiken met behoud van de onderlinge verstandhoudingen? Doe dan deze tweedaagse module.
Je kunt deze module volgen als bij- of nascholing. Tevens is deze module incompany uit te voeren.
Tegenstrijdige belangen, tegenwerkende partijen of botsende persoonlijkheden: al deze factoren staan een goede samenwerking in de weg. Deze module biedt handvatten om daar mee om te gaan en om individuele kwaliteiten te versterken.
De eerste dag van deze module staat in het teken van het samenwerkingsproces. Je wordt ingewijd in de theorieën over procesmanagement en netwerkvorming. Daarnaast leer je technieken om sturing te geven en te managen. Deze technieken worde geïllustreerd aan de hand van praktijkvoorbeelden. Hierdoor leer je te focussen op je eigen situatie en hoe je effectieve samenwerkingsstrategieën kunt ontwikkelen.
De tweede dag staat in het teken van persoonlijke effectiviteit. Hoe kunnen verschillende, individuele krachten in een partnernetwerk de samenwerking bevorderen en versterken? Je ontdekt je persoonlijke kwaliteiten en leert die van collega’s te herkennen. Ook krijg je les in effectief onderhandelen, waardoor je jouw persoonlijke doelen leert te bereiken zonder goede onderlinge verstandhoudingen te verstoren
Interactieve colleges worden afgewisseld met actieve werkvormen in subgroepen.
Voor professionals met minimaal twee jaar werkervaring, zoals preventiemedewerkers, gezondheidsbevorderaars, verpleegkundigen, projectleiders, artsen Maatschappij en Gezondheid, bedrijfsartsen, verzekeringsartsen en programmamanagers met minimaal twee jaar ervaring in de publieke en bedrijfsgezondheidssector. Bijvoorbeeld bij GGD, GGZ, verslavingszorg, thuiszorg, een landelijke categorale instelling of een ondersteuningsinstituut. Ook andere professionals werkzaam in complexe samenwerkingsverbanden kunnen met deze module hun voordeel doen.
Eerdere deelnemers waren enthousiast over de interactieve werkvormen en de wijze waarop ze de theorie aan hun eigen rol, positie en vaardigheden konden koppelen. Ze waren ook erg te spreken over de gastdocenten, vanwege hun expertise op het gebied van procesmanagement en persoonlijke effectiviteit.
Score in evaluatie: in 2023 waardeerden deelnemers deze module met een 8,0.
Datum | Starttijd | Eindtijd | Onderwerp | Locatie |
---|
Het kan zijn dat je een volledige afdeling wilt laten bijscholen. Of je wilt heel specifieke vaardigheden aanleren. In die gevallen biedt incompany onderwijs uitkomst. Lees verder over onze scholing op maat.
Boeiend en overtuigend presenteren kun je leren. Werk jij in de publieke of bedrijfsgezondheid en wil je leren hoe je een aansprekende, interactieve presentatie geeft? Zonder dat je nog last hebt van plankenkoorts? Doe dan deze module.
Je kunt deze module volgen als bij- of nascholing, of als keuzeonderwijs binnen je NSPOH opleiding. Tevens is hij incompany uit te voeren.
In deze praktijkgerichte module behandelen we alle aspecten van het maken en presenteren van een interactieve voordracht voor een groep. We kijken naar de opzet van een presentatie, maar ook naar de stijl van presenteren die het best bij jou past. Daarnaast leer je hoe je je gehoor blijvend boeit met een gebalanceerde mix van woord en beeld. Er is aandacht voor goed en effectief gebruik van hulpmiddelen. Ten slotte oefenen we in het beheersen van de zenuwen, het pareren van lastige vragen en het anticiperen op moeilijke situaties.
Voorafgaand aan de training bereid je een presentatie voor van maximaal 10 minuten. Dat doe je aan de hand van een checklist. Na inventarisatie van alle persoonlijke ervaringen draagt ieder zijn voorbereide presentatie voor. Hierop geven docent en mede-deelnemers feedback. Van je presentatie wordt een opname gemaakt zodat je daar later nog een keer naar kunt kijken. Door de interactieve opzet van de training leren deelnemers van en met elkaar professioneel presenteren.
Let op: heb je eerder de module Impact in de eerste tien seconden gevolgd? Wij adviseren een tussentijd van minimaal zes maanden tussen beide modules om de opgedane kennis optimaal te laten beklijven.
Sarah Dellar van Dellar Direct is een ervaren docent en coach op het gebied van communicatievaardigheden.
Professionals werkzaam in de public en occupational health die zich (verder) willen bekwamen in het geven van presentaties voor groepen.
Score in eerdere evaluatie: in 2023 waardeerden deelnemers deze module met een 9,0.
Quotes van eerdere deelnemers:
Docent Sarah Dellar over professioneel presenteren:
“Presenteren klinkt heel eenvoudig, maar dat is het niet. Het gebruik van audiovisuele beelden is heel belangrijk. Ik zie vaak een presentator die hard heeft gewerkt om een presentatie voor te bereiden, die weet wat te gaan zeggen en dan …. door het onjuist gebruik van audiovisuele beelden wordt het gecompliceerd, saai en verliest het over het algemeen aan energie. Dat is jammer. Slides moeten compact zijn, ondersteunen en moeten niet de presentatie vervangen. Mijn tip: werk aan je voorbereiding. Dit kan enige tijd duren, maar het is de moeite waard. Als je je presentatie niet goed kent, dan voel je je nerveuzer. Oefen het hardop!”
Datum | Starttijd | Eindtijd | Onderwerp | Locatie |
---|
Het kan zijn dat je een volledige afdeling wilt laten bijscholen. Of je wilt heel specifieke vaardigheden aanleren. In die gevallen biedt incompany onderwijs uitkomst. Lees verder over onze scholing op maat.
Iedereen wil gezond oud worden. Tegelijkertijd probeert de overheid de kosten voor de gezondheidszorg binnen de perken te houden. Preventie in de gezondheidszorg is daarmee een belangrijk onderwerp in de hedendaagse maatschappij. Werk jij als professional in de public health en wil je meer leren over de kansen en de effectiviteit van gezondheidsbevordering? Doe dan deze module.
Deze module ‘Preventie in de gezondheidszorg: kansen en effectiviteit’ is een onderdeel van de Master Public Health. Tevens is deze incompany uit te voeren.
Deze module geeft een overzicht van de actuele stand van zaken binnen de preventie.
We behandelen verschillende instrumenten voor gezondheidsbevordering en preventie. Je leert hoe je informatie over de effectiviteit van die instrumenten kunt beoordelen. Dat laatste is niet altijd eenvoudig. Zo is het effect van één afzonderlijke interventie (bijvoorbeeld bevolkingsonderzoek naar darmkanker) vaak al moeilijk te bepalen, laat staan het effect van een mix van interventies. Je krijgt inzicht in de kwantitatieve modellen voor het beoordelen van mogelijke effecten van integraal beleid. Leidt dit aantoonbaar tot minder ziekte en/of gezonder gedrag? Wegen de kosten op tegen de baten? En hoe is dat te kwantificeren?
Maar je leert ook naar preventie te kijken vanuit sociaalwetenschappelijk hoek. Je denkt na over de vraag: “Hoe maken we publieke gezondheid weer meer publiek en sociaal”.
Tijdens deze module werk je aan een casus uit je eigen werkpraktijk. De module wordt afgesloten met een schriftelijke moduleopdracht.
Het onderwijs wordt verzorgd door experts op het gebied gezondheidsbevordering en ziektepreventie, waaronder:
Beleidsmakers en beleidsadviseurs op het gebied van volksgezondheid en andere (medische) professionals in de public health die preventie in de gezondheidszorg nastreven.
Academisch denk- en werkniveau.
Score in evaluatie: deelnemers waardeerden een eerdere uitvoering van deze module met een 8,0.
Uitspraak van een deelnemer: “ik vond het echt een superleuke module! De beste tot nu toe.”
Datum | Starttijd | Eindtijd | Onderwerp | Locatie |
---|
Het kan zijn dat je een volledige afdeling wilt laten bijscholen. Of je wilt heel specifieke vaardigheden aanleren. In die gevallen biedt incompany onderwijs uitkomst. Lees verder over onze scholing op maat.
Action Learning is een vorm van leren die helpt bij het organiseren van de eigen werkzaamheden en deze te verbinden met persoonlijke en professionele groei. Action learning is een continu cyclisch proces van theorie, praktijk en reflectie binnen een Action Learning groep. Daarmee krijg je inzicht in je eigen je kernwaarden en kwaliteiten maar ook in de knelpunten van en dilemma’s rondom je functioneren. Wil je leren om bewuster en gerichter acties in te zetten, zodat je je persoonlijke effectiviteit vergroot? Doe dan deze uitdagende module.
Deze module is onderdeel van de Master Public Health. Je kunt de module ook volgen als bij- of nascholing. Scholing volgens de action learning methodiek kan de NSPOH ook incompany uitvoeren.
Het Action Learning traject bestaat uit negen maandelijkse bijeenkomsten. Daarbij investeer je intensief in je persoonlijke ontwikkeling door bewust te worden van je kernwaarden en kwaliteiten en deze actief in te zetten. Je brengt een project in uit je eigen werk en stelt persoonlijke leerdoelen op. Samen met de groep bepaal je stappen in het project en kijkt hier op terug. Zo leer je van elkaars ervaringen en reflecteer je op je eigen leerproces. Relevante thema’s worden tijdens het traject uitgediept en besproken.
(Aankomende) leidinggevenden, beleidsadviseurs, projectleiders en artsen die werken in de publieke gezondheidzorg: bij GGD’en, bij zorgverzekeraars, in thuiszorginstellingen, ROS’en, universiteiten, onderzoeks- of kennisinstituten, in het bedrijfsleven, etc. Je hebt een academisch werk- en denkniveau en tenminste 3 jaar werkervaring. In je afgeronde initiële opleiding heb je al kennis gemaakt met wetenschappelijk onderzoek.
Academische vooropleiding en tenminste vier jaar werkervaring.
Deze module is geaccrediteerd voor 40 punten. Dit is minder punten dan de daadwerkelijke contacturen, maar de accrediterende instellingen hebben bepaald dat een module niet meer dan 40 accreditatiepunten mag ontvangen.
Score in evaluatie: in 2023 waardeerden deelnemers deze module met een 10,0.
Datum | Starttijd | Eindtijd | Onderwerp | Locatie |
---|
Het kan zijn dat je een volledige afdeling wilt laten bijscholen. Of je wilt heel specifieke vaardigheden aanleren. In die gevallen biedt incompany onderwijs uitkomst. Lees verder over onze scholing op maat.