Eye Movement Desensitization and Reprocessing (EMDR) is een relatief nieuwe therapie. Momenteel is EMDR de eerste keuze voor behandeling van psychotrauma. Ongeveer 95% van de Nederlandse psychologen die volgens evidence-based richtlijnen werkt, past de therapie toe. Werk jij als arts en wil je meer leren over EMDR in de sociaal geneeskundige praktijk? Doe dan deze module.
Je kunt deze module volgen als bij- of nascholing. Tevens is hij incompany uit te voeren.
Eye Movement Desensitization and Reprocessing (EMDR) is ontwikkeld om traumatische gebeurtenissen te verwerken. Inmiddels is er steeds meer wetenschappelijke ondersteuning dat EMDR ingezet kan worden bij andere problemen of klachten. Bijvoorbeeld bij angststoornissen, chronische pijn en bij behandeling van niet goed verwerkte, schokkende gebeurtenissen in het verleden.
Tijdens deze module nemen we je mee op ontdekkingsreis naar de ins en outs van EMDR. We kijken naar het ontstaan en de ontwikkeling ervan. We bespreken recent wetenschappelijk onderzoek naar de werkingsmechanismen en we verdiepen ons in de verschillende toepassingsgebieden.
Aan de hand van een video wordt de methode gedemonstreerd. Als het mogelijk is, geven we ter plekke een demonstratie van een korte sessie. Gezamenlijk speuren we naar mogelijke toepassingen in de sociaal geneeskundige praktijk.
Tijdens de module wisselen we interactieve colleges en discussies met elkaar af.
Barend van Tussenbroek.
Bedrijfsartsen en verzekeringsartsen en artsen Maatschappij & Gezondheid.
Diploma basisarts.
Score in evaluatie: in 2021 waardeerden deelnemers een eerdere uitvoering van deze module met een 8,6. Uitspraak van een deelnemer aan een eerdere uitvoering van deze module:
“Het onderdeel was zéér nuttig in het kader van schatten van de belastbaarheid van een cliënt en het geven van goede behandeladviezen; topdocent!”
Datum | Starttijd | Eindtijd | Onderwerp | Locatie |
---|
Het kan zijn dat je een volledige afdeling wilt laten bijscholen. Of je wilt heel specifieke vaardigheden aanleren. In die gevallen biedt incompany onderwijs uitkomst. Lees verder over onze scholing op maat.
Verschillende factoren spelen een rol bij de ontwikkeling van een ongezonde werk- en levenswijze. Werk jij als arbeid en gezondheidsprofessional in de bouw en wil je leren hoe je bouwvakkers motiveert tot gezond gedrag? Wil je de bouwsector omvormen tot een gezonde werkomgeving? Doe dan deze tweedaagse module Leefstijladviseur bouw.
Deze tweedaagse module wordt in opdracht van Volandis uitgevoerd en leidt op tot leefstijladviseur voor de bouw. De module is een vervolg en verdieping op de tweedaagse module Introductie Bouw. De module is tevens een onderdeel uit het complete leertraject Werkadviseur bouw.
In deze module staan gezond gedrag en een gezonde werkomgeving centraal. De nadruk ligt op professionele begeleiding met leefstijladviezen en interventieplannen. Hierbij komen aspecten aan bod als:
Tijdens de module vergroot je je kennis en inzichten in gezond eten en bewegen. Die inzichten behandelen we op basis van het ‘BRAVO’ concept en de energiebalans. Daarnaast besteden we ruimschoots aandacht aan het leren omgaan met ambivalentie en het toepassen van gedragsbeïnvloedingtechnieken. We werken met specifiek voor Volandis ontwikkelde procedures en hulpmiddelen.
De opzet van de module is praktisch en interactief, waarbij we korte inleidingen en praktische oefeningen met elkaar afwisselen. De leerstof is gebaseerd op casuïstiek uit de eigen bouwpraktijk.
Het onderwijs wordt verzorgd door:
Arbeid en gezondheidsprofessionals die werkzaam zijn in de bouwsector, of die daar speciale belangstelling voor hebben en zich willen registreren als Leefstijladviseur Bouw bij Volandis .
Je kunt pas tot deze module worden toegelaten na afronding van de tweedaagse module Introductie Bouw.
Datum | Starttijd | Eindtijd | Onderwerp | Locatie |
---|
Het kan zijn dat je een volledige afdeling wilt laten bijscholen. Of je wilt heel specifieke vaardigheden aanleren. In die gevallen biedt incompany onderwijs uitkomst. Lees verder over onze scholing op maat.
Als keuringsarts voor de scheepvaart draag je mede zorg voor veilig transport via het water. Het is dus belangrijk dat je gedegen kennis van zaken hebt. Wil je meer leren over de actuele keuringseisen en de gezondheidsrichtlijn in de scheepvaart? Zoek je een inhaalprogramma voor de verplichte nascholing voor keuringsartsen voor de scheepvaart? Kom dan naar deze nascholingsmiddag.
Je kunt deze module volgen als bij- of nascholing.
In 2015 is een start gemaakt met een speciaal opleidingstraject. Dat is ontwikkeld door een samenwerkingsverband van drie landen rondom de Noordzee: Noorwegen, Engeland en Nederland. Er is een nieuw handboek opgesteld met keuringseisen en er is een basiscursus ontwikkeld. De leerstof uit deze basiscursus is verplicht voor alle keuringsartsen voor de zeevaart. Op advies van de Inspectiedienst Leefomgeving en Transport ILT is voor de Nederlandse keuringsartsen scheepvaart de leerstof in de cursus verdeeld over vier blokken. Die zijn op hun beurt verdeeld over vier jaren.
Per jaar worden in de blokken de onderdelen en thema’s uit de basiscursus aangeboden als jaarlijkse bij- en nascholing. Zo houd je als keuringsarts voor de scheepvaart je kennis up-to-date en voldoe je gelijktijdig aan de eisen uit het handboek.
Ieder jaar wisselen de onderwerpen van deze nascholingsmiddag. Ze komen per jaar overeen met de twee workshops van het middagprogramma van het Minisymposium Transportgeneeskunde (eerder dit voorjaar) en bieden zodoende een herkansing voor diegenen die dat hebben gemist.
De leerstof wordt behandeld in workshops met interactieve colleges, afgewisseld met oefeningen op basis van casuïstiek en discussies over de diverse keuringseisen en keuringsmethoden.
Het programma en de docenten in 2018 wordt later bekend gemaakt.
Keuringsartsen voor de scheepvaart die aan hun registratieverplichting willen voldoen en andere geïnteresseerde artsen. Deze module biedt een extra mogelijkheid voor diegenen die het Minisymposium Transportgeneeskunde (eerder dit voorjaar) hebben gemist.
Deze nascholing is ook toegankelijk voor geïnteresseerde bedrijfsartsen, verzekeringsartsen, keuringsartsen of basisartsen die werkzaam zijn in een andere sector van transport (luchtvaart, wegvervoer of spoorverkeer).
Diploma basisarts BIG geregistreerd.
Datum | Starttijd | Eindtijd | Onderwerp | Locatie |
---|
Het kan zijn dat je een volledige afdeling wilt laten bijscholen. Of je wilt heel specifieke vaardigheden aanleren. In die gevallen biedt incompany onderwijs uitkomst. Lees verder over onze scholing op maat.
Werk jij als arboprofessional en wil je leren hoe je objectief de (rest-)capaciteiten van een werknemer meet? Zodat je adequaat de mogelijkheden en verwachtingen in kaart kunt brengen? Doe dan deze eendaagse, geaccrediteerde module en maak kennis met methodieken als FCE en de Work Ability Index (WAI).
Je kunt deze module volgen als bij- of nascholing. Tevens is deze module incompany uit te voeren.
Deze dag biedt een overzicht van de belangrijkste instrumenten en methoden om het werkvermogen van individuele werknemers objectief in kaart te brengen. We bespreken de FCE methode en de Work Ability Index (WAI). Je krijgt inzicht in de werking en de betekenis van de methodieken.
De leerstof wordt behandeld in de vorm van korte inleidingen en een practicum, afgewisseld met gerichte opdrachten.
Het onderwijs wordt verzorgd door senior onderzoekers van het Coronel Instituut AMC/UvA en Erasmus Universiteit Rotterdam.
Bedrijfsartsen, verzekeringsartsen, arbeidsdeskundigen en andere arboprofessionals die objectiveerbare uitspraken willen doen over arbeidsmogelijkheden van werknemers.
Datum | Starttijd | Eindtijd | Onderwerp | Locatie |
---|
Het kan zijn dat je een volledige afdeling wilt laten bijscholen. Of je wilt heel specifieke vaardigheden aanleren. In die gevallen biedt incompany onderwijs uitkomst. Lees verder over onze scholing op maat.
Moeilijk mens of moeizame communicatie? Communicatiestoornis of persoonlijkheidsstoornis? Kom jij in je werk wel eens ‘mensen met een gebruiksaanwijzing’ tegen? En wil je leren hoe je efficiënt met hen kunt omgaan? Doe dan deze praktische, tweedaagse module.
Je kunt deze module volgen als bij- of nascholing. Tevens is hij incompany uit te voeren.
Iedereen heeft op het werk wel eens te maken met ‘moeilijke mensen’, maar niet iedereen vindt dezelfde mensen ‘moeilijk’. Wat maakt iemand eigenlijk een moeilijk mens? Is er sprake van een communicatiestoornis tussen jou en je cliënt? Wat kun je dan doen om het contact te verbeteren? Of zit ‘m het probleem in de persoonlijkheidsstructuur van de cliënt? En hoe gaat je dan op professionele manier met hem of haar om?
Deze tweedaagse module gaat in op bovenstaande vragen. Je leert omgaan met ‘mensen met een gebruiksaanwijzing’. Ook ga je aan de slag met interactionele en therapeutische beïnvloedingsmogelijkheden.
Interactieve presentaties worden afgewisseld met casuïstiekbesprekingen en praktische oefeningen.
Het onderwijs wordt verzorgd door Barend van Tussenbroek, klinisch psycholoog, psychotherapeut en werkzaam bij PPF Centrum Voor Hoog OntwikkelingsPotentieel.
Artsen M&G, bedrijfsartsen, verzekeringsartsen, A&O deskundigen, arbeidsdeskundigen en andere professionals die werkzaam zijn in de public of occupational health.
Voor arbeidsdeskundigen is deze module opgenomen in het overzicht met geaccrediteerde activiteiten van de NvvA die er 7 PE punten aan heeft toegekend. Wil je voor deze module graag accreditatiepunten ontvangen van de NVvA? Stuur dan uiterlijk 6 weken voor aanvang van de module een mail naar de contactpersoon van deze module.
Score in eerdere evaluatie: in 2023 waardeerden deelnemers deze module met een 9,2.
Uitspraak van deelnemers aan een eerdere uitvoering van deze module:
Datum | Starttijd | Eindtijd | Onderwerp | Locatie |
---|
Bij deze module kan gemist onderwijs niet worden ingehaald.
Het kan zijn dat je een volledige afdeling wilt laten bijscholen. Of je wilt heel specifieke vaardigheden aanleren. In die gevallen biedt incompany onderwijs uitkomst. Lees verder over onze scholing op maat.
Werk je als arts of verpleegkundige in de reizigersgeneeskunde? Dan is het belangrijk om op de hoogte te blijven van de ontwikkelingen op het gebied van reizigersadvisering. Wil jij je kennis opfrissen en tegelijkertijd voldoen aan de eisen voor herregistratie? Doe dan deze eendaagse module.
Het onderwerp van deze module wisselt jaarlijks. In 2019 leer je over de achtergronden van de gewijzigde rabiësrichtlijn. En let’s talk about seks! Verbeter je advies over de preventie van soa en hiv op reis.
Deze module maakt deel uit van de bij- en nascholingscyclus voor reizigersgeneeskundig artsen en reizigersverpleegkundigen. De modulen kunnen zowel apart als in combinatie worden gevolgd. Je kunt deze module ook volgen als bij- en nascholing. Tevens is hij incompany uit te voeren.
Veel mensen zullen het zich niet realiseren, maar jaarlijks sterven wereldwijd 59.000 mensen aan rabiës. Een besmetting bij iemand die geen pre-expositievaccinatie en geen postexpositie-behandeling heeft ondergaan, heeft indien een encefalitis ontstaat altijd een fatale afloop.
Toch pleit de WHO in haar WHO position paper on Rabiës (april 2018) voor het vereenvoudigen van het beleid rond PrEP en PEP. In Nederland zijn deze adviezen onlangs overgenomen in de richtlijnen van het LCI en het LCR. Bij gezonde personen is de indicatie voor vaccinatie bij zowel PrEP als PEP gewijzigd.
Je leert over de achtergronden van het gewijzigde beleid. Aan de hand van casuïstiek komen de risico-afwegingen en indicatie voor vaccinatie voor de reis en het beleid na een beet bij gezonde en immuungecompromitteerde mensen aan bod.
Ook op vakantie lopen mensen een soa of hiv op. Dit heeft alles te maken met het seksueel risicogedrag dat de reiziger vertoont op vakantie. Bij welke reiziger is hoog risicogedrag op het gebied van seks te verwachten en bij wie dient de preventie van soa’s in het advies op maat besproken te worden? Je frist je kennis over de meest voorkomende soa’s op. Zijn er regionale verschillen in de verspreiding en welke tropische soa’s zijn er? Ook gaan we in op hoe en wanneer de preventie van soa’s het handigst ter sprake gebracht kan worden tijdens het reizigersconsult.
Tevens gaan we in op het advies aan cliënten die behandeld worden met een cocktail van antiretrovirale medicamenten (ART). Wanneer kun je vaccinaties geven en bij welk aantal CD4+-lymfocyten zijn deze gecontra-indiceerd? Wanneer dien je rekening te houden met interactie met hiv-medicatie? Welke andere risico’s lopen hiv patiënten op reis?
Het onderwerp van deze eendaagse bij- en nascholingsmodule wordt altijd in de loop van het jaar bekendgemaakt. Heb je suggesties of ideeën? Zou je je bijvoorbeeld willen verdiepen in een bepaald onderwerp? Of signaleer je een bepaalde trend in de reizigersgeneeskunde of –advisering en wil je daar meer over weten? Laat het ons dan weten! Je kunt suggesties via e-mail doorgeven aan drs Tamara van Keulen: t.vankeulen@nspoh.nl.
We baseren het onderwijs van deze module op de landelijke protocollen reizigersadvisering van het Landelijk Coördinatiecentrum Reizigersadvisering (LCR). Tijdens de module wisselen we presentaties, oefeningen en discussies met elkaar af. Casuïstiek uit de dagelijkse praktijk speelt hierbij een grote rol. Na afloop van de module ontvang je een bewijs van deelname.
Het onderwijs wordt verzorgd door experts uit het vakgebied. In 2019 zijn dat prof. Dr. Michèle van Vugt en Cornelis de Pijper, arts – onderzoeker. Beiden zijn verbonden aan het Amsterdam UMC.
Artsen en verpleegkundigen werkzaam in de reizigersadvisering. Bij voorkeur heb je eerder een basismodule reizigersadvisering afgerond.
Voor reizigersgeneeskundig (huis)artsen en reizigersverpleegkundigen is nascholing verplicht: jaarlijks 8 uur of 40 uur in de 5 jaar durende registratieperiode.
Hbo werk- en denkniveau.
Score in evaluatie: in 2019 waardeerden deelnemers een eerdere uitvoering van deze module met een 8,1.
Datum | Starttijd | Eindtijd | Onderwerp | Locatie |
---|
Het kan zijn dat je een volledige afdeling wilt laten bijscholen. Of je wilt heel specifieke vaardigheden aanleren. In die gevallen biedt incompany onderwijs uitkomst. Lees verder over onze scholing op maat.
Om als reizigersverpleegkundige te werken, dien je je als verpleegkundige verder te specialiseren. Wil jij leren om zelfstandig individuele reizigersadviezen te geven en te beoordelen wanneer je met een arts moet overleggen? Doe dan deze LCR-geaccrediteerde, praktische module.
Je leert om zelfstandig reizigersadviezen te geven en om volgens de protocollen van het Landelijk Coördinatiecentrum Reizigersadvisering (LCR) te werken. Je herkent reactie(s) op het vaccin en weet wat je in dat geval moet doen. Je kent de wet BIG en weet op basis daarvan wat je bevoegdheden en verantwoordelijkheden zijn als reizigersverpleegkundige.
Tijdens deze module leer je wat LCR-protocollen inhouden en hoe je daar effectief mee omgaat. Hierbij komen de grenzen van je handelen aan bod en leer je wanneer je moet overleggen met de inhoudelijk verantwoordelijke arts.
Het onderwijs in deze praktijkgerichte basismodule bestaat uit presentaties, oefeningen en discussies. Praktijkvoorbeelden en casuïstiek nemen een prominente plaats in. Je sluit de module af met een toets die je thuis maakt.
Het onderwijs wordt verzorgd door:
Om je te kunnen registreren, dien je:
Het kan zijn dat jouw verpleegkundige voor- en/of vervolgopleiding hierboven niet genoemd wordt. In dat geval is er sprake van een afwijkend opleidingstraject. NSPOH kan geen uitspraken doen of je op basis van een afwijkend opleidingstraject in aanmerking komt voor een LCR-registratie als reizigersverpleegkundige. Indien je je afvraagt of je op basis van door jouw afgeronde opleidingen in aanmerking komt voor een registratie als reizigersverpleegkundige bij het LCR, neem dan contact op met het LCR. Stuur hiervoor ruim van tevoren een e-mail met een kopie van de betreffende diploma’s naar: registratie@lcr.nl.
Score in eerdere evaluatie: in 2023 waardeerden deelnemers deze module met een 9,0.
Uitspraken van deelnemers:
Datum | Starttijd | Eindtijd | Onderwerp | Locatie |
---|
Het kan zijn dat je een volledige afdeling wilt laten bijscholen. Of je wilt heel specifieke vaardigheden aanleren. In die gevallen biedt incompany onderwijs uitkomst. Lees verder over onze scholing op maat.
Mensen met huidaandoeningen werken meestal gewoon door. Maar vaak wordt de kwaal langzaam erger en chronisch. Soms met verzuim of arbeidsongeschiktheid voor het eigen werk tot gevolg. Wil jij leren hoe je de verschillende vormen van contacteczeem herkent? Wat er met preventie te bereiken is? En hoe je bedrijf en werknemer professioneel begeleidt en adviseert over werk-(aanpassing)? Doe dan deze module.
Deze module is (keuze-)onderdeel van de medische vervolgopleidingen Bedrijfsgeneeskunde en Verzekeringsgeneeskunde. Je kunt de module ook volgen als bij- of nascholing. Tevens is hij incompany uit te voeren.
De meest voorkomende huidaandoening in arbeidssituaties is contacteczeem. Het herkennen en (vroeg-)diagnosticeren van deze huidaandoening staat dan ook centraal in deze module. Wat is jouw rol als begeleider van mensen met een dergelijke (beroeps-)huidaandoening? En wat is je verantwoordelijkheid? Hoe differentieer je tussen de diverse vormen?
We gaan speciaal in op het herkennen en de risico’s van huidcarcinomen en wat er met preventie te bereiken is.
We bespreken de behandelmogelijkheden en de indicaties voor doorverwijzing naar een specialist. Maar de meeste winst is te behalen met preventie. Daarom is er uitgebreid aandacht voor praktische, evidence based voorlichting —bijvoorbeeld over de zin (en onzin) van het dragen van handschoenen — en advisering hierover. Hoe kun je de re-integratie van werknemers met arbeidsrelevant (hand)eczeem bevorderen? En welke interventies uit de richtlijn NVAB ‘Contacteczeem’ pas je toe?
Het onderwijs bestaat uit interactieve colleges. We maken intensief gebruik van beeldmateriaal om de vele huidaandoeningen te leren herkennen en te onderscheiden. Je beoordeelt aan de hand van foto’s welke diagnose het meest waarschijnlijk is. Aan de hand van praktijkvoorbeelden oefen je in het geven van adviezen over preventie en interventie.
Het onderwijs wordt verzorgd door
Bedrijfsartsen, verzekeringsartsen, arbeidshygiënisten en arboverpleegkundigen die mensen met (beroeps-)huidaandoeningen begeleiden.
Arts of hbo verpleegkundige.
Score in eerdere evaluatie: in 2019 kreeg deze module van de deelnemers een 8,3.
Datum | Starttijd | Eindtijd | Onderwerp | Locatie |
---|
Het kan zijn dat je een volledige afdeling wilt laten bijscholen. Of je wilt heel specifieke vaardigheden aanleren. In die gevallen biedt incompany onderwijs uitkomst. Lees verder over onze scholing op maat.
Dit is éen avond uit een serie van drie nascholingen over actuele thema’s in de bedrijfsgezondheidszorg.De avonden worden geleid door prof. dr. Hulshof. Wil je de nieuwste inzichten horen over arbeid en duurzame inzetbaarheid, oftewel ‘capability’? En wil je kennismaken met een instrument waarmee je die inzichten in de praktijk kunt vormgeven? Lees dan meer over deze boeiende, geaccrediteerde module.
Deze module wordt georganiseerd in samenwerking met het Coronel Instituut voor Arbeid en Gezondheid. Je kunt de module volgen als bij- of nascholing.
Klik hier voor het programma van de Topclass op 2 oktober 2017 over Capability.
In de Topclasses staat de arbocuratieve zorg centraal. Hoe krijgt het thema arbeid meer aandacht in de zorgketen? Hoe stimuleren wij betere samenwerking tussen de specialist en bedrijfsarts in therapie en begeleiding van patiënten en werknemers? We doen dit door elke keer een topspecialist uit te nodigen. Hij of zij geeft ons inzicht in actuele klinische ontwikkelingen van een bepaald onderwerp, met vernieuwde aanpak, therapie en begeleiding in de zorg. Daarbij dagen we de specialist uit om de relatie te leggen naar arbeid en reïntegratie in werk.
Een bedrijfsarts of klinisch arbeidsgeneeskundige presenteert interventies en aanpak vanuit de bedrijfsgezondheidszorg, of een verzekeringsarts vertelt over claimbeoordeling. Tot slot belicht prof. dr. Carel Hulshof welke (multidisciplinaire) richtlijnen of andere kennis- en handelingsinstrumenten hierbij beschikbaar zijn. Prof. dr. Hulshof is mede vanuit het Kwaliteitsbureau NVAB aanwezig. Op deze avonden krijg je dus een compleet beeld over het onderwerp naar de stand der wetenschap en praktijk.
Tijdens een interactief hoorcollege geeft prof. dr. Jac van der Klink, bedrijfsarts en psycholoog, en hoogleraar aan de Universiteit van Tilburg, zijn visie op ‘capability’: arbeid en duurzame inzetbaarheid. Daarnaast presenteren onderzoekers en sprekers vanuit Tranzo, Wetenschappelijk Centrum voor Zorg en Welzijn, praktische voorbeelden en resultaten vanuit diverse perspectieven.
Voor bedrijfsartsen, verzekeringsartsen (geregistreerd en in opleiding) en arboprofessionals die hun vakkennis “up-to-date” willen houden en graag meedenken en discussiëren over de toekomst van ons vak.
Diploma basisarts BIG geregistreerd. Voorafgaand aan de module neem je de studiehandleiding en de literatuur op de Digitale Leeromgeving (DLO) door.
Datum | Starttijd | Eindtijd | Onderwerp | Locatie |
---|
Voor een overzicht van andere Topclasses, zoek op Topclass Arbeid en gezondheid.
Het kan zijn dat je een volledige afdeling wilt laten bijscholen. Of je wilt heel specifieke vaardigheden aanleren. In die gevallen biedt incompany onderwijs uitkomst. Lees verder over onze scholing op maat.
Arbo-onderzoek laat zien dat ca. 4% van de werknemers geneesmiddelen slikt die de rijvaardigheid en het reactievermogen op het werk beïnvloeden. Als arts of verpleegkundige heb je een belangrijke taak om gevaarlijke situaties te helpen voorkomen. Dat vereist actuele kennis van zaken! Wil jij meer leren over het inschatten van risico’s van geneesmiddelengebruik in het verkeer? Over hoe medicijnen het werk positief of negatief kunnen beïnvloeden? En welk advies je dan geeft? Doe dan deze eendaagse, geaccrediteerde module.
Je kunt deze module volgen als bij- of nascholing. Tevens is deze module incompany uit te voeren.
In deze eendaagse module maak je kennis met de belangrijke groepen geneesmiddelen die de rijvaardigheid en het reactievermogen beïnvloeden. Je leert een inschatting te maken van medische en juridische risico’s. Op praktische wijze krijg je overzicht van de classificatie van geneesmiddelen en inzicht in mogelijke interventies. Deze informatie is van belang voor beleid en samenwerking met de curatieve sector.
De behandeling van de leerstof vindt plaats in afwisselende werkvormen. Denk aan interactieve presentaties, gezamenlijke discussies en casuïstiekbespreking in kleine groepen. De casuïstiek uit de praktijk staat centraal.
Het onderwijs wordt verzorgd door:
Bedrijfsartsen en verzekeringsartsen (geregistreerd en in opleiding), arboverpleegkundigen, huisartsen en medisch adviseurs die adviseren over geneesmiddelen, rijvaardigheid en werk.
Score in evaluatie: in 2023 waardeerden deelnemers een eerdere uitvoering van deze module met een 8,3.
Uitspraak van een eerdere deelnemer in de evaluatie:
“Ik had niet gedacht dat een dergelijk taai onderwerp zo praktisch en interessant kon zijn; een 8 hiervoor!”
Datum | Starttijd | Eindtijd | Onderwerp | Locatie |
---|
Het kan zijn dat je een volledige afdeling wilt laten bijscholen. Of je wilt heel specifieke vaardigheden aanleren. In die gevallen biedt incompany onderwijs uitkomst. Lees verder over onze scholing op maat.