Op 21 juni, tijdens de midzomerdag, staat positiviteit centraal. Heeft de coronacrisis ons ook iets positiefs gebracht? En wat nemen we mee om onze toekomst vorm te geven?
Ben jij benieuwd wat er op het programma staat tijdens dit interactieve digitale congres en welke sprekers dit tot een succes gaan maken? Neem dan snel een kijkje en laat je benieuwen!
Voor veel mensen vergt het behoorlijk aanpassingsvermogen om in deze tijd hun werkzaamheden toch naar tevredenheid uit te voeren en dat is niet altijd makkelijk en gaat zeker niet vanzelf. Je moet snel veranderen en mensen houden niet van veranderen. Wat doet deze nieuwe kijk op de wereld met jouw gezondheid?
Je volgt inspirerende voordrachten over:
Deelnemers in opleiding bij de NSPOH, praktijkopleiders, keuzeonderwijs én als open inschrijving!
Hbo- of academisch denk- en werkniveau.
Datum | Starttijd | Eindtijd | Onderwerp | Locatie |
---|
Lees het verslag van onze deelnemers aan deze dag in 2019, van
Het kan zijn dat je een volledige afdeling wilt laten bijscholen. Of je wilt heel specifieke vaardigheden aanleren. In die gevallen biedt incompany onderwijs uitkomst. Lees verder over onze scholing op maat.
Doelen in het sociale domein behaal je zelden zonder afhankelijk te zijn van anderen. Wil je krachtiger en sneller overzicht, inzicht en handelingsmogelijkheden in beeld hebben wie je wanneer en hoe moet inschakelen om jouw doel te bereiken? Maak dan een krachtenveldanalyse! Hoe je dat doet, leer je in deze module.
Als professional in de publieke en arbeidsgezondheid heb je in projecten vaak een coördinerende en sturende rol. Maar het is niet altijd eenvoudig om iedereen mee te krijgen in het belang van het oplossen van een bepaald gezondheidsprobleem, of het onder de aandacht brengen van een bepaalde product of dienst. Steun en draagvlak creëren gaat nu eenmaal niet vanzelf in het complexe werkveld van de publieke gezondheidszorg. Om deze complexiteit hanteerbaar te maken en sneller en makkelijker je doelen te realiseren is het handig als je werkt en denkt in termen van krachtenvelden.
In deze praktische module leer je denken en kijken in termen van belanghebbenden bij jouw vraagstuk, hun rollen, belangen, maar ook hun mening en houding en de kwaliteit van de werkrelatie die jij met hen hebt. Door je op deze wijze te verplaatsen in sleutelpersonen wordt het makkelijker om inhoud en proces aan elkaar te verbinden. Je leert meervoudig te kijken, waardoor je andere dingen gaat zien en andere oplossingsrichtingen zich openen.
Vervolgens leer je deze analyse vertalen naar de praktijk en ga je met je eigen vraagstuk aan de slag. Je ontwikkelt een strategie om in gesprek te gaan met de belangrijkste actoren in jouw krachtenveld, waardoor je samen een stap dichterbij het realiseren van het doel komt.
Na afloop van deze module
Professionals in de publieke gezondheid en arbodienstverlening.
Drs. Myriam (M.S.) Gijsbers-van Pesch.
Score in eerdere evaluatie: in 2023 waardeerden deelnemers deze module met een 8,5.
Datum | Starttijd | Eindtijd | Onderwerp | Locatie |
---|
Het kan zijn dat je een volledige afdeling wilt laten bijscholen. Of je wilt heel specifieke vaardigheden aanleren. In die gevallen biedt incompany onderwijs uitkomst. Lees verder over onze scholing op maat.
Heb je een ambitieus doel voor ogen voor jouw team of organisatie, maar raak je verstrikt in de uitwerking? Gun jezelf het plezier van deze masterclass, waarin je leert te werken met een Doelenladder.
Doelenladders zijn hulpmiddelen om grote doelen uit te werken naar kleinere doelen en activiteiten, zonder je blind te staren op de makkelijkste route. Door gebruik te maken van doelenladders, kun je effectief ambities vertalen naar een concreet en logisch plan, en kun je onderbouwen waarom je bepaalde keuzes wel en niet hebt gemaakt.
Door verbanden te begrijpen tussen hoofd- en subdoelen, krijg je beter overzicht over de haalbaarheid van je plan. En door niet alleen je eigen maar ook andermans doelenladders te bekijken, leer je welke valkuilen snel gemaakt zijn. Zodat je daarna je eigen plan kan verbeteren.
Tijdens deze module werken we plenair en in groepjes. Op beide dagen starten we met een introductie over doelen, hun onderlinge verband en veel voorkomende valkuilen. Daarna oefenen we in kleine groepjes met het denkgereedschap en bespreken we plenair de vragen die zijn ontstaan.
Je werkt in deze masterclass aan de hand van een opdracht, die je vooraf maakt over een eigen casus.
Na afloop van deze masterclass kun je:
Deze masterclass is geschikt voor iedereen die ambities wil vertalen naar effectieve plannen, zoals sociaal geneeskundigen, gezondheidswetenschappers, verpleegkundigen en andere professionals werkzaam op het gebied van de volksgezondheid, arbeidsomstandigheden en arbeidsparticipatie, zoals beleidsmedewerkers en onderzoekers.
HBO werk- en denkniveau
Drs Gertrude van Driesten MPH, De Denkacademie / De Argumentenfabriek.
Score in eerdere evaluatie: in 2023 waardeerden deelnemers deze module met een 8,5.
Uitspraken van deelnemers aan een eerdere doelensessie over lobby:
Datum | Starttijd | Eindtijd | Onderwerp | Locatie |
---|
Het kan zijn dat je een volledige afdeling wilt laten bijscholen. Of je wilt heel specifieke vaardigheden aanleren. In die gevallen biedt incompany onderwijs uitkomst. Lees verder over onze scholing op maat.
Deze training bied je praktische richtlijnen voor (periodiek) onderzoek, diagnostiek en interventie. Je leert gericht gebruik te maken van de (arbeids)anamnese om bij werkgerelateerde longaandoeningen de beroepsziekten en belemmeringen bij re-integratie tijdig te herkennen.
Professionals die te maken hebben met cliënten met longaandoeningen zoals bedrijfsartsen, arbo-verpleegkundigen en praktijkondersteuners.
Het kan zijn dat je een volledige afdeling wilt laten bijscholen. Of je wilt heel specifieke vaardigheden aanleren. In die gevallen biedt incompany onderwijs uitkomst. Lees verder over onze scholing op maat.
Werk jij als professional in de public of occupational health? Ben je verantwoordelijk voor het budget van een project, team of afdeling of wil je die verantwoordelijkheid ooit kunnen dragen dan is deze module wat voor jou. We voeren je graag in in de kernbegrippen en kernvragen van financieel management op een wijze die voor ‘non-financials’ begrijpelijk en hanteerbaar is.
De maatschappelijke doelen van de zorg zijn evident, maar helaas komt de inhoud van de zorg steeds onder druk te staan door het geld of beter nog door het ontbreken van geld. Dit speelt op alle niveaus. Als professional in de zorg ontkom je niet aan de financiële aspecten.
Stel je manager valt uit en je wordt gevraagd om direct voor hem of haar in te vallen. De begrotingsvoorbereiding is in volle gang of je begrijpt al gauw dat de afdeling er financieel niet goed voor staat (de manager zit niet voor niets thuis). Waar begin je?
Met deze module krijg je inzicht in de opbouw van een begroting. Je leert je af te vragen welke risico’s loop ik? Waarop kan ik sturen? Het proces van verantwoording en het lezen van een jaarrekening.
Maar ook krijg je vat op de meer dagelijkse gang van zaken: begrippen als opbrengsten en kosten; debet, credit, activeren. Je leert de kostprijs te berekenen voor je producten en projecten.
Je wordt een goede gesprekspartner voor het management en voor de afdeling financiën. Je speelt je rol in begrotings- en bezuinigingsdiscussies.
De docent houdt in haar onderwijs rekening met de organisaties van de deelnemers. De leerstof wordt besproken via interactieve presentaties en casuïstiek. Je kunt eigen praktijkervaringen inbrengen en oefenen aan de hand van opdrachten uit je eigen praktijk.
Berdiny Cornielje, zzp-er met een ruime ervaring in de not-for-profit praktijk. Als accountant in business wordt ze regelmatig toegevoegd aan projectgroepen en managementteams als extern financieel expert. Daarnaast verzorgt zij cursussen en workshops voor financials en non financials zoals raadsleden en MT-leden.
Voor professionals in de public of occupational health. De module is een onderdeel van de profielopleidingen Beleid en advies & Sociaal medische indicatiestelling en advisering. Voorts is de module geschikt als keuzeonderwijs voor alle deelnemers aan opleidingen bij de NSPOH.
Je kunt de module ook volgen als open bij- of nascholing. Tevens is hij incompany uit te voeren.
Academisch denk en werkniveau uit opleiding of uit werkervaring.
Score in eerdere evaluatie: in 2023 waardeerden deelnemers deze module met een 9,0.
Datum | Starttijd | Eindtijd | Onderwerp | Locatie |
---|
Het kan zijn dat je een volledige afdeling wilt laten bijscholen. Of je wilt heel specifieke vaardigheden aanleren. In die gevallen biedt incompany onderwijs uitkomst. Lees verder over onze scholing op maat.
Hoe komt het toch dat een zorgvuldig onderbouwd advies niet automatisch wordt overgenomen? Goed en vooral betrouwbaar adviseren vraagt om meer dan een inhoudelijk goed verhaal. Het vraagt om inzicht in het speelveld waarin je opereert. Zie je ergens spanning? Kun je inschatten welke ‘advies-rol’ het meest passend is, afhankelijk van de context en je eigen positie? Hoe voer je vanuit die rol het goede gesprek? Welke mindset en vaardigheden zijn dan vooral belangrijk? Je leert het in deze module De vertrouwde adviseur.
Adviseren wordt steeds belangrijker voor professionals in de publieke gezondheidszorg en de bedrijfsgezondheidszorg. Heb jij al enige jaren een adviserende rol en wil je jezelf versterken en meer impact hebben?
In deze module werk je niet alleen aan het versterken van jouw adviesrol maar verbind je de theorie en vaardigheden van een vertrouwde adviseur aan jouw eigen context. Zodat je meer impact hebt als adviseur.
Met behulp van de theorieën over adviseren en de formule van vertrouwen opbouwen krijg je praktische handvatten. Je krijgt inzicht in de wijze waarop je in stappen tot een adviesrelatie komt die gebaseerd is op vertrouwen. Hierbij worden onderwerpen als waarden (hoe jijzelf en de ander naar een onderwerp kijkt), rollen en de (politieke) context behandeld. De module van twee hele dagen bestaat uit interactieve sessies. De theorie bereid je gericht voor, deze theorie en eigen casuïstiek koppelen we steeds aan de praktijk.
Professionals werkzaam in de publieke gezondheidszorg en bedrijfsgezondheidszorg, die al enige jaren een adviserende rol hebben, zoals beleidsadviseurs en projectleiders, artsen en onderzoekers. Ook andere professionals met ervaring in een adviserende rol in de publieke of bedrijfsgezondheidszorg zijn welkom. Je beschikt over een academisch werk- en denkniveau. Bij voorkeur heb je al eerder onderwijs gevolgd op het gebied van adviesvaardigheden.
Het onderwijs wordt verzorgd door drs. Myriam (M.S.) Gijsbers-van Pesch. Vanuit haar bedrijf Reflaction verzorgt zij bij de NSPOH diverse, niet-medisch inhoudelijke modules. Zoals haar bedrijfsnaam al verklapt staan zowel reflectie op het eigen handelen als actief daar verandering in aanbrengen in haar aanpak centraal. Het (verder) ontwikkelen van advieskwaliteit, leiderschap, veranderkunde en samenwerking (tussen individuen, teams en bijvoorbeeld ook met gemeenten) zijn zomaar wat van haar specialiteiten.
Score in evaluatie: in 2023 waardeerden deelnemers deze module met een 8,0.
Mocht je accrediterende instelling er niet tussen staan en wil je wel graag punten voor jouw specialisme, neem dan minstens 6 weken voor de startdatum contact op om de mogelijkheden te bespreken.
Datum | Starttijd | Eindtijd | Onderwerp | Locatie |
---|
Het kan zijn dat je een volledige afdeling wilt laten bijscholen. Of je wilt heel specifieke vaardigheden aanleren. In die gevallen biedt incompany onderwijs uitkomst. Lees verder over onze scholing op maat.
De publieke gezondheid staat voor grote uitdagingen en de werkzaamheden van professionals veranderen in rap tempo. Werk jij (of ga je werken) als public health professional en wil je beter zicht op de geschiedenis, het heden, de organisatie en nieuwe ontwikkelingen van de publieke gezondheidszorg? Doe dan deze vierdaagse module.
Je kunt deze module volgen als bij- of nascholing.
De publieke gezondheid in Nederland ondergaat grote veranderingen. Denk bijvoorbeeld aan de te verwachten tekorten aan professionals, aan taakherschikking, transities en transformatie, zorgen over de betaalbaarheid van zorg en het grote aantal samenwerkingspartners. Als public health professional heb je naast kennis van het vak ook inzicht nodig in de complexiteit van de openbare gezondheidszorg.
Tijdens deze module leer je hoe de (publieke) gezondheidszorg in Nederland is georganiseerd en wordt gefinancierd. We bespreken de actuele ontwikkelingen van gezondheid en gezondheidsproblemen in Nederland. Ook leer je wat de verbinding is tussen preventie en curatie. Je hoort hoe de publieke gezondheidszorg is ontstaan en welke invloed de geschiedenis heeft op de wijze waarop de die nu is georganiseerd. We verdiepen ons in preventiewetgeving en wat die concreet voor jouw werk betekent. En we discussiëren over ethische dilemma’s.
Het onderwijs wordt verzorgd door docenten die onder meer werkzaam zijn bij het RIVM, de GGD, gemeenten en UMC.
Voor professionals die werkzaam zijn of worden in de public health, bijvoorbeeld als beleidsmedewerker, gezondheidsbevorderaar, epidemioloog, fysiotherapeut, verloskundige bij een gemeente, GGD, thuiszorgorganisatie of als zelfstandige.
Je hebt een vooropleiding op hbo+ of academisch niveau.
Datum | Starttijd | Eindtijd | Onderwerp | Locatie |
---|
Het kan zijn dat je een volledige afdeling wilt laten bijscholen. Of je wilt heel specifieke vaardigheden aanleren. In die gevallen biedt incompany onderwijs uitkomst. Lees verder over onze scholing op maat.
Uniek in Nederland! Stel nu je kennis op het gebied van motiverende gespreksvoering vast. Doe de test.
Bekijk vóór inschrijving de gratis demo (log in met gebruikersnaam demomgv en wachtwoord: Demomgv2021!)
Het oefen assessment is gebaseerd op het derde boek van Miller en Rollnick over motiverende gespreksvoering en is getest en gevalideerd.
De meerkeuzetoets bestaat uit 60 vragen die zijn gekozen uit een verzameling van 220 gevalideerde items. Een deel van de vragen bevat videofragmenten.
Je hebt 2 weken onbeperkt toegang tot de meerkeuzetoets en je resultaten zijn direct zichtbaar.
Met dit oefen assessment bereid je je voor op de complete E-learning assessment motiverende gespreksvoering waarmee je – bij een voldoende eindbeoordeling – een certificaat van basisbekwaamheid ontvangt.
De kosten van deze e-learning betaal je direct via iDeal tijdens de inschrijving. Daarna ontvang je een e-mail. Daarin lees je hoe je de e-learning opent.
Het online assessment motiverende gespreksvoering is (met bijdragen van leden van het MINT-NL) ontwikkeld door de volgende specialisten:
Voor professionals die in hun werk motiverende gespreksvoering daadwerkelijk en aantoonbaar willen toepassen.
Het kan zijn dat je een volledige afdeling wilt laten bijscholen. Of je wilt heel specifieke vaardigheden aanleren. In die gevallen biedt incompany onderwijs uitkomst. Lees verder over onze scholing op maat.
Uniek in Nederland! Stel nu je kennis en vaardigheden op het gebied van motiverende gespreksvoering vast. Doe de test, upload een eigen gespreksfragment en ontvang een certificaat van basisbekwaamheid.
Bekijk vóór inschrijving de gratis demo (log in met gebruikersnaam demomgv en wachtwoord: Demomgv2021!)
Het assessment is gebaseerd op het derde boek van Miller en Rollnick over motiverende gespreksvoering en is getest en gevalideerd.
De test bestaat uit twee delen die elk voor 50% meetellen in het resultaat:
De resultaten van de meerkeuzetoets zijn direct zichtbaar. Het duurt ongeveer 3 weken voor je de beoordeling van jouw gespreksfragment ontvangt. Bij een voldoende eindbeoordeling ontvang je een certificaat van basisbekwaamheid.
Wil je jouw motiverende gesprekstechnieken verder ontwikkelen? Kies dan voor de oefenmodule van de e-learning assessment motiverende gespreksvoering. Daarmee kun je 2 weken onbeperkt het eerste deel van het assessment oefenen.
De kosten van deze e-learning betaal je direct via iDeal tijdens de inschrijving. Daarna ontvang je een e-mail. Daarin lees je hoe je de e-learning opent.
Het online assessment motiverende gespreksvoering is (met bijdragen van leden van het MINT-NL) ontwikkeld door de volgende specialisten:
Voor professionals die in hun werk motiverende gespreksvoering daadwerkelijk en aantoonbaar willen toepassen.
Het kan zijn dat je een volledige afdeling wilt laten bijscholen. Of je wilt heel specifieke vaardigheden aanleren. In die gevallen biedt incompany onderwijs uitkomst. Lees verder over onze scholing op maat.
Vind jij het moeilijk om aan die bezorgde ouders uit te leggen wat er aan de hand is met die uitbraak van die infectieziekte? Of om de schokkende conclusies van jouw (epidemiologisch) onderzoek aan het college van B&W te presenteren? Doe dan deze training en leer hoe je in een crisissituatie je boodschap effectief kunt afstemmen op de doelgroep.
Je kunt deze training volgen als bij- of nascholing. Tevens is hij incompany uit te voeren.
Een verhaal is zoveel waard als de manier waarop jij het presenteert. Ouders, inwoners en bestuurders willen natuurlijk allemaal het naadje van de kous weten. Maar meestal ontbreekt de tijd om alles te vertellen wat je weet. En mocht je die tijd wel krijgen, dan loop je de kans dat je ze overlaadt met een wirwar aan feiten, omstandigheden en verklaringen. Met als gevolg verwarring in plaats van opheldering.
In deze training leer je hoe je van een ingewikkelde situatie of gebeurtenis snel en eenvoudig een helder verhaal maakt en deze effectief kunt presenteren.
Juist als het spannend wordt, betekent effectief presenteren dat je goed selecteert welke informatie je wilt overdragen. Daarbij is het belangrijk dat je aansluit bij de dominante vragen van de doelgroep en een verhaallijn kiest waarin je je publiek kunt meenemen. Hoe je dat doet, bespreken we tijdens de eerste, halve dag van de training.
Thuis werk je de verhaallijn van je eigen casus uit naar een korte presentatie of pitch. Tijdens de tweede dag draag je die voor en ontvang je feedback van de trainer en de andere deelnemers. Hun tips en verbeterpunten verwerk je in jouw verhaal. Na de lunch presenteer je nog een keer.
Als er veel deelnemers zijn, dan splitsen we de groep tijdens de tweede dag op en vinden de presentaties parallel plaats. Op deze manier leer je zo efficiënt mogelijk wat effectief presenteren inhoudt.
Het onderwijs wordt verzorgd door Arian Kuil, communicatieadviseur en mediatrainer.
Voor artsen en verpleegkundigen werkzaam in de publieke gezondheidszorg. Daarnaast is de module interessant voor beleidsmedewerkers, onderzoekers en andere professionals die regelmatig presenteren over gebeurtenissen of situaties met mogelijk een grote maatschappelijke impact.
Voor deze scholing vragen wij niet standaard accreditatie aan bij het verpleegkundig specialisten register (VSR). Neem je als verpleegkundig specialist wel deel aan deze module, neem dan vooraf even contact met ons op.
HBO- denk en werkniveau.
Datum | Starttijd | Eindtijd | Onderwerp | Locatie |
---|
Het kan zijn dat je een volledige afdeling wilt laten bijscholen. Of je wilt heel specifieke vaardigheden aanleren. In die gevallen biedt incompany onderwijs uitkomst. Lees verder over onze scholing op maat.