Ga naar de inhoud

Klacht indienen

NSPOH doet er alles aan om je zo goed mogelijk van dienst te zijn. Ben je toch ergens ontevreden over? Dan horen wij dat graag, zodat wij een oplossing kunnen vinden en onze dienstverlening kunnen verbeteren. Alle klachten worden vertrouwelijk behandeld.

Klacht of bezwaar

Via deze pagina vertellen we je hoe je een klacht kunt indienen. Wil je bezwaar maken over een oordeel van je opleider met invloed op de afronding van je onderwijs (zoals een toetsuitslag, vrijstelling of herkansing)? Dan kun je terecht bij de examencommissie. Alle informatie over hoe je daar een bezwaar indient, vind je hier.

Ben je ontevreden over een van de andere aspecten van het onderwijs of over de sollicitatieprocedure? Dan spreken we van een klacht. Dat kan zijn als je problemen ervaart bij de sollicitatie of met de planning, het uitvallen van lessen, kwaliteit van docenten of bejegening door onze staf.

Je bespreekt je klacht eerst met de verantwoordelijk opleider. Gemelde problemen worden doorgaans afgehandeld door de opleider zelf. Mocht het probleem niet naar tevredenheid worden opgelost, overweeg dan een formele klacht. Ook financiële problemen die niet naar tevredenheid worden opgelost kun je als klacht voorleggen. Dit kan gaan om klachten van uiteenlopende aard.

Tot wie richt je jouw klacht?

Met klachten richt je je tot de klachtencoördinator van NSPOH. Dat doe je door een e-mail te sturen naar klachtenregistratie@nspoh.nl. De klacht komt dan binnen bij de kwaliteitsmedewerker. Die stuurt hem door naar de medewerker die hem zal afhandelen. Je ontvangt binnen vijf werkdagen een bevestiging van ontvangst, met daarin de gegevens van de medewerker die je klacht in behandeling heeft genomen. Wij doen ons uiterste best om de klacht binnen zes weken naar tevredenheid af te handelen. Klachten worden anoniem geregistreerd en vijf jaar bewaard.

Klachten over ongewenst gedrag

Neem je deel aan onderwijs en heb je een klacht over seksuele intimidatie, pesten, discriminatie of ander ongewenst gedrag? Wend je dan tot de externe vertrouwenspersoon. Op MijnNSPOH (opent in nieuw tabblad) staan de contactgegevens – na inloggen – onder het kopje algemene informatie.

Beroepsmogelijkheden tegen de afhandeling van klachten

Heb je een klacht ingediend en ben je het niet eens met de uitkomst? Teken dan binnen zes weken na afhandeling beroep aan bij de beroepscommissie. Deze zal bestaan uit drie externe, onafhankelijke leden. Contactpersoon is mw. C. Derijck, kwaliteitscoördinator SSGO.

De beroepscommissie doet binnen zes weken na ontvangst van het beroep een uitspraak en communiceert deze aan de betrokkenen. Als het langer duurt om tot een uitspraak te komen, dan word je daarover geïnformeerd. De uitspraak van de beroepscommissie is bindend. Om contact met ze op te nemen, stuur je een e-mail naar klachtenregistratie@nspoh.nl.